Muusikoiden.net
04.12.2016

Bassot »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Building Walking Bass Lines by Ed Friedland
1
Jake24-25
13.04.2014 16:23:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko kukaan muu tutustunut Ed Friedlandin teokseen Building Walking Bass Lines? Mielestäni kyseessä on todella hyvä ja perusteellinen teos Walking Bass-maailmaan. Olen oppinut paljon soittamalla kirjan harjoituksia. Suosittelen!

Esa H
13.04.2014 16:55:56

Jake24-25: Onko kukaan muu tutustunut Ed Friedlandin teokseen Building Walking Bass Lines? Mielestäni kyseessä on todella hyvä ja perusteellinen teos Walking Bass-maailmaan. Olen oppinut paljon soittamalla kirjan harjoituksia. Suosittelen!

On tullut soitettua sitä paljon. Hyvä opus.
Tarkoitus on soitella kirjan jatko-osa myös. En vielä ole ehtinyt aloittaa.

Jake24-25
13.04.2014 17:15:24

Esa H: On tullut soitettua sitä paljon. Hyvä opus.
Tarkoitus on soitella kirjan jatko-osa myös. En vielä ole ehtinyt aloittaa.

Ai jatko-osakin on oikein tehty? Tuota en tiennytkään. Kiitos tiedosta! Täytyypä hommata sekin.

J.Nikkanen
13.04.2014 17:23:05

Löytyy hyllystä, jotain jopa tullut soiteltuakkin sieltä. Ed Friedlandin opukset ovat kyllä pääsääntöisesti olleet hyviä, poikkeusta ei ole mulla vielä vastaan tullut.

Bassoa, säröllä tai ilman.
Esa H
13.04.2014 21:47:56

Jake24-25: Ai jatko-osakin on oikein tehty? Tuota en tiennytkään. Kiitos tiedosta! Täytyypä hommata sekin.

Se on nimeltään "Expanding walking bass lines" by Ed Friedland.

Rockodile
14.04.2014 10:27:47

Ihan läpi asti en ole soittanut, mutta sen verta mitä on tullut vilkuiltua niin aivan asialliselta opukseltahan tuo vaikuttaa. Suosittelen myös tutustumaan Bob Magnussonin teokseen "The Art of Walking Bass". Käy oikein perusteellisesti kaikki melodiset "peruskikat" läpi. Ne kirjoitetut bassolinjat siinä on erittäin asiallisia, menee laajalla alueella ja antaa paljon hyviä oivalluksia kun niihin jaksaa vähän perehtyä. Sitäpaitsi älyttömän hyvää prima vista -reeniä :)

Itse olen kyseisen opuksen käynyt kahdesti läpi ja molemmilla kerroilla oppinut paljon uutta, vaikka toisella kerralla "käveleminen" olikin jo peruspiirteittäin hallussa. Mutta tosiaan kumpi tahansa kirja on varmasti hyvää reenimatskua.

JukkaPena
15.04.2014 11:32:35 (muokattu 15.04.2014 18:10:02)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lähdin aikoinaan opiskelemaan walking bassia kyseisen opuksen kautta ja hyvinhän sen kautta tulee selväksi walking bass linjan teoreettinen perusta: sointusävelet ja niiden lähestymisäänet.

Jos tuon kirjan ohelle ottaa Mike Richmondin kirjan "Modern Walking Bass Technique" ja plokkaa vielä levyltä mestareiden linjoja niin erikoistekniikat ja estetiikka tulee paremmin tutuiksi. Plokkaamisella tarkoitan, että opettelee suoraan levyltä vaikka yhden soolokierron bassolinjan ulkoa tai jos ei pysty muistamaan niin tekee siitä nuotin.

"Kulttuuri on vain tekosyy ryypätä pitempään. Menkää hiihtämään."
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti