Muusikoiden.net
05.12.2016
Rockway LIVE! Joka maanantai ja keskiviikko klo 17-19 

Bassot »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Zoom B3
1
CheRoberto
02.08.2013 14:51:55 (muokattu 02.08.2013 14:55:39)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Löytyykö arvon basisti-kollegoilta kokemuksia/mielipiteitä Zoom B3 multiefektistä? TalkBass-forumilla tuosta on kohistu aika paljonkin... On tilanteita jolloin tarvitsisin hieman reverbiä sinne ja oktaaveria tänne jne. Hintahan tuossa on aika houkutteleva (n. 170€) verrattuna siihen, että ostaisin kaikki purkit erikseen. Etenkin kun käyttö on aika vähäistä. Ja lisäksi kompura pitäisi hommata joka tapauksessa, ja sekin tuosta löytyisi.

Efekteistä kieltäytyjien mielipide on tiedossa, joten arvostaisin kovasti, jos ette ainakaan ihan heti alkuun pilaisi tätäkin keskustelun aloitusta toitottamalla sitä omaa totuuttanne.

okabass
02.08.2013 19:19:10 (muokattu 02.08.2013 19:26:03)

CheRoberto: Löytyykö arvon basisti-kollegoilta kokemuksia/mielipiteitä Zoom B3 multiefektistä? TalkBass-forumilla tuosta on kohistu aika paljonkin... On tilanteita jolloin tarvitsisin hieman reverbiä sinne ja oktaaveria tänne jne. Hintahan tuossa on aika houkutteleva (n. 170€) verrattuna siihen, että ostaisin kaikki purkit erikseen. Etenkin kun käyttö on aika vähäistä. Ja lisäksi kompura pitäisi hommata joka tapauksessa, ja sekin tuosta löytyisi.

Efekteistä kieltäytyjien mielipide on tiedossa, joten arvostaisin kovasti, jos ette ainakaan ihan heti alkuun pilaisi tätäkin keskustelun aloitusta toitottamalla sitä omaa totuuttanne.

En ole kokeillut, mutta perustan tämän muihin kokeilemiini mallintaviin mutipaavoihin esim. Line 6, Korg.

Aika vaikuttavan oloinen. Varmasti erinomainen kotitouhuihin. Jotenkin en jaksa uskoa, että toimisi keikalla esim. pääte-kaappi yhdistelmässä paremmin tai yhtä hyvin kuin putkibassokone. PA:n läpi voisi hyvinkin toimia.
Ainakin noissa aikaisemmissa niistä jotenkin hävisi keikkatilanteessa potku, ne olivat minusta munattomia. Yksinään ok., mutta bändisoitossa jotenkin "katosivat".

In porto perse vitulus est. Käännös: "Satamassa on vasikka".
CheRoberto
02.08.2013 22:24:11

Ei niillä mallinnoksilla niin väliä olekaan tässä tapauksessa... Kolmihenkisen trion (kaksi kitaraa + basso) kanssa soitellessa mulla on etuasteena Tone Hammer (suoraan ei niin laadukkaaseen PA:han). Lähinnä noita efektejä tarvisin siellä täällä, eli reverbiä, chorusta, delayta, synaa, octaaveria. Niin ja ennen kaikkea sitä kompuraa. Kuulopuheiden mukaan juuri nuo edellä mainitut ovat B3:ssa ihan kelpoja, toisin kun esim. säröt. Mene ja tiedä.

Etvi
02.08.2013 22:45:13
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onhan siinä loopperikin. Jos se yhtään toimiva on, niin melko varmasti hintansa väärti. Bossin ja Digitechin loopperit on samaa hintaluokkaa kuitenkin. B2.1:stä jäi eniten mieleen se susihuono expressiopedaali, joka natisi kuin naapurinmiehen heteka. B3 vaikuttaa siis ihan mielenkiintoiselta tuotteelta.

"Äänimies hoi, saisko vähän lisää akustiikkaa?"
Vessajono
02.08.2013 23:37:40 (muokattu 02.08.2013 23:39:25)

Itse olen puljannut sekä multsarien että saippuapalojen kanssa ja tullut siihen tulokseen, että helppous- ja säästösyistä ensinmainttuja voi käyttää kaikuihin, dilsoihin ja modulaatioefekteihin. Wahit ja envelopefilsat on myös joissain ihan kohtuullisia. Oktaaverit on kelvollisia mikäli vain suinkin pysyvät perässä, mikä ei tunnu aina ihan onnistuvan varsinkaan kaikilta halvimmilta laudoilta.

Lähdetkö kanssani BORNOBAARIIN?
Typhus
03.08.2013 11:21:09
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on ollut moinen jonkunaikaa kotisoitossa.
Hintaansa nähden erittäit pätevä laite. Rumpukone+loopperi on tosi mukavat lisät varsinkin kotisoittoon. Saunditkin on ihan hyviä, mutta aika paljon saa ruuvailla että saa mieleisekseen. Presettisaundit on aika kuraa. Oktaaveri/harmoniserit ja synasaundit träkkää vähän huonosti.

Olen jopa vetänyt pari keikkaa tuon kanssa niin että mulla on ollut sen kautta Aguilar mallinnos josta on tullut suoraan saundi miksaajalle ja mun korvamonnareihin. Ihan toimiva DI-boksikin tuosta siis löytyy :)

Tohon hintaan on vaikea parempaa löytää!

Tissit, bassot, perse, kalija.
CheRoberto
03.08.2013 20:51:11

Kyllä mä ton B3:n puoleen alan kallistua... Toinen vaihtoehto on hommata Line6 M5 ja erillinen kompura, mutta B3:n tapauksessa selviäis yhdellä matolaatikolla.

T.K.
04.08.2013 14:02:11

Miten B3 vaikuttaa perussoundiin, eli syökö digitaaliefektit perussoundista osansa pois.Edullinen tuo kyllä olisi.

CheRoberto
26.08.2013 08:34:18

Mites noi Zoom B3:n kompurat? Onko niistä mihinkään?

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti