Muusikoiden.net
24.04.2024
 

Bassot »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Pedaalit ja niiden käyttötarkoitus
1 2 3 4 5
epeli
11.06.2013 12:35:33
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on etuasteena Avidin Eleven Rack. Tämä siksi että bassojeni saundit ovat jokseenkin kaukana toisistaan (Ibanez SR300 ja Maverick S-5). Maverick tuuttaa tavaraa niiiiiiiin lujaa että Ibanezin asetuksilla vetäminen kuulostaa aika jännältä. Molemmilla bassoille on oma presetti Eleven Rackissa. Nyt ne kuulostaa about samalta jos tarttee esim kesken keikan vaihtaa soitinta.
 
"Squint your eyes to see clearly. Blur reality to make it real"
Jalmus
30.06.2013 10:42:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pakko pyytää joltain kokeneelta pedaalien kayttäjältä pientä jelppiä hyvän efektiketjun aikaansaamiseksi. Eli mulla on tällä hetkellä laudassa
- EBS Microbass II
- EBS kompura
- EBS dynaverb
- Tech 21 Bass boost chorus
- MXR Bass envelope filter
- Korg Pitchblack
 
Millainen järjestys signaalin reitityksen suhteen olisi paras?
Kiitoksia jo etukäteen tietoniekoille!
 
Vaikka maailma olisi millä mallilla tahansa, sutenööri se vitut välittää.
Vessajono
01.07.2013 21:29:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jalmus: Pakko pyytää joltain kokeneelta pedaalien kayttäjältä pientä jelppiä hyvän efektiketjun aikaansaamiseksi. Eli mulla on tällä hetkellä laudassa
- EBS Microbass II
- EBS kompura
- EBS dynaverb
- Tech 21 Bass boost chorus
- MXR Bass envelope filter
- Korg Pitchblack
 
Millainen järjestys signaalin reitityksen suhteen olisi paras?
Kiitoksia jo etukäteen tietoniekoille!

 
Mä pistäisin järjestykseen mittari-filsa-kompura-Microbass ja reverbin ja chrouksen laittaisin Microbassin efektiluuppiin, eikös siinä sellanen oo?
 
"Jazzi jos mikä on pelkkää vehkeilyä todellisten musiikin ainesten kustannuksella. Muusikerit, jotka ovat antautuneet swing-musiikin pettävälle polulle, eivät ainoastaan petä tempuillaan yleisöä, he pettävät lopulta itsensä."
Jalmus
01.07.2013 21:52:58 (muokattu 01.07.2013 21:54:49)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla tuo Microbass on lähinnä A/B-kytkimenä kahden basson keikkojen takia. Tällä hetkellä kaikki laitteet menevät ketjuna ja palaavat Microbassiin. Ja kaikki sitten sen outputista nuppiin.
 
Vaikka maailma olisi millä mallilla tahansa, sutenööri se vitut välittää.
Mä vaan
30.10.2014 11:00:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juuh, elikkäs. Lauta on nykyään Boss LS-2 ja siitä kaksi looppia, joissa röpöttimet ja muut muljuttimet. Cleania saa kunhan toisessa loopissa mikään ei ole päällä. Problem solved. Nyt saa efektiä ja cleania samassa.
 
Vakava efektiriippuvainen ja pahemman luokan kamarunkkari.
HenriF
30.10.2014 14:28:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tässä meikäläisen boardi. Kyllästyin aikoinaan sählämiseen ja pätkivään signaaliin. Vein efektit Custom Soundsiin ja tuloksena oli tomiva ja hallittava boardi. Piuhat kulkee viuhkassa styrkkariin ja sähköt myös. Helppo käyttää, ei suhise. Ollut paljon iloa tuosta vekottimesta.
 
http://muusikoiden.net/dyn/users/128960.jpg
 
okabass
30.10.2014 14:56:57 (muokattu 30.10.2014 18:31:52)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

HenriF: Tässä meikäläisen boardi. Kyllästyin aikoinaan sählämiseen ja pätkivään signaaliin. Vein efektit Custom Soundsiin ja tuloksena oli tomiva ja hallittava boardi. Piuhat kulkee viuhkassa styrkkariin ja sähköt myös. Helppo käyttää, ei suhise. Ollut paljon iloa tuosta vekottimesta.
 
http://muusikoiden.net/dyn/users/128960.jpg

 
Selkeä lauta. Paljon makso?
 
In porto perse vitulus est. Käännös: "Satamassa on vasikka".
Vessajono
30.10.2014 21:41:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

HenriF: Tässä meikäläisen boardi. Kyllästyin aikoinaan sählämiseen ja pätkivään signaaliin. Vein efektit Custom Soundsiin ja tuloksena oli tomiva ja hallittava boardi. Piuhat kulkee viuhkassa styrkkariin ja sähköt myös. Helppo käyttää, ei suhise. Ollut paljon iloa tuosta vekottimesta.
 
http://muusikoiden.net/dyn/users/128960.jpg

 
Vähän oon kans kaasutellut tota Custom Soundsin hommaa. Meikän boardi kun on aika pitkälti sellanen tyyppiesimerkki huonosti organisoidusta kaaoksesta.
 
Lähetetty Windows Phonesta
HenriF
30.10.2014 21:50:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

okabass: Selkeä lauta. Paljon makso?
 
Riippuu tietysti mitä on valmiina. Mulla oli voodoolabin virtalähde ja piuhat. Sitten boardiin meni rahaa ja 55e per pedaali. Laite kasattiin ja duunattiin suurella intohimolla. Suomalaista osaamista. Kandee käydä.
 
okabass
30.10.2014 23:23:45 (muokattu 30.10.2014 23:28:23)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

HenriF: Riippuu tietysti mitä on valmiina...Sitten boardiin meni rahaa ja 55e per pedaali.
 
Siis tarkennatko: pelkän boardin hinta? Mitä tuo 55€/ pedaali tarkoittaa/sisältää.
 
Onko muuten Voodoo labin jännitesyötöt muuntajaeristetyt? Vai pelkästään regulaattoreilla toteutettu ( =ei galvaaninen erotus). Tuohon hintaan saisi olla.
 
Tilasin tuollaisen. Edullinen ja hyvin jännitesyöttöjä.
http://www.dx.com/p/mosky-us-standa … ct-pedals-black-336594#.VFKstxgaySM
 
In porto perse vitulus est. Käännös: "Satamassa on vasikka".
HenriF
31.10.2014 10:26:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

okabass: Siis tarkennatko: pelkän boardin hinta? Mitä tuo 55€/ pedaali tarkoittaa/sisältää.
 
Onko muuten Voodoo labin jännitesyötöt muuntajaeristetyt? Vai pelkästään regulaattoreilla toteutettu ( =ei galvaaninen erotus). Tuohon hintaan saisi olla.
 
Tilasin tuollaisen. Edullinen ja hyvin jännitesyöttöjä.
http://www.dx.com/p/mosky-us-standa … ct-pedals-black-336594#.VFKstxgaySM

 
En tiedä tarkalleen tilannetta nyt, koska omani hoidin 2013. mutta tässä linkki.
 
http://backstage.custom-sounds.com/custom-boards
 
okabass
31.10.2014 13:45:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

HenriF: En tiedä tarkalleen tilannetta nyt, koska omani hoidin 2013. mutta tässä linkki.
 
http://backstage.custom-sounds.com/custom-boards

 
Asia ok. Vankan näköisiä lautoja.
 
In porto perse vitulus est. Käännös: "Satamassa on vasikka".
Jake24-25
16.11.2014 13:48:36 (muokattu 16.11.2014 13:58:36)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En toistaiseksi omista pedaaleita bassolle. Olen soittanut bassoa vasta niin vähän aikaa että keskityn vielä soittamisen opetteluun ennenkuin alan värkkäämään pedaalien kanssa. Vahvistimessani on joitakin efektejä joita olen kyllä kokeillut silloin tällöin ja niille tulee varmasti käyttöä enemmän jatkossa kun niiden käyttötarkoitus basson osalta kirkastuu enemmän. Aikoinaan kitaristina käytin efektejä joten tiedän kyllä niistä mutta basso on uusi alue jossa efektejä käytetään käsittääkseni eri tavalla kuin kitarassa koska basson rooli on erilainen ja perussoundi yms. Lisäksi tällä hetkellä eniten soittamassani musiikissa - perinteisemmässä jazzissa (esim. Miles Davis, Charles Mingus) - ei käsittääkseni kovinkaan paljoa efektejä käytetä basson eikä myöskään muiden soittimien kohdalla.
 
Keny
16.11.2014 13:56:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onhan noita muutamia.Keikoilla käytän tietyissä kohdissa jotain maustetta esim sooloissa mutta muuten on vaan kompura päällä.Kyllä noilla efekteillä tarkotus aina on ja biisien ehdoilla tietty mut en mitään dynamiikaan katoa ole huomannu.
 
Nää on tällä hetkellä ja kompura nupista.
 
TC Polytune.
MXR M82 filtteri.
TC FLaschback
EBS Dynaverb
TC Ditto looper X2
Robotalk II.
 
Blow wind blow, where ever you may go... - Tom Waits
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «