Muusikoiden.net
20.04.2024
 

Bassot »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Basson compressori??
1 2 3
pkuukas
01.03.2015 14:25:11
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on käytössä MP:n Forest Green. Toimii mun käytössä hienosti, kun Sustain-moodin hitaampi attack päästää alukeräyhän läpi. Miedoilla asetuksilla tuo miellyttävää paksuuden tuntua soundiin. Ja toki lisää sustainia, mutta se on pikku bonus enemmän kuin tavoite.
 
Taas mennään, en tiedä mihin, mutta mä meen.
HenriF
01.03.2015 15:28:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

helperi: Kannattaa kokeilla joskus myös bassoa signaalitien ekana ;)
Joo huumoria huumoria. Itse kanssa käytellyt kompuraa laudassa jo pitkään. EBS:n peli on kohtuuhintainen ja hyvä peruspeli. Semmoinen itselläkin oli varmaan kymmenen vuotta käytössä. Vähän monipuolisempaa kun hain niin Empress compressorille kyllä pointsit täältäkin. On hyvä peli.

 
Joo. Luin kaikki Ebs tarinat, kaikki Mxr:stä. Valitsin Pigtronixin siksi että 18V slotti oli vapaana virtalähteessä. Ja ois pitänyt hommata kompura aikaisemmin. Nyt kun se on niin äänipöytä/protoollssissa kompuraa tarvitaan vähemmän, siis kun äänitetään, kun äänilähteessä/kaiuttimessa on jo soundi tasaisempi ja siis kehumatta yhtään, siis parempi soundi. Sitähän tässä haetaan. Ja basson toistossa on kompura niingu aika tärkeä.
 
HenriF
01.03.2015 15:34:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lemmy diggailee kompressoidusta soundista myös. Ei käytä efektiä, niinkuin me tavalliset kuolevaiset. Vaan luukuttaa/kyykyttää 100W marshalleita ja saa näin tasaisen soundin. Mutta kun ei itse voi luukuttaa oikein missään, niin joutuu kompuroimaan toisella tavalla(ihan hyvä meininki!).
 
ninokoo
02.03.2015 09:21:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

pkuukas: Mulla on käytössä MP:n Forest Green. Toimii mun käytössä hienosti, kun Sustain-moodin hitaampi attack päästää alukeräyhän läpi. Miedoilla asetuksilla tuo miellyttävää paksuuden tuntua soundiin. Ja toki lisää sustainia, mutta se on pikku bonus enemmän kuin tavoite.
 
Onko sulla handwired vai tehdasmalli? Kun jossain sanotaan että molemmat toimisi bassolla ja toisaalla taas että tehdasmalli hävittää alataajuuksia. Rinnakkain testaaminen on ehkä mahdotonta.
 
Nyt on käytössä torilta poistettu Rothwellin Love Squeeze, joka toimii tuollaisena yleiskompurana aivan loistavasti. Kuitenkin kuumottelisi hankkia tuohon kaveriksi joku voimakkaampi ja efektimpi kompura. Sellanen jolla saisi tarvittaessa paketin kunnolla lyttyyn.
 
Rämppy
02.03.2015 10:45:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Funkkia peukutellessa kompura on erittäin ok, muuten en käytä.
Mark Bass TTE-500 -nupissa on erinomainen putkikompura. Soundi ei mene luonnottamaksi tuubaksi reippaammallakaan annostelulla. Lieneekö saman firman Comprssore-pedaalissa samaa laatua...
 
Saahan sitä sanoa.
pkuukas
02.03.2015 15:24:43
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ninokoo: Onko sulla handwired vai tehdasmalli? Kun jossain sanotaan että molemmat toimisi bassolla ja toisaalla taas että tehdasmalli hävittää alataajuuksia. Rinnakkain testaaminen on ehkä mahdotonta.
.

 
Pcb-malli on mulla, en ole havainnut alataajuuksien menetystä, mutta en ole dub-huminaa hakenutkaan.
 
Taas mennään, en tiedä mihin, mutta mä meen.
ninokoo
03.03.2015 11:57:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

pkuukas: Pcb-malli on mulla, en ole havainnut alataajuuksien menetystä, mutta en ole dub-huminaa hakenutkaan.
 
Kiitti. Se voi olla että handwired on enemmänkin bragging rights ominaisuus, kuin näillä korvilla kuultavissa oleva ominaisuus. Mutta just siksi sen hankkiminen tuntuu niin hyvältä.
 
Keny
03.03.2015 14:28:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juu jos kompuran haluaa soittoonsa niin onhan noita kalliita räkkipelejä esim Avalon mikä periaatteessa on di mut hoitaa homman.
 
Ite käyttäny EBS Multicomp sillon kun ei ole ollu EBS nuppia käytössä jossa comp aina itessään.Sillonkin käyttäny multicomp boostina eli tupla compura.
 
Nykyään mennään taas kerran EBS Reidmar nupilla missä hyvä compura ja etusena mulla Basswitch iq di missä mahtava bufferi.
 
Unohtu pointti taas jo mutta torilla liikkuu hyvään hintaan Multicomp speduja niin jos on tarvis.......suosittelen.Se on vaan paras:)
 
Blow wind blow, where ever you may go... - Tom Waits
Dropped C
03.03.2015 17:42:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko kompurasta reilun särön kanssa mitään iloa? Ei ole koskaan tullut käytettyä.
 
HenriF
03.03.2015 18:41:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Dropped C: Onko kompurasta reilun särön kanssa mitään iloa? Ei ole koskaan tullut käytettyä.
 
On. Malekko assmaster ja darkglassin vintage microtubes kompuran jälkeen boardissa. Mun profiilissa on laudasta kuva.
 
Dropped C
03.03.2015 20:04:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

HenriF: On. Malekko assmaster ja darkglassin vintage microtubes kompuran jälkeen boardissa. Mun profiilissa on laudasta kuva.
 
Tarkemmin kysyttänä, että mitä iloa siitä on? Särökin kompressoi kuitennin jo ainakin jonnin verran.
 
HenriF
03.03.2015 20:51:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Dropped C: Tarkemmin kysyttänä, että mitä iloa siitä on? Särökin kompressoi kuitennin jo ainakin jonnin verran.
 
Ei mitään iloa. Pelkkää kärsimystä.
 
jufoso
03.03.2015 21:37:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tän ketjun pohjalta päätin (lue: älysin) laittaa kompuran tilaukseen. Päädyin aikaisemminkin langassa mainittuun MXR M87 -pedaaliin. Siinä nyt tuntuisi riittävän säädettävää ainakin jonkin verran, kun en vielä tiedä yhtään mitä kaikkea kompuralta haluaisin.
 
absqua
03.03.2015 21:40:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jufoso: Tän ketjun pohjalta päätin (lue: älysin) laittaa kompuran tilaukseen. Päädyin aikaisemminkin langassa mainittuun MXR M87 -pedaaliin. Siinä nyt tuntuisi riittävän säädettävää ainakin jonkin verran, kun en vielä tiedä yhtään mitä kaikkea kompuralta haluaisin.
 
M87 on hyvä valinta. Onnittelut.
 
Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy-
pekezu
03.03.2015 22:40:12
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

absqua: M87 on hyvä valinta. Onnittelut.
 
Komppia tälle.
 
Aguilarin TLC ja MultiComp jäi tolle jälkeen selkeesti.
 
"Että minkä tahansa tekeminen kunnolla on melkein mahdotonta, kun aina on joku urpo joka tekee paskaa halvemmalla." -pkuukas
CheRoberto
04.03.2015 09:56:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

pekezu: Komppia tälle.
 
Aguilarin TLC ja MultiComp jäi tolle jälkeen selkeesti.

 
Olen ollut enemmän kuin tyytyväinen Aguilar TLC kompuraani, mutta ostopäätöstä tehdessäni harkitsin vakavasti myös tuota MXR:ää. Osaatko kertoa miksi M87 on mielestäsi parempi kuin TLC?
 
Aguilar | Sandberg | Tech 21 | TKS
pekezu
04.03.2015 10:15:08
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

CheRoberto: Olen ollut enemmän kuin tyytyväinen Aguilar TLC kompuraani, mutta ostopäätöstä tehdessäni harkitsin vakavasti myös tuota MXR:ää. Osaatko kertoa miksi M87 on mielestäsi parempi kuin TLC?
 
Ainoastaan yhdestä syystä (sen lisäksi että M87 on ehkä ihan inasen modernimpi soundiltaan, mut tää on makuasia ja soundiero ei valtava ole). MXR:n kompurassa on input- volan säätö. Mulla on aktiivibassoja ja välillä tykkään säädellä niiden etuasteesta soundit kohdalleen. Tällöin tolla inputilla saa tasattua hyvin volaa eikä signaali mene ihan lätyksi vaikka nostaisi reilustikin alakertaa bassosta. Toi oli ainoa suurempi syy miks meni mulla Aguilarin kanssa vaihtoon.
 
"Että minkä tahansa tekeminen kunnolla on melkein mahdotonta, kun aina on joku urpo joka tekee paskaa halvemmalla." -pkuukas
jufoso
04.03.2015 13:30:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

pekezu: Ainoastaan yhdestä syystä (sen lisäksi että M87 on ehkä ihan inasen modernimpi soundiltaan, mut tää on makuasia ja soundiero ei valtava ole). MXR:n kompurassa on input- volan säätö. Mulla on aktiivibassoja ja välillä tykkään säädellä niiden etuasteesta soundit kohdalleen. Tällöin tolla inputilla saa tasattua hyvin volaa eikä signaali mene ihan lätyksi vaikka nostaisi reilustikin alakertaa bassosta. Toi oli ainoa suurempi syy miks meni mulla Aguilarin kanssa vaihtoon.
 
Nimenomaan tämän takia itsekin päädyin M87:aan vaikka Aguilarissakin ihan hyvät säätömahdollisuudet muuten on. Kai se Empress olisi vielä hieman M87:aa tasokkaampi kompura ollut, mutta tästä on hyvä aloittaa. Ja tämä sopii paremmin pedal train nanoon muiden purkkien kylkeen.
 
CheRoberto
04.03.2015 15:40:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitos vastauksesta. TLC saa jäädä.
 
Aguilar | Sandberg | Tech 21 | TKS
pekezu
05.03.2015 10:38:43
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

CheRoberto: Kiitos vastauksesta. TLC saa jäädä.
 
Jos olet tyytyväinen, en näe syytä vaihtaa siitä. Se on kuitenkin hyvä kompressori sekin.
 
"Että minkä tahansa tekeminen kunnolla on melkein mahdotonta, kun aina on joku urpo joka tekee paskaa halvemmalla." -pkuukas
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «