Muusikoiden.net
28.03.2024
 

Bassot »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Mikä kaappi riittää?
1 2 3
nappo
16.05.2015 19:40:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mua kyllä ihmetyttää suuresti että miten kevyellä tatsilla ja 2x12"-kaapilla voi pärjätä mitenkään. Ainakaan rock-, tai hevimusassa. En usko että pärjääkään. Kevyemmissä musatyyleissä pärjennee varmasti.
 
Mulla on itsellä Fenderin 2x15"-kaappi. Siinä on melko isot holet etupaneelissa. Milläs noita jengi on tukkinut? Vaahtomuovilla tms? Epäilen että toimisi suljettuna nykyistä paremmin. Nyt meinaa helposti humista.
 
Liekkipipoilta uusi LP ulkona! http://www.youtube.com/watch?v=cEReNQv2t18
J.Nikkanen
16.05.2015 19:48:15 (muokattu 16.05.2015 19:51:29)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

nappo: Mua kyllä ihmetyttää suuresti että miten kevyellä tatsilla ja 2x12"-kaapilla voi pärjätä mitenkään. Ainakaan rock-, tai hevimusassa. En usko että pärjääkään. Kevyemmissä musatyyleissä pärjennee varmasti.
 
Mulla on itsellä Fenderin 2x15"-kaappi. Siinä on melko isot holet etupaneelissa. Milläs noita jengi on tukkinut? Vaahtomuovilla tms? Epäilen että toimisi suljettuna nykyistä paremmin. Nyt meinaa helposti humista.

 
Oiskohan vahvistimella otain vaikutusta sekä tietysti kaapin rakenteella sekä elementeillä? Pari herkkää, vaikka Eminencen deltaliteä 212 kaapissa tuottaa mekastusta melko kivasti. Eikä tuo omakaan kaappi kovinkaan hiljainen ole nyt kun sitä komentaa QSCn päättärillä jossa alle 50Hz taajuudet leikataan pois. Kyllä puhuu.
 
Edit: Sama kaappi oli muuten mulla aikaisemmin ajossa TC Classic diginupin kanssa. Vahvistimen vaihdon myötä täysin sama komero puhuu ihan eri tavalla. Alapäätä löytyy ihan toisella tavalla, frendillä oli vaikeuksia uskoa että kaappi on täysin sama kuin aiemmin.
 
nappo
16.05.2015 19:57:25 (muokattu 16.05.2015 20:00:44)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nikkanen: Oiskohan vahvistimella otain vaikutusta sekä tietysti kaapin rakenteella sekä elementeillä? Pari herkkää, vaikka Eminencen deltaliteä 212 kaapissa tuottaa mekastusta melko kivasti. Eikä tuo omakaan kaappi kovinkaan hiljainen ole nyt kun sitä komentaa QSCn päättärillä jossa alle 50Hz taajuudet leikataan pois. Kyllä puhuu.

Edit: Sama kaappi oli muuten mulla aikaisemmin ajossa TC Classic diginupin kanssa. Vahvistimen vaihdon myötä täysin sama komero puhuu ihan eri tavalla. Alapäätä löytyy ihan toisella tavalla, frendillä oli vaikeuksia uskoa että kaappi on täysin sama kuin aiemmin.

 
Juu, on niillä tietysti vaikutusta. Kunnon tykkiä nuppia mulla ei olekaan koskaan ollut. Kyllä tuolla Peavey Mark III:lla pitäis selvitä ton kaapin kanssa hyvin. Ampegin B2-Re ei oikein ole toiminut tuon ison kaapin kanssa, vaikka tehoa pitäis olla yli 400w.
 
Eilen oli keikalla ajossa rantis ja joku Svt 3pro tms. Kyllä siinäkin piti masteri vääntää reilusti yli puolen välin ja Mxr Di+ oli aika kovalla siinä edessä vielä. Soundista tuli kehuja kyllä. JV presari oli näpeissä.
 
Fiilisjuttujakin nämä tietty on. Kyllä mun mielestä basistilla pitää olla isoin torni bändistä. Ja eniten kaiutinpinta-alaa. En mä oikein sais fiiliksiä mistään pikkukaapista. Mutta olenkin harrastelija ja keikkoja ei vuodessa ihan mahdottomasti ole. Huono roudattavuus ei ole mikään issue.
 
Liekkipipoilta uusi LP ulkona! http://www.youtube.com/watch?v=cEReNQv2t18
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «