Muusikoiden.net
07.12.2016

Bassot »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Uudelleen tutustuminen bassoon
1
Pushh
02.01.2015 12:16:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hyvää alkanuttu vuotta 2015!
Nyt pitäis aloittaa basson soitto uudestaan, eli taustoja basson parista löytyy sen verran että yläasteella poikaitten kanssa soiteltiin oikeen bändinä (2007-2009)
otin silloin yksityis tunteja ja soitto maistui, sitten tulikin ammattikoulu ja soittaminen vaan lopahti.

Elikkäs kysymys kuuluu, millä tavoin ois hyvä aloittaa uudestaan tuo soittelu kun on vähän kaikki hukassa (nuotteja oo koskaan osannukka lukea) sormet ei liiku otelaudalla eikä mikkien seudulla

Kiitos ja anteeksi ja nöyrä kumarrus!

Niin ja kalustona BC Rich warlock Bronze bass (ruma kun perkele, myyntiin jos innostuu kunnolla soittamaan) ja peaveyn joku combo (oisko ollu joku 112 tms.)

jukkajylli
02.01.2015 12:23:58

Hommaa soittoseuraa. Jos olet oikein tunneilla joskus käynyt ja olet reipas nuorimies, minusta olisi parasta hakeutua soittamaan rumpalin ja kitaristin kanssa.

And it's just a waste of time..
Zambe88
02.01.2015 14:56:56

Pushh: Hyvää alkanuttu vuotta 2015!
Nyt pitäis aloittaa basson soitto uudestaan, eli taustoja basson parista löytyy sen verran että yläasteella poikaitten kanssa soiteltiin oikeen bändinä (2007-2009)
otin silloin yksityis tunteja ja soitto maistui, sitten tulikin ammattikoulu ja soittaminen vaan lopahti.

Elikkäs kysymys kuuluu, millä tavoin ois hyvä aloittaa uudestaan tuo soittelu kun on vähän kaikki hukassa (nuotteja oo koskaan osannukka lukea) sormet ei liiku otelaudalla eikä mikkien seudulla

Kiitos ja anteeksi ja nöyrä kumarrus!

Niin ja kalustona BC Rich warlock Bronze bass (ruma kun perkele, myyntiin jos innostuu kunnolla soittamaan) ja peaveyn joku combo (oisko ollu joku 112 tms.)

Meikäläisellä on vähän samanlainen tilanne. Tuli soiteltua kitaraa ja bassoa useammassakin eri kokoonpanossa aktiivisesti n. kuuden vuoden ajan 2002-2008 ja tuli tuossa pidettyä noin kuuden vuoden tauko soittohommista armeijan ja perheen hankkimisen yms. takia.

Tuossa viime vuoden syksyllä alkoi herätä polte basson soittamiseen ja laitoinkin sitten melkeinpä koko soittokalustoni uusiksi ja hankin kauan haaveilemani Gibson Thunderbirdin.
Nyt olen hakenut tuntumaa takaisin ja treenaillut melkeinpä aina, kun vaan sellainen aika perheen parista irtoaa ja täytyy sanoa, että en edes enää muistanut kuinka mukavaa puuhaa soittaminen olikaan:)
Ehkä sitä voisi jossain kohtaa liittyä tai perustaa bändin, kunhan saan soittoni sille tasolle, että sitä kehtaa esitellä muille.

Jos sinulta luonnistuu tabulatuureista soittaminen, niin tsekkaappa joku biisi josta tykkäät tai jossa on siisti bassokuvio. Sitten netistä tabit hakuun ja soittelemaan. Kyllä se siitä taas lähtee rullaamaan, kunhan jaksat treenailla:)

If it's too loud, you're too old!
Funkånaut
02.01.2015 18:57:22 (muokattu 02.01.2015 18:59:13)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ainakin jonkin verran kannattaa myös teoriaankin perehtyä (perussoinnut ja niiden sävelet esmes alkuun), mutta tärkeintä on pitää homma kivana. Jos alkaa maistumaan pakkopullalta, niin ei tule niin herkästi tartuttua soittimeen. Oikea tapa on se, mikä saa soittamaan.

E: Eikä nuotitus mikään mörkö loppupeleissä ole. Opettelee ajan kanssa eikä hermostu, jos ei opi hetkessä. Harva ne hetkessä oppi.

""Everything I know about morality and the obligations of men, I owe it to football." - Albert Camus Elämän tarkoitus
Zambe88
02.01.2015 19:22:01

Funkånaut: Ainakin jonkin verran kannattaa myös teoriaankin perehtyä (perussoinnut ja niiden sävelet esmes alkuun), mutta tärkeintä on pitää homma kivana. Jos alkaa maistumaan pakkopullalta, niin ei tule niin herkästi tartuttua soittimeen. Oikea tapa on se, mikä saa soittamaan.

E: Eikä nuotitus mikään mörkö loppupeleissä ole. Opettelee ajan kanssa eikä hermostu, jos ei opi hetkessä. Harva ne hetkessä oppi.

Komppia tälle. Itse pitäisi myös tuota teoriaa katsella. Olen täysin itseoppinut basisti ja eipä ole koskaan tullut teoriaa katseltua, enkä sitä "soittourallani" tarvinnut, mutta siitä varmasti saisi soittoon uusia juttuja ja groovea.
Mistäköhän skaaloja yms juttuja löytäisi, jotta voisi opetella?

Pushh
02.01.2015 19:33:28

https://www.youtube.com/playlist?li … =PLImrzCNnL5PkSfa1gUpsGzSMELR31yW9h

tuollasen bongasin juutuupista, vois melkeen vetää treenit alusta loppuun, tarttuis varmasti jotain hyvää!

Tänää kerinny jo vähän rämpytellä Judas priestin the ragea (loistava basso intro), guns n' rosesia don't cry ja november rainia, RHCP snow (hey oh) ja muutamaa muuta biisiä koittanu tapailla.

Tää on aivan loistavaa puuhaa, hiukan ruvennu harmittaa että tuli pidettyä n. 5 vuotta taukoa

Funkånaut
02.01.2015 19:53:44 (muokattu 02.01.2015 19:54:33)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Zambe88: Komppia tälle. Itse pitäisi myös tuota teoriaa katsella. Olen täysin itseoppinut basisti ja eipä ole koskaan tullut teoriaa katseltua, enkä sitä "soittourallani" tarvinnut, mutta siitä varmasti saisi soittoon uusia juttuja ja groovea.
Mistäköhän skaaloja yms juttuja löytäisi, jotta voisi opetella?

Ite aloitin teorian jonkintasoisen opettelun noin kahdeksan vuotta ekan basson ostamisen jälkeen. :)

Tällä kanavalla on ihan hyviä opetusvideoita. https://www.youtube.com/user/TalkingBassVideo

E: Tosta esmes teoriapuolta useampi video. https://www.youtube.com/playlist?li … =PLatsInsznGD0dtXAcpvH02QTiFmrF05Tg Videoista löytyy kans linkki, mistä löytää videolla käytävien asioiden paperiversiot pdf:nä.

""Everything I know about morality and the obligations of men, I owe it to football." - Albert Camus Elämän tarkoitus
Vessajono
03.01.2015 10:28:13

https://www.youtube.com/user/devinebass

Scott's Bass Lessons on ollut ainakin mulle melkein yhtä opettavaista kuin kolme vuotta konsalla.

Lähetetty Windows Phonesta
Zambe88
03.01.2015 15:45:39

Funkånaut: Ite aloitin teorian jonkintasoisen opettelun noin kahdeksan vuotta ekan basson ostamisen jälkeen. :)

Tällä kanavalla on ihan hyviä opetusvideoita. https://www.youtube.com/user/TalkingBassVideo

E: Tosta esmes teoriapuolta useampi video. https://www.youtube.com/playlist?li … =PLatsInsznGD0dtXAcpvH02QTiFmrF05Tg Videoista löytyy kans linkki, mistä löytää videolla käytävien asioiden paperiversiot pdf:nä.

Kiitoksia näistä, täytyypä ottaa noita harjoituksia työn alle.
Itse olen tapaillut useampaakin Black Sabbathin biisiä viimeaikoina, niissä on siistejä bassojuttuja ja jos sais edes tuhannesosan Geezer Butlerin groovea tartutettua omaan soittoon. Viimeisin opeteltu on Electric Funeral.

karkki
16.01.2015 18:35:22 (muokattu 16.01.2015 18:40:38)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vessajono: https://www.youtube.com/user/devinebass

Scott's Bass Lessons on ollut ainakin mulle melkein yhtä opettavaista kuin kolme vuotta konsalla.

Tsekkasin noita ilmaistunteja ja innostuin niistä niin paljon, että siirryin suoraan maksavien asiakkaiden joukkoon. Kuukausimaksu ei järkyttävä ole, harmi vaan, että pitää maksaa kerralla koko vuodesta, ja se tekeekin jo 168 taalaa.
No, harrastukset maksaa, ja uskon saavani kyllä vastinetta koko rahan edestä, kunhan en itse ala velttoilla.

Edit: Lisätään tähän vielä taustatieto, että bassoa olen soittanut kauan sitten, välissä lukuisia vuosia taukoa ja pari vuotta sitten aktivoiduin taas. Minkäänlaista opetusta en koskaan ole siihen saanut, joten nyt huomaa, että paljon on vielä opeteltavaa, vaikka periaatteessa soittaa osaakin.

Soittoa kuulee tuolta: www.myspace.com/xxkarkki
Grugi
16.01.2015 18:46:25 (muokattu 17.01.2015 12:35:59)

Asiaa sivuten olen ite päässyt jotenkin jyvälle ja sisään basson soittoon Rocksmith 2014 myötä ja CustomsForge:n kautta lataillut erilasia biisejä joita veivata. Toki se oikea soittoseura olis ehkä se paras mutta ihan kivasti tolla oppii ja ihan mukavaa jammailua.

The only true wisdom is in knowing you know nothing.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti