Muusikoiden.net
11.12.2016
Into-Luthman | Yli 300 sivua parasta musakamaa 

Bassot »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: roland
1
maakeh
09.09.2014 12:17:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

onko kellään tietoa Roland studio bass vahvistimesta! vanha 80 luvun alusta,Pekka Pohjolan keikkavahvistin malli.arviohinta? kunnossa!myytävänä muusik.torilla.

Antti K.
09.09.2014 13:52:20

maakeh: onko kellään tietoa Roland studio bass vahvistimesta! vanha 80 luvun alusta,Pekka Pohjolan keikkavahvistin malli.arviohinta? kunnossa!myytävänä muusik.torilla.

Olen 80-luvun alussa sellaisella soittanut ja yhden PP:n keikankin Kajaanissa nähnyt, missä hän soitti tuollaisella. Ei jättänyt kysyttävää, hjuva peli.

Siinähän lootassa on logo R&P. Olen antanut itselleni kerrottavan, että se on yhtä kuin Roland & Pioneer. Vissiin se 15" ämyri on yhteistyöllä syntynyt.

Jostakin syystä minulta taitaa löytyä tuollaisen StudioBass100 vahvistimeen käypä potikannuppi (1 kpl). Vähän elämää nähnyt, mutta kuitenkin...

Itse olen käynyt Cube60Bass, SuperCubeBass60 ja SuperCubeBass100 vahvistinsarjan läpi silloin 80-luvulla.

Olipa mulla nyttemmin vähän aikaa tollainen SCB100, josta luovuin kuitenkin pari vuotta sitten. Hyvä vahvistin, mutta elementti oli sökö. Vaihdoin Eminenceen ja tulipa siitä hyvä (pieni mutta painava) kombo.

Tuo 650€ hinta tuosta StudioBass -vahvistimesta on kyllä pielessä. Jos se olis PP:n entinen, niin sitten joku enthusiasti vois sen sillä rahalla ostaakin. Mutta eiköhän joku 300€ olisi lähempänä totuutta.

Don't feed me, I'm just a bass player!
luppa
09.09.2014 16:04:15

Antti K.: Itse olen käynyt Cube60Bass, SuperCubeBass60 ja SuperCubeBass100 vahvistinsarjan läpi silloin 80-luvulla.

90-luvun lopulla soittelin oranssilla 80-luvun(?) Cube-60 Bassilla koulun musiikkiluokassa, oli muistikuvieni mukaan erittäin päheä peli. Välillä tulee katseltua torin puolelta onko semmoisia myynnissä...

Mikä ero Cubella ja SuperCubella on?

hollstro
09.09.2014 17:35:56
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Enemmänkin kuin Cubelle, on tuo Studio bass sukua Rolandin Jazz Chorus-kitaravahvistimille, joilla on jonkunlainen kulttiasema nykyäänkin.

300 € lienee OK hinta siististä toimintakuntoisesta yksilöstä.

vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen
Antti K.
09.09.2014 22:50:50

luppa: 90-luvun lopulla soittelin oranssilla 80-luvun(?) Cube-60 Bassilla koulun musiikkiluokassa, oli muistikuvieni mukaan erittäin päheä peli. Välillä tulee katseltua torin puolelta onko semmoisia myynnissä...

Mikä ero Cubella ja SuperCubella on?

Viisi vuotta suunnittelussa.

Noh, mielestäni SuperCube paremmilla säädöillään oli parempi. Ja se SCB-100 oli jo riittävän tehokaskin. 60W cube ja supercube kävivät vähäksi.

Don't feed me, I'm just a bass player!
Vessajono
10.09.2014 01:10:16 (muokattu 10.09.2014 01:10:24)

hollstro: Enemmänkin kuin Cubelle, on tuo Studio bass sukua Rolandin Jazz Chorus-kitaravahvistimille, joilla on jonkunlainen kulttiasema nykyäänkin.

300 € lienee OK hinta siististä toimintakuntoisesta yksilöstä.

Tosin Jazz Choruksilla on se kulttiasema siksi että ne on kuitenkin vähän omanlaisiaan vehkeitä. En nyt ihan äkkiä keksi mikä Studio Bassista tekisi jotenkin erityisen.

Ei se mikään huono kuutio toki oo, ei sillä.

Leuka rintaan ja paskat housuissa kohti uusia pettymyksiä.
1herde
24.11.2014 21:22:32

Mulla on tollanen studio bass 100 ollut käytössä pari vuotta. Tehokas peli.. ja painava (45 kg). 15", 120 w elementti (Pioneer?) Valmistettu siinä -80 luvun taitteessa. Juuri samanlainen, mitä bassokenraali-Pohjola käytti -80 alussa (se olikin päälimmäinen syy ostoon). Ei jää bändikäytössä jalkoihin. 300 ekun hinta-arvio pahasti alakanttiin, kun puhutaan hyväkuntoisesta pelistä. 500 euroo, vähintään....

hollstro
24.11.2014 21:56:44
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

1herde: Mulla on tollanen studio bass 100 ollut käytössä pari vuotta. Tehokas peli.. ja painava (45 kg). 15", 120 w elementti (Pioneer?) Valmistettu siinä -80 luvun taitteessa. Juuri samanlainen, mitä bassokenraali-Pohjola käytti -80 alussa (se olikin päälimmäinen syy ostoon). Ei jää bändikäytössä jalkoihin. 300 ekun hinta-arvio pahasti alakanttiin, kun puhutaan hyväkuntoisesta pelistä. 500 euroo, vähintään....

laita myyntiin nii sehän selviää.

vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen
NitroJeesus
25.11.2014 00:25:05

Täältä löytyy yksi 100 wattinen Super Cube Bass. On kyllä hyvä vehjes. 200€ tai 250€ maksoin tuosta vuonna 2007. Irtoaa monenlaista soundia ja teho riittää kaikenlaisiin bänditouhuihin (ainakin lisäkaapin kanssa).

okabass
27.11.2014 00:41:57 (muokattu 27.11.2014 03:20:17)

Tuossa Rolanssisa on taikasanoina FET ja parametrinen eq.
Fetti eli kanavatransistori muistuttaa toiminnaltaan putkipentodia. Tuossa, ja joissain muissakin tuon ajan malleissa, on etuaste toteutettu feteillä -> miellyttävä soundi. Se oli mielestäni aikaansa edellä tuossa suhteessa.
Parametrinen eq on varsin pätevä juuri bassovahistimessa. Saa tarvittaessa räätälöityä esim. honottavan keskialueen pois.

In porto perse vitulus est. Käännös: "Satamassa on vasikka".
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti