Muusikoiden.net
06.12.2016

Bassot »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Tutustukaapa Tuomari Nurmion tuotannon bassareihin
1
MrJuha82
13.11.2013 21:03:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Suosittelen!!
Etenki siellä Dumarin uran alussa toimi mainio bassari, ja liekkö sit tullu myöhemmin miehistövaihdoksia.
Mielestäni noi 3-5 eka levyn bassokuviot on persoonallisia, taidokkaita ja erinomaisia joissa kuulee sen Basistin suuren suuren lahjakkuuden.

J.Nikkanen
13.11.2013 21:11:36

Bassari elikkäs bassorumpu. Hyvinhän se siellä puhuu. Tum---tum-tum...

MrJuha82
13.11.2013 21:16:52

J.Nikkanen: Bassari elikkäs bassorumpu. Hyvinhän se siellä puhuu. Tum---tum-tum...

Ok. Bassorumpu=bassari ja Basisti on eri asia.
Sotkin ne huolimattomuuttaan.

absqua
13.11.2013 21:20:09

MrJuha82: Ok. Bassorumpu=bassari ja Basisti on eri asia.

Ei se mitään haittaa. Sitäpaitsi Handen levyillä ON aivan mahtavaa bassonsoittoa ihan kautta linjan.

Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy-
J.Nikkanen
13.11.2013 21:29:00

MrJuha82: Ok. Bassorumpu=bassari ja Basisti on eri asia.

Juum, ja minä aina perseilen ja olen mukahauska. Ei kannata välittää.

FuguManiac
13.11.2013 23:56:50
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lasten mehuhetki esim. on bassojen osalta (ja muutenkin) täyttä timanttia! Vinkeä kokonaisuus, kun basso vetää leadityyppisiä melodioita ja rumpukompit on käännetty "väärinpäin" ja Handen tanakka komppikitara siinä päällä. Sekaan vähän saksofonia, urkujen pörinää ja kilkatusta.

Toimii toi levy kyllä aikas muhevasti. Hyvät biisit, hyvät soittajat ja hyviä tekstejä. Ihan ehdottomia lemppareita Dumarilta kyllä, hieno vinksahtanut ja huumorista huolimatta jotenkin ahdistava tunnelma levyllä.

Bassossa ja uruissa Ahti Marja-aho, joka on tehnyt Nurmion kanssa paljon yhteistyötä muutenkin. Ja kuten sanottu, loistavaa bassoilua monilla muillakin levyillä!

Play that funky music, white boy!
MrJuha82
14.11.2013 09:21:05

J.Nikkanen: Juum, ja minä aina perseilen ja olen mukahauska. Ei kannata välittää.

No tuo ei ollut edes pahaa perseilyä (=

Kefiiri
14.11.2013 09:39:10

"Kohdusta hautaan" -levyllä on mahtavaa perus-soittoa. Bassorumpu ja basisti tumpsauttavat aina yhtä aikaa. Sangen ylvästä kaikessa eleettömyydessään.

En ole musiikin asiantuntija.
MrJuha82
14.11.2013 09:45:44

Kefiiri: "Kohdusta hautaan" -levyllä on mahtavaa perus-soittoa. Bassorumpu ja basisti tumpsauttavat aina yhtä aikaa. Sangen ylvästä kaikessa eleettömyydessään.

Mielestäni totta mitä sanoit. Dumarin paras levy on mulle Punainen planeetta ja biisi Laaksossa sekä Herttua puhuu.
Dumarilla paljon muitaki hyviä levyjä kuten ne uran alkutaipaleen muutkin levyt ja sitten myöhemmin 2000 luvun alussa Dumari teki levyn Alamaailman vasaroiden kera ja se Kinaporin Kalifaatti albumi on aika mestariteos ja sama pätee Hullu puutarhuri levyyn.
Ainakin Soundin levyarvostelija arvosteli noi levyt taivaisiin lähinnä.
Samaa mieltä heijän kanssa ja muutenkin oon usein samaa mieltä heijän kanssa.

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti