Muusikoiden.net
07.12.2016

Bassot »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Pleksi squierin 5 kieliseen presariin
1
janroknorway
24.03.2014 19:13:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Varmaan käsitelty jo tämä aihe täällä monta kertaa, mutta siittä huolimatta kysäsen.
Kyseiseen 5 kieliseen presarikopioon olisi musta pleksi hakusessa. Kellään tietoa mistä voisi moisen ostaa?

janroknorway
05.04.2014 09:39:57

Unohamma sen pleksin. Mutta, uusi kysymys..

Ostin siis squier precision vintage modified V basson. Yllätyin todella paljon kuinka nuin halpa voi olla nuin hyvä. Taisi käydä niin että tuosta tuli ykkös basso ja entinen yli tonnin vehe jää kakkos bassoksi.
Ainua miinus mikä squierissa mielestäni oli, H-kieli. Ei soi napakasti vaan on "lerppu". Muihin kieliin verrattuna siis. Kokeilin astetta paksumpaa kieltä(135). Ei auttanut asiaa, melkeinpä huonompi oli. Voi johtua kylläkin irtokielen laadustakin (Warwick red label).
Onko nyt niin että H-kielen pitäisi olla vielä paksumpi? Vai kenties olisiko apua tallan vaihdosta? Vai voiko yleensäkään asialle mitään?

Auttakeehan nyt te kaikki joilla on enemmän kokemusta perinteisimmistä bassoista.
Itse olen ibanez miehiä ollut tähän asti ja niissä ei Hoon kans ongelmaa ole ollut.

Kiitos!!

okabass
05.04.2014 10:06:31 (muokattu 05.04.2014 10:15:03)

janroknorway: Unohamma sen pleksin. Mutta, uusi kysymys..

Ostin siis squier precision vintage modified V basson. Yllätyin todella paljon kuinka nuin halpa voi olla nuin hyvä. Taisi käydä niin että tuosta tuli ykkös basso ja entinen yli tonnin vehe jää kakkos bassoksi.
Ainua miinus mikä squierissa mielestäni oli, H-kieli. Ei soi napakasti vaan on "lerppu". Muihin kieliin verrattuna siis. Kokeilin astetta paksumpaa kieltä(135). Ei auttanut asiaa, melkeinpä huonompi oli. Voi johtua kylläkin irtokielen laadustakin (Warwick red label).
Onko nyt niin että H-kielen pitäisi olla vielä paksumpi? Vai kenties olisiko apua tallan vaihdosta? Vai voiko yleensäkään asialle mitään?

Auttakeehan nyt te kaikki joilla on enemmän kokemusta perinteisimmistä bassoista.
Itse olen ibanez miehiä ollut tähän asti ja niissä ei Hoon kans ongelmaa ole ollut.

Kiitos!!

Moi

Mulla oli sama peli. (Sori, muistinkin, että se oli 7ender. Mutta ei niillä nyt varmaan heirveätä eroa ole) .Huomasin saman jutun. Tatsi eroaa selvästi muista kielistä. Kielen pidentäminen, siten, että se menee rungon läpi auttoi muistaakseni vähäsen. Jotkut käyttävät .140 H:ta. Samoin Hakalan Ramin tekemä mikki, Mikki House on firma( joo, ei se kielen kumimaisuutta paranna, mutta ulostulevaa soundia.)Näillä se H jonkin verran parani. Mutta ei siitä minusta vastaavaa tullut kuin WAL viitosessani. Sehän on suunniteltu alunperin vitoseksi.

In porto perse vitulus est. Käännös: "Satamassa on vasikka".
dewfall
05.04.2014 12:08:27
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mun VMP5:n H-kieli soi ihan nätisti, paremmin kuin tribuutti-G&L:ssäni. Lerppuhan se on jo ihan ison liikeratansa vuoksi, ja aika harvoin fenkkutyylisten vitosten H:ta kehutaan. Jotain balanced tension -kieliratkaisua vois katsella, jos haluaa tasaisemman tuntuman kielten välille.

Red Labelit on perinteisesti todettu syypääksi monenlaisiin ongelmiin, ihan eka kokeilisin joillain ihan muilla kielillä.

Ameriikanfoorumilla taisivat puhua, että Fenderin pleksi käy näihin pienellä kaulataskuosan hiomisella.

Ja joo, on toi törkeän hyvä kolmen huntin ritsaksi.

http://www.minutian.com/
janroknorway
05.04.2014 13:33:11

Jees. Hyviä pointteja.
Taidan ensin kokeilla laadukkaammalla ja ehkä paksummalla (140) kielellä, ennen kuin alan heti poraan kieltä läpi rungon.

Johannes_t
05.04.2014 17:05:10
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kuka myy Suomessa 5-kielisiä P Skujuja?

dewfall
05.04.2014 17:24:32
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Johannes_t: Kuka myy Suomessa 5-kielisiä P Skujuja?

Mä tilasin omani Top Soundista veronpalautusaikaan.

http://www.minutian.com/
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti