Muusikoiden.net
05.12.2016

Bassot »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: EMG mikit+ etuaste
1
joseplluissans
01.09.2013 01:04:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Seuraavaa aprikoin:
Seuraava soitinrakennusprojekti alkaa olla siinä mallilla, että täytyis tilailla mikkejä + elektroniikkaa. Kaikista vaihtoehdoista edullisuutenta vuoksi silmään on pistäny EMG:n setit solderless sydeemillään. Haluaisinkin nyt kuulla mielipiteitä/kokemuksia. Itselläni ois kiikarissa aktiivi J-set ja siihen päälle ehkä vielä 2-alue equ. Equ optiona, ontelon voi routata sen kokoseks että 4-5 potikkaa mahtuu sinne. Noissahan suositellaan 18V-modaus ihan EMG:n puolelta, kuinka olette sen itse kokeneet? Oletan myös, että esim. Kaikki EMG:n kamppeet mitä Thomannilla myydään, on samalla solderless-periaatteella, eli erillis-equn lisääminen mikkisettiin on kivuton?

Mielipiteitä, hyvin perusteltuja semmosia, kehiin!

Basisti, ei siitä mihinkä pääse...
M.Hanski
01.09.2013 09:22:42

joseplluissans: Seuraavaa aprikoin:
Seuraava soitinrakennusprojekti alkaa olla siinä mallilla, että täytyis tilailla mikkejä + elektroniikkaa. Kaikista vaihtoehdoista edullisuutenta vuoksi silmään on pistäny EMG:n setit solderless sydeemillään. Haluaisinkin nyt kuulla mielipiteitä/kokemuksia. Itselläni ois kiikarissa aktiivi J-set ja siihen päälle ehkä vielä 2-alue equ. Equ optiona, ontelon voi routata sen kokoseks että 4-5 potikkaa mahtuu sinne. Noissahan suositellaan 18V-modaus ihan EMG:n puolelta, kuinka olette sen itse kokeneet? Oletan myös, että esim. Kaikki EMG:n kamppeet mitä Thomannilla myydään, on samalla solderless-periaatteella, eli erillis-equn lisääminen mikkisettiin on kivuton?

Mielipiteitä, hyvin perusteltuja semmosia, kehiin!

EMG on vallan mainio vaihtoehto. Tähänkin ketjuun tosin saattaa ilmaantua vanhan liiton puristeja toteamaan päinvastoin. 18 V -käyttöjännite tuo kivasti headroomia, joka on melko nopeasti syöty 9 V:lla varsinkin, jos ekulla korostelee alapäätä.

Häiriöttömyys sekä immuniteetti soittimen ja vahvistimen välisen piuhan pituudelle ja laadulle ovat myös eittämättömiä etuja passiivielektroniikkaan verrattuna. Toki passiivipeleistäkin saa häiriöttömiä, kun panostaa, mutta jos haluat vain nakata mikit ja kikkulat paikalleen ja soittaa, EMG on hyvä valinta.

PasiB
01.09.2013 10:42:41

Mulla on EMG PJ setti BTC control etusella tuossa Ala-Kuhan tekemässä vitosessa. Ihan ok paketti, kohta 20 vuotta se on toiminut moitteetta. Käyttöjännitteenä on 24V, kaksi 12V paristoa sarjassa.

http://pasib.kuvat.fi/
okabass
01.09.2013 11:13:59 (muokattu 01.09.2013 13:45:57)

Mulla oli EMG JB mikit käytössä n. -85-89. Jos nykyiset ovat samanlaisia, niin hyviä mikkejä ovatten.

In porto perse vitulus est. Käännös: "Satamassa on vasikka".
Antti K.
01.09.2013 11:56:16

Nuo solderless -hässäkät ovat aikamoisia tilan viejiä ainakin kuvien perusteella. Mutta sehän ei sulla ollut ongelma. Varsinkin jos potikkakotelo avautuu taakse on nuo helppo kytkeä.

Itse olen käyttänyt EMG:n mikkejä jo 80-luvun puolesta välistä saakka ja tykkään kovasti. Itsekin suosin tuota 24V modausta Fender-mallisissa bassoissa. Nelikielisessä musarissakin kokeilin, mutta vaihdoin takaisin orkkikseen.

http://www.ebay.com/itm/EMG-24-VOLT … tar_Accessories&hash=item23263e4f4e

Tuossa on näppärästi koottuna ihan nepparit ja kaikki. Multa löytyis vielä pari tollasta paristopesää (ja uudet paristot mukaan) piuhoilla, jos haluaisit kokeilla. 7€ posteineen. Oivoi, ne joutuu mahdollisesti kolvaamaan.

Omissa kuvissa näkyvään tummapuiseen jassoon on tarkoitus vaihtaa EMG:t takaisin. Bartolinit on nyt kokeiltu. Siinä on EMG BTS, mutta potikkapoliittisista syistä joudun varmaan vaihtamaan sen BTC:hen.

joseplluissans
01.09.2013 21:57:39

Kiitos hyvistä kommenteista! Tosiaan, kun ite tekee ni pystyy hyvin pitkälle suunnittelemaan tarpeenmukaisen soittimen. Tarkoitus ois bodystä tehdä Lakland-mallinen ja takapuolelle routtaus. Mietin vielä että laitanko erillisen pesän pattereille. Toisaalta, eihän niitä tarvitse koko aikaa olla vaihtamassa. Käytettynäkin voin paketin hommata. Punnitsen vielä vaihtoehtoja ja tsekkaan ebayn myös :)

Basisti, ei siitä mihinkä pääse...
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti