Muusikoiden.net
10.12.2016

Bassot »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Bassokombolle kevyt ständi?
1 2
tuquoque
12.06.2014 23:08:33 (muokattu 12.06.2014 23:08:56)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko joku kokeillut sellaista mikkitelineen näköistä vahvistintelinettä? Roudaaminen rasittaa ja pitäisi löytää 10kg painavalle ei-tiltattavalle kombolle joku kevyt ja pieneen tilaan menevä teline, että saisi lavakuuluvuuden paremmaksi.

Joku tällainen: http://www.thomann.de/fi/km_28130_ampstaender.htm

Pysyykö tuollainen pystyssä ja olisiko vihjata jotain vielä pienempää, kun tuota mikitysmahdollisuutta esim. en tarvitse.

m.
Olli.M
13.06.2014 05:49:49 (muokattu 13.06.2014 06:51:21)

tuquoque: Onko joku kokeillut sellaista mikkitelineen näköistä vahvistintelinettä? Roudaaminen rasittaa ja pitäisi löytää 10kg painavalle ei-tiltattavalle kombolle joku kevyt ja pieneen tilaan menevä teline, että saisi lavakuuluvuuden paremmaksi.

Joku tällainen: http://www.thomann.de/fi/km_28130_ampstaender.htm

Pysyykö tuollainen pystyssä ja olisiko vihjata jotain vielä pienempää, kun tuota mikitysmahdollisuutta esim. en tarvitse.

10 kilon kompo ja roudaaminen rasittaa? Hommaa roudari.

E: Tuo linkin teline ei nosta varsinaisesti sitä vahvistinta ylemmäksi ollenkaan, ainoastaan tilttaa sitä jos nyt oikein ymmärsin. Miten olisi roudauskeissi, jonka päälle sen voisi sitten tarvittaessa nostaa?

E2: Enemmän tehoa ja kaiutinpinta-alaa ja sitten vielä se roudari.

okabass
13.06.2014 06:43:31 (muokattu 13.06.2014 06:58:17)

Koeteltu Hi-tech metodi: kaljakori tai tuoli.
Käy makuulle, niin kuuluu paremmin. ;))

In porto perse vitulus est. Käännös: "Satamassa on vasikka".
EP
13.06.2014 06:52:19

Mun mielestä basso kuuluu parhaiten kun on lattialla.

Musiikissa nimenomaan laatu ratkaisee, eikä määrä. (Lasse Mårtenson)
pekezu
13.06.2014 09:29:13
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://www.thomann.de/fi/millenium_as2001.htm

Pienen etsimisen päälle löyty tällainen. Markbasson 1x12" kombo pysyy ainakin ton päällä nätisti. Tollasia oli konsalla pari ja kyllä ne toimi yllättävän hyvin hintaansa nähden.

http://www.thomann.de/fi/rockstand_rs_23010b_combo_stand.htm

Tällainen löytyi kans. Pikkukombolle varmaan menis toikin.

Itse tosin en keikalle tollaista ottaisi kumpaakaan, tossa kun se kaatumisriski on aika iso etenkin jos korkealle haluaa vekottimensa nostaa. Kaljakorit tms. keissit on parempi ratkaisu, vaikka saapa nekin kaadettua tarpeen vaatiessa.

"Että minkä tahansa tekeminen kunnolla on melkein mahdotonta, kun aina on joku urpo joka tekee paskaa halvemmalla." -pkuukas
poppamies
13.06.2014 09:47:16
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

EP: Mun mielestä basso kuuluu parhaiten kun on lattialla.

Kuuluu mutta alataajuudet korostuu turhan paljon. Liikaa resonassia.

G strings are for strippers
EP
13.06.2014 10:05:06 (muokattu 13.06.2014 10:08:50)

poppamies: Kuuluu mutta alataajuudet korostuu turhan paljon. Liikaa resonassia.

Niinhän se on ..mut kuuluu (ja tuntuu)! : )

Volle
13.06.2014 10:30:24

okabass: Koeteltu Hi-tech metodi: kaljakori

Kopan kun vetäsee takahuoneessa ennen settiä alle, ni kyllä humisee. Haitekistä en sitten tiedä.

Pauli Lappalainen
13.06.2014 10:44:48

Josku ammoisina aikoina rakentelin noille pikkuvahvistimille sellaisia X-kosketinsoitintelineen näköisiä kääpiöversioita.
Huonekaluputkea, muutama hitsisauma ja pari ruuvia, sitten musta paukkupullomaali päälle ja hyvä tuli.

s151669
13.06.2014 10:48:44

http://www.thomann.de/fi/fender_tilt_back_legs_16.htm

Antikitarasankari
okabass
13.06.2014 11:14:41

Volle: Kopan kun vetäsee takahuoneessa ennen settiä alle, ni kyllä humisee. Haitekistä en sitten tiedä.

;) Tarkoitin kyllä _tyhjää_ k.koria. Mutta tuo ehdotus on tietysti vielä parempi.

tuquoque
13.06.2014 16:22:54

Kiitoksia vinkeistä. Mutta joo, roudaaminen todellakin rasittaa. On tullut mietittyä erilaisia keinoja päästä mahdollisimman vähällä, kun julkisilla sukkuloi kolmen treeniksen väliä ja pikkukeikat päälle. Lyhytskaalaiseen bassoon siirryin jo. 10kg combolle on vaihtoehtona 2kg nuppi ja siihen päälle pikkukaappi. Molemmissa on sama probleema, kun korvat ei mulla ole nilkoissa. Kombon kuoret on jotain höttöä, eli Fenderin jalat ei toimi. Pari noista ehdotetuista telineistä painaa lähes 5kg, eli puolet styrkkarin painosta = liikaa, tai on liian isoja mahtumaan bassolaukkuun.

Kaikista onnellisin olisin sellaisesta kevyestä kaljakärryn tyyppisestä ratkaisusta, jossa olisi teleskooppikahva ja jonka saisi keikalla tiltattua. Vahvistin voisi olla sidottuna kiinni kärryyn aina, kun kahvan vaan saisi piiloon ja tilttaus onnistuisi. Musta tässä olisi markkinarakoa jollekin alumiinin työstöfirmalle.

Jatketaan etsimistä...

m.
poppamies
13.06.2014 16:32:14

tuquoque: Kiitoksia vinkeistä. Mutta joo, roudaaminen todellakin rasittaa...

Jos et jaksa mitään kantaa niin vedä suoraan linjaan jos reenikseillä on PA't.

J.Nikkanen
13.06.2014 18:23:42

poppamies: Jos et jaksa mitään kantaa niin vedä suoraan linjaan jos reenikseillä on PA't.

Tätä mäkin mietin. Basson lisäksi pari erilaista DI boxia ja muutamia piuhoja, kaikki menisi bassopussukassa helposti. Tosin, vaatii sitten että on jonkinmoinen monitorointi mistä itsensä kuulee. Aina saa roudata jokatapauksessa.

hollstro
13.06.2014 18:35:28
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sellanen kombo jonka saa kulmamonitoriasentoon ei olisi pöllömpi ratkaisu. Matalat taajuudet kun eivät vaadi tilttaamista ja korostuvat paremmin latialla, joten vahvistintehossa säästää. Ylä-äänet saa suunnattua korviin. Win-win tuosa mielessä, eikä tarvita ständiä ollenkaan.

Tosin sellanenkinajatus on syytä pitää mielessä että bändissä olis kiva että muutkin bändinjäsenet kuulevat toisensa ja sun basson. Se on iso osa bändisoiton ideaa.

vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen
pekezu
14.06.2014 08:56:11

Entä jos niille treeniksille koittaisi väsätä ständit vahvistinta varten?

Jokatapauksessa toi sun ongelma kuulostaa siltä, et sille ei ole suoraa vastausta. Hollstron ehdottama kipattava kombo olis mun mielestä varmaan paras vaihtoehto. Pointti myös siitä että muiden olis varmasti kiva kuulla sitä soittoa kans.

Itse olen kyllä pärjännyt lattiallakin olevalla kombolla, esim. Markbassin 1x12" kombolla. Yleensä tosin jokapaikassa on ollut joku tuoli tms. jonka päälle kombon on voinut laittaa jos on halunnut enemmän kilkatusta ja pauhua omiin korviin.

En usko että sellasia kilonpainoisia teleskooppiständejä mistään löytyy ja alle 10kg kombot joissa on edes jollainlailla fiksut tehot ei taida hirveästi olla.

"Että minkä tahansa tekeminen kunnolla on melkein mahdotonta, kun aina on joku urpo joka tekee paskaa halvemmalla." -pkuukas
Dropped C
14.06.2014 16:52:29 (muokattu 14.06.2014 17:03:24)

poppamies: Kuuluu mutta alataajuudet korostuu turhan paljon. Liikaa resonassia.

Pyörällinen kaappi, niin ei kumise.

(Kumiseva saundi on kyllä paskinta, mitä tiedän. Mun kuuppaan ei mahdu, että moni basisti ja kitaristi vielä haluu vetää sellaisella.)

poppamies
14.06.2014 17:13:33

Dropped C: Pyörällinen kaappi, niin ei kumise.

(Kumiseva saundi on kyllä paskinta, mitä tiedän. Mun kuuppaan ei mahdu, että moni basisti ja kitaristi vielä haluu vetää sellaisella.)

Nienomaan näin. Mulla on 4x10" jubileessa pyörät eikä kumise!

okabass
14.06.2014 18:26:43 (muokattu 14.06.2014 18:31:08)

poppamies: Nienomaan näin. Mulla on 4x10" jubileessa pyörät eikä kumise!

Mulla on 8x10" alla aidot tyrnäväläiset reen jalakset, ja ei kumoota yhtään.

EP
14.06.2014 21:56:43

hollstro: Sellanen kombo jonka saa kulmamonitoriasentoon ei olisi pöllömpi ratkaisu. Matalat taajuudet kun eivät vaadi tilttaamista ja korostuvat paremmin latialla, joten vahvistintehossa säästää..

Juu, juuri tätä tarkoitin aiemmin, riippuu paljon biisistä missä asennossa kantsii pitää.

Mulla on ollu itellä tollanen Laney ja sitten soitin yhden keikan Hartken vastaavalla, missä se oli monitorina ja bassot tuli PA :n kautta (soitettiin samoilla kamoilla toisen pändin kanssa).

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti