Muusikoiden.net
06.12.2016

Bassot »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: ESP Horizon bassot
1
L.Ruoska
28.09.2013 21:44:59
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moi!

Mulla on erinomainen Horizon-skeba ollut muutaman vuoden ja rupesin kelailemaan olisko Horizon-bassosta mihkään. Horizon II nimenomaan kiikarissa:
http://www.espguitars.co.jp/original/horizon-bass/index_end.html

Näin Torilla pari viisikielistä joskus, mutta olen rajoittunut neljään. Eipä ole tullut vastaan kuin Googlen kuvahaulla :) Mallihan on discontinued mutta näkyyhän noita toisinaan ebayssa ja muuallakin.

Kokemuksia? Ehkä jopa pk-seudulla omistat sellaisen jota voisin testata? :)

There was a hole here. It's gone now.
mpekkanen
29.09.2013 09:57:37

Itsellä oli joskus ESP M-1 Custom 80-luvun lopusta ja se on varmaan yksi sellainen kitara jonka myymistä olen katunut kaikista eniten. Kaikki ESP soittimet ainakin 80-luvulta ja varmaan vielä 90-luvun alustakin ovat todella hyviä. Ovat ihan verrattavissa näihin nykyään Custom Shopissa tehtyihin kitaroihin ja bassoihin, ainakin ne millä itse olen soittanut ja kokeillut.

Joitakin LTD kitaroitakin olen ihan ohimennen kokeillut ja minusta niistä ei voi puhua edes samana päivänä, niin suuri ero niissä on. Varmaan näissä LTD soittimissakin on parempia,mutta tuskinpa päästään siihen vanhempien ESP soittimien tasolle mitenkään. En ainakaan itse usko.

80-luvun lopun Lynch Kamikaze mallit olivat 6000-7000 markan kitaroita kun Kitarapaja toi niitä maahan. Nyt näitä samoja soittimia olen nähnyt myynnissä parhaimmillaan jopa 3000-4000 euron hintaan. Eli kyllä ne vanhemmat ESP soittimet ovat todella hyviä soittimia vielä tänäänkin.

L.Ruoska
29.09.2013 11:44:38

Luin jostain että ESP/Jackson/Kramer/Charvel japanilaiset kasarimallit ovat enemmän tai vähemmän samoilta tehtailta. ESP ainakin tehtaili kauloja näille. Laadussa oli vissiin pienesti randomia ja tietysti ne soittimet ovat nyt ~25 vuotta vanhoja joten jos kaula ei vaikka ollutkaan ihan priimaa silloin niin nyt se on ihan mutkalla. Mun nykyinen Horizon on kuitenkin niin miellyttävä etten epäröisi hetkeäkään ostaa toista ESP:tä ja ostan muutenkin mieluummin vanhan japsin kuin uuden korealaisen.

Mulla oli joskus LTD C-304 basso mikä oli silloista (2003) high-endiä LTD-linjalta. Oli se fancy aloittelijalle ja sain jenkeistä sen aivan äärimmäisen halvalla, mutta ei tullut ikävä myydessä. Virittimistä yksi kerkesi hajota ihan normaalikäytössä, basso painoi tonnin ja Bossin viritinpedaali ei tajunnut sen signaalia aina ihan kunnolla (feelua elektroniikassa ehkä?).

Eniten kiinnostaa kuitenkin noiden Horizon-bassojen kaula. Olen erittäin tykästynyt Ibanezin ja vanhojen Warwickien tikkukaulaan ja wengeen materiaalina. Onkohan noissa kauhean paljon leveämpi otelauta tai pölkympi profiili?

There was a hole here. It's gone now.
mpekkanen
29.09.2013 13:13:20

Jos sinua kiinostaa nämä 80-luvun soittimet niin soita Kitarapajalle, kysäise sieltä. Siellä on ainakin tosi mukavia tyyppejä töissä ja varmasti auttavat jos vaan suinkin osaavat ja muistavat. Näistä uudemmista peleistä ei heillä ole varmaankaan niin tietoa kun eivät ole ESP soittimia tuoneet maahan enää vuosikausiin.

T.K.
01.10.2013 21:04:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kannnattaa ostaa jos tuollaisen vanhan Esp Horizonin sattuu jostain löytämään. Itsellä oli Horizon 1 viisikielinen keikkabassona monta vuotta.IIhan hyvä perusbasso, 24 nauhaa,hyvältä soundaava kokonaisuus ( elektroniikka / puut ).Basso oli painoltaan melko kevyt mutta soi kuitenkin hyvin. Sellainen erikoisuus oli noissa viisi-kielisissä että kielet oli melko lähellä toisiaan,plektra ja sormisoitto toimi hyvin.Peukutus ei noilla em. syystä oikein onnistunut, enkä sitä sitten viitsinyt opetella.Silloin taidettiin elellä -80 luvun loppu puolta kun noita alkoi Kitarapajalta saada, laatupeli, uusi ja moderni silloin.Vaihdoin sitten myöhemmin Musariin.

metlica
19.02.2015 17:27:27
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nelosen kaulasta en osaa sanoa, femman kaula on ohut, mutta leveä. Ja juu, on vanha threadi.

Get it fucking done.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti