Muusikoiden.net
06.12.2016

Bassot »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Projektibasson mikeistä
1
Montezuma
15.03.2013 16:16:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olisin kysellyt vinkkejä projektibasson mikitykseen liittyen. Sain mutkan kautta ilmaiseksi perus Squierin Standard J-Bass -ritsan jostain vajaan kymmenen vuoden takaa, olis kuulemma muuten mennyt kaatikselle mut ajattelin pelastaa sen kun eihän sitä koskaan tiedä..

No aloin tutkiskella bassoa ja huomasin, että kaulan ja muiden perusjuttujen säätämisen jälkeen keppi ei olekaan ihan kaatiskamaa. Päinvastoin, tuntuma on aika miellyttävä (painostaan huolimatta) ja soittotatsi muutenkin ihan ok. Ongelma on lähinnä mikit, ne kun ovat Squierin tehdasosastoa, eli mallia munattomat.

Kysyisinkin vinkkejä. Millaisia passiivimikkejä suosittelisitte projektijatsariini? Ajattelin, että jos tästä saisi edes varatikun hätätapauksiin kohtuu halvalla.

Onko joku muu harrastanut enempi Squierien tuunaamista? Tämä yksilö hieman yllätti, olin luullut että nämä olis kaikki ihan ritsoja, yhden omistin aikoinani vuosituhannen vaihteessa ja se oli kyllä aivan sus.

Suo, kuokka ja basso.
jperala
15.03.2013 16:32:38 (muokattu 15.03.2013 16:33:58)

Itsellä vuoden 2012 VM Jazz fretless, en ole ainakaan mikkien vaihtoa siihen kaivannut.. noin vanhoista ei kokemusta. Jos kerran vaihdat niin laita vaikka noisless mikit vaikka tai uudemman jatsarin mikit.

Ritsa kommentiin sen verran että oma yksilö on kaukana ritsasta, soi hyvin ja tuntuma on sitä kuin pitääkin.

Etvi
15.03.2013 19:31:50
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse ajattelin laittaa nauhattomaan MIM-jatsiin DiMarzion Ultra Jazzit. Ei ainakaan ole kauhean kallis testaus, vaikka eivät käyttöön jäisikään.

"Äänimies hoi, saisko vähän lisää akustiikkaa?"
pehko
15.03.2013 20:33:58

Etvi: Itse ajattelin laittaa nauhattomaan MIM-jatsiin DiMarzion Ultra Jazzit. Ei ainakaan ole kauhean kallis testaus, vaikka eivät käyttöön jäisikään.

itse vaihdoin juuri Tokain munattomien orkkismikkien tilalle DiMarzion Model J setin. Tykkään kyllä, muhkeutta ja potkua tuli lisää ja ovat täysin humcancellit. eikä ollu edes kalliit, levytukusta 98e/setti

Oonki halannu Anneke van Giersbergeniä. Repikää siitä! | I'm a Wizard Now | untitled-projeKt |
piivei
15.03.2013 20:54:40

Mulla olis Seymour Duncanin Vintage for Jazz SJB-1 mikit joutilaana. On oikein hyvät jazzarimikit, aavistuksen tymäkämmät kuin orkkisfenkkumikit. Lähetä pikaviestiä jos kiinnostuit.

s151669
16.03.2013 13:59:46
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eikös näihin ole vakiovastaus Teslat Radix, cherub ja tesla-huoneesta. Ainakin kitaramikit pitävät minkä lupaavat.

Antikitarasankari
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti