Muusikoiden.net
03.12.2016

Bassot »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Gallien Krueger MB150S-112 III - Kokemuksia?
1
mazer
04.12.2013 22:30:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moro.

Olen siis ajatellut ostavani Gallien Krueger MB150S-112 III bassokombon. Olisi kiva kuulla, jos joku täällä moisen omistaa, että mitä mieltä on pelistä. Lähinnä mietityttää lähteekö siitä mökää tarpeeksi, mutta eiköhän toi 150W pelitä ihan hyvin.

Bassoa soitan siis bilebändissä ja keikkoja soitamme mitä pienemmissäkin ja oudoimmissa keikkapaikoissa. Basso tulee aina myös PA:sta, joten tärkeintä bassoskobelle olisi tuoda tarpeeksi lavasaundia ja hyvät saundit tietty.

http://www.thomann.de/fi/gallien_krueger_mb150s.htm

Esa H
04.12.2013 22:48:12

mazer: Moro.

Olen siis ajatellut ostavani Gallien Krueger MB150S-112 III bassokombon. Olisi kiva kuulla, jos joku täällä moisen omistaa, että mitä mieltä on pelistä. Lähinnä mietityttää lähteekö siitä mökää tarpeeksi, mutta eiköhän toi 150W pelitä ihan hyvin.

Bassoa soitan siis bilebändissä ja keikkoja soitamme mitä pienemmissäkin ja oudoimmissa keikkapaikoissa. Basso tulee aina myös PA:sta, joten tärkeintä bassoskobelle olisi tuoda tarpeeksi lavasaundia ja hyvät saundit tietty.

Saattaa olla kuitenkin alitehoinen tollaseen käyttöön.
Mä olin kerran vastaavan GK:n kanssa keikalla eikä möly riittänyt lavalla.
Lopuksi vehkeestä hajosi kartio, kun ruuvasin sitä kovemmalle. Tämä tietysti oli huonoa tuuria.

Joosef
04.12.2013 22:49:50

Moi
Tosta en osaa sanoa, mutta itsellänni on G-K MB115, kysymääsi halvempi 200 W kombo. Sopii soittoon pienellä/keskikokoisella stagella, enkä itse käytä PA:ta. Tosin ei ole tarkoituskaan kenenkään korvia särkeä ja soittelemme harvakseltaan aikuisemmalle yleisölle jazzia ja klassista rockia. Kevyt perusvempele, ihan OK. Koskaan en ole soittanut edes täysillä. (Voluumipuolta helpottaa ratkaisevasti, jos rumpalilla on sähkörummut eikä kaikkien täydy säätää vahvareitaan pönttöjen kolinan mukaan). Noin 2,5 vuoden käytön jälkeen G-K:ssa alkoi olla särinää, kiristelin ruuveja, mutta huoltoon oli vietävä. Puuosien liimaukset eivät olleet kestäneet ja kotelo vaihdettiin. Taas pelittää. Nettiarvostelut tästä ovat olleet enimmäkseen hyviä. Jostain syystä ei kuulu enää ainakaan thomannin valikoimaan, vaan pönttöä myydään 12" ämyrillä nykyisin (MB112).

mazer
05.12.2013 08:49:21

Esa H: Saattaa olla kuitenkin alitehoinen tollaseen käyttöön.
Mä olin kerran vastaavan GK:n kanssa keikalla eikä möly riittänyt lavalla.
Lopuksi vehkeestä hajosi kartio, kun ruuvasin sitä kovemmalle. Tämä tietysti oli huonoa tuuria.

Hmm. Olen soittanut noita keikkoja Marshallin MB60 vahvistimella. Se on siis 60W hybridivahvistin, ja on riittänyt joka keikalla ihan ok, parilla keikalla saanu pitää volan melkeen täysillä että kuulee tarpeeks, mutta muuten riittänyt hyvin. Tossa GK:ssa ois nyt kuitenkin 90W enemmän tehoa, tosin kaikki trankkutehoa, mutta luulisi, että jos toi 60W mulle on just ja just riittänyt, että toi varmaan ajais asiansa menemällä pykälän lujemmalle.. Mitä mieltä?

hollstro
05.12.2013 09:23:15
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mazer: Hmm. Olen soittanut noita keikkoja Marshallin MB60 vahvistimella. Se on siis 60W hybridivahvistin, ja on riittänyt joka keikalla ihan ok, parilla keikalla saanu pitää volan melkeen täysillä että kuulee tarpeeks, mutta muuten riittänyt hyvin. Tossa GK:ssa ois nyt kuitenkin 90W enemmän tehoa, tosin kaikki trankkutehoa, mutta luulisi, että jos toi 60W mulle on just ja just riittänyt, että toi varmaan ajais asiansa menemällä pykälän lujemmalle.. Mitä mieltä?

Watit ei ole se ainut autuaaksi tekevä. Tuossa on niin pieni kotelo että siitä ei tule kovin lujaa millään teholla. Eikös tuo anna sen 150 W vain lisäkaapilla ja omalla ämyrillä teho on 100 W?

vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen
absqua
05.12.2013 09:46:48 (muokattu 05.12.2013 09:47:12)

mazer: Moro.

Minulla on tuollainen epeli ollut jo viime vuosituhannelta lähtien ja voin kokemuksen rintaäänellä sanoa, että toi _saattaa_ riittä sulle bilekeikkojen backlineksi tai sitten ei. Kovalla volalla toi purkki rupeaa niiamaan, eli ei sieltä määräänsä enempää ääntä lähde. Mä olen soittanut tolla omallani niin paljon, että korva on harjaantunut poimimaan sen särösoundin kovastakin metelistä, mutta ei se mitään bassottelun juhlaa enää siinä kohdassa ole. Lisäkaapilla asia tietysti vähän paranee (mulla olis yks sellainen myytävänä btw), mutta pikkuvahvistin tuo silti on. Hyvä puoli on tietysti äärimmäisen näppärä roudattavuus. Kirjoitin aiheesta arvion tänne m.nettiin aikanaan:
http://muusikoiden.net/artikkelit/110

Toivottavasti tästä on apua.

Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy-
Hulkster
05.12.2013 16:02:58

Moro,

itelleni tuli tuo vahvistin juurikin roudaussyistä. On miellyttävän kevyt ja minusta soundit ovat hyvin muokattavissa. Hankin sen koti-/satunnaistreeneihin roudattavaksi pikkupeliksi.

Mökää ei tosiaan lähde hirveesti kun itse viimeviikkolla tanssibändi/rautalankakeikalla kokeilin tuota niin riittää se kun pa:han laitetaan. Tuo lavatuntuma on vähän heikohko. Myös yksi konserttisalikokemus puoltaa tätä tuntumaa.
Lisäkaapilla sais tosiaan sen 150w käyttöön, en ole kokeillut.

Tänä iltana menemme samaan ravintolaan keikalle ja ajattelin jättää kyseisen combon kotiin ja laittaa vba ja 4*12 lauteille.

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti