Muusikoiden.net
08.12.2016

Bassot »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Siirtyminen raskaasta sarjasta käsilaukkukamoihin
1
Zombie_Kiuas
06.05.2014 09:51:55
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Heips kaikille.

Mitäs kokemuksia ihmisillä on sansamp/tech 21:n kamoista + pääteaste/vahvari- yhdistelmistä?

Tarkoitus olisi nimittäin laittaa myyntiin Mesan V12 Titan ja 4x12 kaappi ja hankkia tilalle ns. käsilaukku eli räkkiin langaton, viritin ja etuaste/pääteaste tai vain pääteaste. Ulkomaan keikoilla/lentokeikoilla voisi vain ottaa käsilaukun koneeseen/ruumaan, keikkapaikalla on useimmiten kuitenkin joku nuppi/kaappicombo.

Soundin takia en Mesaa vaihda, soundi on edelleen todella hyvä noissa kamoissa (vedetty kuitenkin päälle sata keikkaa noilla kamoilla ilman mitään ongelmia) mutta niitten roudaaminen on yhtä tuskaa. On räkit ja transit keissit pyörineen. Ei vanha mies vaan jaksa enää noita rantasaunoja.

Itse olen miettinyt Aguilarin Tone Hammer 500:sta ja sansampin räkkiä, kaappi on vielä kysymysmerkki.

Ultrabass
06.05.2014 23:09:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Muusta en tiedä, mutta Sansampille peukut! Itsellä löytyy pedaalilaukusta Sansamp Bassdriver DI ja TC electronics polytune- viritin. Niillä (plus itse bassolla) on pärjännyt varsin hyvin silloin kun keikkapaikalla on ollut valmiiksi backline. Tosin itse tykkään käyttää melko reilusti säröä (jota Sansamp minulla tuottaa), niin riittää kun itse vahvistimesta saa asiallisen puhtaan soundin "pohjalle".

CheRoberto
07.05.2014 08:29:56

Minulla on äänekkäämpää musiikkia soitettaessa käytössä räkki, jossa on SansAmp RBI ja päätteenä Peavey IPR1600. Olen ollut räkkiin ja sen tuottamaan soundiin enemmän kuin tyytyväinen. Todennäköisesti itse räkki painaa enemmän kuin edellä mainitut yhteensä, joten mikäs tuota on kanniskellessa. Silloin tällöin ajan päätettä Aguilar ToneHammer DI pedaalilla ja sekin yhdistelmä toimii vallan mainiosti. Kaappeina kaksi TKS 112. Aikasta mukavia roudattavia nekin (painoa 10 kg/kpl). Rumpalittoman trion kanssa soitellessa käytän ToneHammer 350 nuppia, jonka alla yksi TKS 112 - toimii sekin!

Aguilar | Sandberg | Tech 21 | TKS
dewfall
08.05.2014 10:00:18
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla ei ole enää räkissä kuin pääte, eikä kymmenkiloisen QSC:n roudaaminen ole sen näppärämpää kuin trankkunupinkaan. Tehon ja (ainakin mielikuvatason) luotettavuuden vuoksi ei tuosta raaskisi oikein luopuakaan. Etusetkin kun nykyään ovat pedaalimuodossa ja suht edullisia, on niiden kanssa kikkailu ihan nastaa.

AMT BC-1 on toiminut kivasti pari vuotta päätettä ajamassa (ostakee!) eikä äänimiehiäkään ole suuresti tuntunut harmittavan. Toissapäivänä hain Tech 21:n VT Bass DI:n, joka jäi treeneissä kokeilematta kun oli suoraan lootasta susi. Vaihtoivat toki uuteen, mutta sitä ehdin kokeilla vasta läppärin mikkisisääntuloon. Orggis-VT oli joskus lainassa, muistan jytänneen bändin kanssa kivan tuuheasti.

http://www.minutian.com/
Rämppy
08.05.2014 20:28:39

Ultrabass: Muusta en tiedä, mutta Sansampille peukut! Itsellä löytyy pedaalilaukusta Sansamp Bassdriver DI ja TC electronics polytune- viritin. Niillä (plus itse bassolla) on pärjännyt varsin hyvin silloin kun keikkapaikalla on ollut valmiiksi backline. Tosin itse tykkään käyttää melko reilusti säröä (jota Sansamp minulla tuottaa), niin riittää kun itse vahvistimesta saa asiallisen puhtaan soundin "pohjalle".

Makuasioita nämä, mutta tuodaan nyt julki tällainenkin kokemus/näkemys: mulla Bassdriver DI ei toimi ollenkaan särönä. Mieluummin melkein mikä tahansa muu särötin. Sen sijaan ihan asiallinen DI-boksi tuo on.

En sitten malttanut olla sanomatta.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti