Muusikoiden.net
29.03.2024
 

Bassot »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Paras bassosi
1 2 3 4
joesmith
16.01.2015 19:17:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Annetaanpa vähän vinkkejä ensiaskeleitaan ottaville basisteille tai niille, jotka suunnittelevat basson vaihtoa.
Siis kerro jotain parhaasta bassostasi, jonka olet omistanut.
Itsellä on ollut paljon bassoja, ensimmäinen jo 70-luvun alussa, joista ei paljon muistikuvia ole.
Tällä hetkellä Sandberg California PM5, joka on yksi parhaista bassoista, millä olen soittanut. Kevyt ja helppo soittaa, aktiivi/passiivi antaa monipuolisuutta.
Miinusta; paino, lievä etupaino, aktiivipuolen diskantti equn heikko säädettävyys.
 
jperala
16.01.2015 19:21:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ibanez bassoja ollut useita, BTB400 qm ja SR700 esim, squier myös tuttu. Tällä hetkellä Yamaha TRBX504 ja taitaa olla myöskin paras tähän asti. Kaulaprofiili just eikä melkein ja hyvät sähköt soittimessa, hinta/laatu suhde erittäin hyvä.
 
Mutta makuasioita nämäkin, mikä hyvä itselle voi toiselle olla se huonoin mahdollinen.
 
Yamaha TRBX504
Blackstone
16.01.2015 22:41:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Fender. Corona, California. :)
 
Funkånaut
16.01.2015 23:15:25
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Paras mitä on ollut ni MPU:n kasaama hiilikuitujorma. Kevyt ja kaikkee, mahtava vempele!
 
""Everything I know about morality and the obligations of men, I owe it to football." - Albert Camus Elämän tarkoitus
hollstro
16.01.2015 23:26:15
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mun paras basso oli mun eka. Siitä jäi kipinä soittaa ja se laittoi matkalle joka on kestänyt jo 36 vuotta. Se oli Hofner President vuodelta 1964.
 
vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen
veemeli
17.01.2015 11:09:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Useampi erilainen/merkkinen basso on kokeiltu ja kyllä se tuo jazzbass vaan istuu meikäläisen kouraan ja korvaan. Taittuu moneen ja onhan se niin kauniskin.
Tällä hetkellä squierin ja tokain versiot aiheesta omistuksessa, mutta kyllä unelmabasso olisi varmaan joku käsin tehty kotimainen j-bass.
 
-Basso kuulostaa paskimmillaankin parhaalta-
JudeJude
18.01.2015 22:08:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on ollut monenlaisia sähköbassoja, mutta mulle helpoin ja sopivin on ollut aina kulloinenkin keskihintainen precision-kopio. Soittotatsiltaan myös Steinbergerin lavaton hiilikuitubasso oli oikein kiva, mutta sen kanssa en kehdannut mennä keikalle kuin kerran.
 
"Kaikki jotka soittavat bassoviulua tai pasuunaa, ovat useimmiten neuvottomia." -Anton Tsehov, Romaani bassoviulusta http://soundcloud.com/hohka
okabass
19.01.2015 04:13:14 (muokattu 19.01.2015 07:01:05)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

" Siis kerro jotain parhaasta bassostasi, jonka olet omistanut. "
 
Mulla on vähän vaihdellut vuosien myötä (1975-2015, eli 40 vuotta) , mitä soitinta olen pitänyt parhaana.
Sitä lutavieteriä olen kulloinkin pitänyt parhaana, millä olen keikat soittanut. Siinä on sitten pikkuhiljaa tullut hyvät ja huonot ominaisuudet selviksi. Ja etsiminen jatkunut, ja vaihto parempaan sitten jossain vaiheessa tapahtunut. Selvin parannus 7enderistä ( -73 JB) oli mielestäni nelikielinen WAL -89. Sitten tuli tarve viisikieliselle: WAL -95. Se on mielestäni paras soitin, mitä minulla on ollut tai tällä hetkellä on.
Sitten kiinnostuin viime vuosina uudestaan passiiviklassikoista: MIM 7ender 50' Presari (Bill Lawrence-mikki, vari-cap tone) ja Rickenbacker 4001 -79 (bass cut cap bypass-pot). Lisäksi on modattu oiva Squier Presari 80-luvun alusta. Noissa on kaikissa omat hienot piirteensä.
Pitkään soitin kaikki keikat tolla vitosella, mutta nykyisin rokki/blues keikat noilla nelosilla. Presari erinomainen yleis(rokki)basso, Riku eniten rok, vielä lepralla soitettuna. Vastoin yleistä (väärää) käsitystä, Rikulla toimii myös muut tyylit.
 
Ps. Oikeat, ammattilaisen tekemät säädöt ovat olennainen juttu. Niillä saa jopa vanhoista, kuluneista ja kolhitusta, ylihintaisista 7endereistä kohtalaisia soittimia.
 
In porto perse vitulus est. Käännös: "Satamassa on vasikka".
J.Hollström
19.01.2015 08:19:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

okabass: " Siis kerro jotain parhaasta bassostasi, jonka olet omistanut. "
 
Mulla on vähän vaihdellut vuosien myötä (1975-2015, eli 40 vuotta) , mitä soitinta olen pitänyt parhaana.
Sitä lutavieteriä olen kulloinkin pitänyt parhaana, millä olen keikat soittanut. Siinä on sitten pikkuhiljaa tullut hyvät ja huonot ominaisuudet selviksi. Ja etsiminen jatkunut, ja vaihto parempaan sitten jossain vaiheessa tapahtunut. Selvin parannus 7enderistä ( -73 JB) oli mielestäni nelikielinen WAL -89. Sitten tuli tarve viisikieliselle: WAL -95. Se on mielestäni paras soitin, mitä minulla on ollut tai tällä hetkellä on.
Sitten kiinnostuin viime vuosina uudestaan passiiviklassikoista: MIM 7ender 50' Presari (Bill Lawrence-mikki, vari-cap tone) ja Rickenbacker 4001 -79 (bass cut cap bypass-pot). Lisäksi on modattu oiva Squier Presari 80-luvun alusta. Noissa on kaikissa omat hienot piirteensä.
Pitkään soitin kaikki keikat tolla vitosella, mutta nykyisin rokki/blues keikat noilla nelosilla. Presari erinomainen yleis(rokki)basso, Riku eniten rok, vielä lepralla soitettuna. Vastoin yleistä (väärää) käsitystä, Rikulla toimii myös muut tyylit.
 
Ps. Oikeat, ammattilaisen tekemät säädöt ovat olennainen juttu. Niillä saa jopa vanhoista, kuluneista ja kolhitusta, ylihintaisista 7endereistä kohtalaisia soittimia.

 
Kokonaisen kuuden basson kokemuksella tietää näemmä omasta mielestä kaiken. No, uskoohan sitä joku joulupukkiinkin.
 
J.Nikkanen
19.01.2015 09:26:45 (muokattu 19.01.2015 10:16:05)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

okabass: Ps. Oikeat, ammattilaisen tekemät säädöt ovat olennainen juttu. Niillä saa jopa vanhoista, kuluneista ja kolhitusta, ylihintaisista 7endereistä kohtalaisia soittimia.
 
Jaah, en todellakaan ole ammattilainen enkä suostu vitnake-soittimia laittelemaan mutta noista budjettiluokan soittimistakin tulee monesti nauhojen plaanauksen ja laittelun jälkeen melkolailla parempia pelejä kuin mitä tehtaan jäljiltä on ollut. Muutamilla kympeillä saakin sitten jo yleensä rahoille hyvää vastinetta jos onnistuu löytämään käytettynä paremmat virittimet, mikin ja satsaa vaikkapa vielä uuteen satulaan. Toki jos lähtökohta on paska, ei se siitä juuri kovin kummoiseksi tule mutta melko monessa edullisessakin bassossa on potentiaalia parempaan.
 
Mutta siis, komppaan okaa. Turhan helpolla soitin saa huonon soittimen leiman jos asialle olisi kuitenkin tehtävissä jotain osaavissa käsissä.
 
Itse olen tullut vissiin laiskaksi tai jotain. Tämän hetken käyttöpeli maksoi hieman reilun satasen ja muutaman tunnin laittelun jälkeen totesin että on ihan soiva peli. Sillä mennään vaikka mukamas parempikin basso roikkuu tuossa käden ulottuvilla.
 
edit: Ai niin, se paras basso! MPU femma oli kyllä hyvä, mutta ei tuossa ibanezin SRrässäkään mitään vikaa ole.
 
Mukahauska allekirjoitus.
okabass
19.01.2015 09:34:57 (muokattu 19.01.2015 09:52:32)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

J.Hollström: Kokonaisen kuuden basson kokemuksella tietää näemmä omasta mielestä kaiken. No, uskoohan sitä joku joulupukkiinkin.
 
Vastasin kysymykseen. Urpo ymmärtää tahallaan väärin. Ehkä. Ei tuossa pyydetty luetteloa bassoista, joita on omistanut. Vai tarkoittaakohan miss pirkkala, että kun en ole omistanut juuri -65 post CBS venderiä, niin minulla ei ole kompetenssiä mihinkään musiikkilaitteisin.
 
Ps. Valaise meitä palstalaisia: mikä on oikea määrä omistettuja bassoja, jotta tietää kaiken, niin kuin sinä.
 
In porto perse vitulus est. Käännös: "Satamassa on vasikka".
J.Hollström
19.01.2015 09:52:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

okabass: Vastasin kysymykseen. Urpo ymmärtää tahallaan väärin. Ehkä. Ei tuossa pyydetty luetteloa bassoista, joita on omistanut. Vai tarkoittaakohan miss pirkkala, että kun en ole omistanut juuri -65 post CBS venderiä, niin minulla ei ole kompetenssiä mihinkään musiikkilaitteisin.
 
Ps. Mikä on oikea määrä omistettuja bassoja, jotta tietää kaiken, niin kuin sinä.

 
PS: Taidat olla näitä todellisia post-PS:läisiä, James Hirvisaaren kaltaisia superurpoja.
 
J.Nikkanen
19.01.2015 09:53:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jahas. http://www.verkkokauppa.com/fi/catalog/6612c/Snacksit-Popcornit
 
Mukahauska allekirjoitus.
okabass
19.01.2015 09:54:42 (muokattu 19.01.2015 09:56:10)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

J.Hollström: PS: Taidat olla näitä todellisia post-PS:läisiä, James Hirvisaaren kaltaisia superurpoja.
 
Mielestäni miss pirkkala hieman eksyy aiheesta, mutta odottakaamme henkeä pidätellen: mikä on oikea määrä omistettuja passoja, jotta tietää kaiken?
Ps. Hirvisaari ei ole ps, vaan Muutos-puolueen kansanedustaja.
 
In porto perse vitulus est. Käännös: "Satamassa on vasikka".
jperala
19.01.2015 09:55:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

J.Nikkanen: Jahas. http://www.verkkokauppa.com/fi/catalog/6612c/Snacksit-Popcornit
 
Älkää unohtako.
 
http://www.verkkokauppa.com/fi/list … s/20395-33363-6705-22902-11073-4193
 
Yamaha TRBX504
okabass
19.01.2015 10:00:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jperala: Älkää unohtako.
 
http://www.verkkokauppa.com/fi/list … s/20395-33363-6705-22902-11073-4193

 
Hupaa palstalaisille, osa 100.
 
In porto perse vitulus est. Käännös: "Satamassa on vasikka".
J.Hollström
19.01.2015 10:00:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

okabass: Mielestäni miss pirkkala hieman eksyy aiheesta, mutta odottakaamme henkeä pidätellen: mikä on oikea määrä omistettuja passoja, jotta tietää kaiken?
Ps. Hirvisaari ei ole ps, vaan Muutos-puolueen kansanedustaja.

 
PS: Hirvisaari on post-PS:läinen, mutta sun lutalahokkoon ei näemmä nämä etuliitteet meinaa mennä jakeluun.
 
okabass
19.01.2015 10:07:35 (muokattu 19.01.2015 10:08:08)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

J.Hollström: PS: Hirvisaari on post-PS:läinen, mutta sun lutalahokkoon ei näemmä nämä etuliitteet meinaa mennä jakeluun.
 
Asiantunteva, kaiken kattava vastaus. Nyt tiedämme, montako passoa pitää omistaa, jotta tietää kaiken. Lisäksi saimme todellisen tietäjän vastauksen otsikkoon: " Siis kerro jotain parhaasta bassostasi, jonka olet omistanut. "
 
In porto perse vitulus est. Käännös: "Satamassa on vasikka".
J.Hollström
19.01.2015 10:14:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

okabass: Asiantunteva, kaiken kattava vastaus. Nyt tiedämme, montako passoa pitää omistaa, jotta tietää kaiken. Lisäksi saimme todellisen tietäjän vastauksen otsikkoon: " Siis kerro jotain parhaasta bassostasi, jonka olet omistanut. "
 
Otsikko on "Paras bassosi".
 
Sen kertomiseen riittää vaikka yhden basson omistuskokemus. Kaiken tietämisen esittämiseen ei välttämättä bassoja tarvita. Riittää että on tarpeeksi dorka mölöttämään kaikenlaista soopaa.
 
okabass
19.01.2015 10:27:53 (muokattu 19.01.2015 10:28:40)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

J.Hollström: Otsikko on "Paras bassosi".
 
Sen kertomiseen riittää vaikka yhden basson omistuskokemus. Kaiken tietämisen esittämiseen ei välttämättä bassoja tarvita. Riittää että on tarpeeksi dorka mölöttämään kaikenlaista soopaa.

 
Heheh. Nyt sitten viimein tapahtui valaistuminen: otsikon katsominen.
 
In porto perse vitulus est. Käännös: "Satamassa on vasikka".
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «