Muusikoiden.net
08.12.2016

Bassot »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Schecter model T vs. Yamaha BB424
1
GeeR
10.12.2014 20:19:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko joku verrannut kyseisiä bassoja keskenään ? Onko niissä mitään samoja ominaisuuksia, soundi, tatsi jne. Ois kiva kuulla mielipiteitä. Myös jommasta kummasta erikseen voi kertoa kokemuksia.

hyvajani
09.05.2015 10:28:29

Lukeekohan tätä kukaan enää... Ostin vasta model t basson uutena verkkokaupasta ilman testailuja. Olin lukenut siitä hyviä arvosteluja netissä. Hieman jännitti, tuliko ostettua sika säkissä. Olin/olen todella yllättynyt basson laadusta! Jämäkkä, laadukas kautta linjan, hyvä kaula, alhainen action, ja mahtavat soundit! Love it! Suosittelen!! Tuosta jammusta ei taas ole kokemuksia.

Topiello
09.05.2015 11:24:55

Offtopicina: oliko verkkokaupan basso säädöissä, vai pitikö kovastikki ruuvailla?

hyvajani
07.10.2015 08:40:27

Topiello: Offtopicina: oliko verkkokaupan basso säädöissä, vai pitikö kovastikki ruuvailla?

Verkkokaupan säädöissä ja ei ole tarvinnut tehdä mitään. Erittäin hyvä basso mun mielestä!

hallu
28.10.2015 22:40:28

No minulla on tuo Yamaha BB425X, mutta kovin kattava kokemukseni muista bassoista ei ole enkä osaa myöskään vertailla tuohon toiseen, mutta kerron tuntumani tästä. Sain basson erittäin hyvällä tarjouksella viime keväänä uutena ja se tuli musafasulta aika hyvissä säädöissä, pikkuisen itse viimeistelin säätöjä, mutta intonaatio oli ja on pysynyt kohdallaan. No yleisarvio on että pidän tästä bassosta tosi paljon. Olin oikeastaan ostamassa aktiivibassoa ja mulla oli Yamaha RBX505 siinä kiikarissa, mutta pienen testisession päätteeksi tämä valloitti sydämeni enkä ainakaan vielä ole katunut.

Kotikäytössä nyt reilut puolivuotta ollut ja hyvinhän tuo toimii, mutta ei ole toisaalta kovalle koetuksellekaan joutunut vaikka paljon olen sillä ehtinyt soittaa. Tykkään tämän basson ulkonäöstä ja soundista ja soitettavuudesta. Yksi huomio on että tässä kieliväli tallassa on levempi kuin toisessa bassossani Ibanez SR405 ja olen nyttemmin tullut siihen tulokseen, että se on hyvä juttu. Toinen huomio on, että tämä on jonkinverran kaulapainoinen. Siihen tottuu eikä se häiritse, jos käyttää leveää liukumatonta hihnaa, mutta ansaitsee tulla mainituksi koska myös tasapainoisia bassoja on olemassa. Luulisin, että podyn muoto eli lyhyehkö yläsakara altistaa kaulapainolle ja viisikielisen järeämpi kaula ja virittimen verran enemmän massaa lavassa pahentavat tilannetta. Kokeilin kaupassa nelikielistä versiota tästä ja se ei ollut yhtä kaulapainoinen mutta kyllä siinäkin kaulapainoa silti oli. Kokeilin myös tämän mallin lippulaivaa BB2025X bassoa ja siinä oli sama kaulapainoisuus eli kyse ei ole halvahkon basson "synnistä" vaan tämän mallisarjan ominaispiirteestä ja edeleen veikkaan bodyn muotoa syypääksi tähän seikkaan.

Säätöihin tämä basso vastaa täsmällisesti ja johdonmukaisesti ja kaularassi liikkuu kevyesti. Halvahkosta hinnastaan huolimatta soittimen yleisilme on varsin laadukas. Perussoundi on mielestäni terve ja mikit tässä on varmaan aika hyvät, mutta kuumat ne mielestäni on ja gainia saa olla melkolailla vahvistimessa pienentämässä kun vertaa tuohon mun aktiiviseen ibaneziin. Mikkien kuumuus hoituu säädöillä ja en ole varma onko ne varsinaisesti niin kuumat, vai oliko mun edellinen JP mikillinen bassoni (halpis Yamaha RBX170) niin ponneton, että tämä tuntuu siksi niin botnekkaalta. Mikkivalitsin on laadukkaan oloinen eikä potikoiden kanssakaan ole muuta kuin niiden kromihatut vähän vinksottavat enkä ole vielä saanut niitä täysin suoraan.

No mun arvio tästä Yamahasta on, että tykkään. Tämä on hyvä basso halvalla ja jos haluaa huippulaadukkaan basson, niin tästä on se japaniassa valmistettu versio BB2025 joka saattaa korkeasta hinnastaan huolimatta olla jopa parempi kuin tämä.

Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti