Muusikoiden.net
06.12.2016

Bassot »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Bassojen missikisat 2012 - Semifinaali
1 2 3
jaakonam
09.02.2013 21:11:50 (muokattu 09.02.2013 21:44:20)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Perinteinen missikisamme siirtyy aina kiihkeään semifinaalivaiheeseen, jossa on tehtävä vaikeita päätöksiä. Vuoden 2012 karkeloissa on mukana 64 kandidaattia, joista olisi nyt selvitettävä ei se likaisin, vaan kaunein tusina.

Semifinaalissa ei vielä kuitenkaan anneta pisteitä, vaan kukin äänestäjä nimeää tähän ketjuun missigalleriasta satunnaisessa järjestyksessä korkeintaan viisi kruunun arvoiseksi katsomaansa yksilöä. Aikarajan umpeuduttua kaikista nimetyistä 12 eniten mainintoja kerännyttä kandidaattia etenee finaaliäänestykseen, joka tapahtuu erillisessä finaaliketjussa ja pisteiden avulla. Tasatilanteessa finalistien määrää tarvittaessa kasvatetaan.

Tarkemmat ohjeet:

1) Valitse missigalleriasta http://jaakonam.kuvat.fi/kuvat/BMK2012/ korkeintaan viisi (5) mieleistäsi ehdokasta. Erillisiä sarjoja ei ole, kaikki soittimet ovat tässä kisassa samalla viivalla.
2) Paremmuusjärjestyksellä ei semifinaalivaiheessa ole vielä väliä.
3) Voit nimetä suosikkejasi, vaikka et olisi itse asettanutkaan ehdokasta. Nimeämisoikeus on kaikilla rekisteröityneillä m.netin jäsenillä.
4) Lisää suosikkiehdokkaidesi numero ja omistajan nimimerkki missigallerian perusteella yhteen viestiin tämän ketjun jatkoksi, selkeyden vuoksi mielellään numerojärjestyksessä vaikkapa tähän tapaan:

aa - renkaanpotkia
mm - xyzabc
nn - qwerty
xx - hojohojo
25 - jaakonam

5) Yksi viesti per äänestäjä ja voit nimetä saman ehdokkaan viestissäsi vain kerran.
6) Jos joukossa ei mielestäsi ole viittä riittävän hyvää ehdokasta, voit nimetä vähemmänkin ehdokkaita - vähintään kuitenkin yhden (1) ja enintään viisi (5).
7) Voit kommentoida valintojasi.
8) Herrasmiessäännön nojalla et voi nimetä kilpailuun itse asettamaasi ehdokasta.
9) Aikaa nimeämisille on reipas yksi viikko, eli nimeämisten takaraja on tiistai 19.2.2012 klo 23.59, minkä jälkeen avataan finaaliäänestykselle oma ketju.
10) Kilpailun järjestäjänä nimimerkki jaakonam ratkoo mahdolliset ongelmatilanteet parhaaksi katsomallaan tavalla.

Nimeäminen alkakoon!

"Basso on yksinkertaisten miesten monimutkainen instrumentti."
jaakonam
09.02.2013 21:12:02 (muokattu 09.02.2013 21:45:51)

3 - Olli.M
16 - hollstro
32 - J.Hollström
43 - Voitto Ankka
48 - Mahomake

Kommentit ehdokkaista:
3 - Rickenbacker oikealla värityksellä.
16 - Erilaisuus- ja viimeistelypisteet.
32 - Klassikko klassikkovärillä ja koska Cliff Williams.
43 - B.C. Richille aina innovaatiopisteet.
48 - T40 näyttääkin ihan muurinmurt... elegantilta.

"Basso on yksinkertaisten miesten monimutkainen instrumentti."
Funkånaut
09.02.2013 21:32:40

57 - kraaps
14- AcLAc
11 - Esa H
3 - Olli.M
51 - _Eepi_

Ja heitetää loppuun selityksiäkin.

57 = Pakko oli ottaa yks "tuhdimpikin" tytteli listalle, ja tuo oli mielestäni selkein kuva kontrista.
14 = Tykkään lavattomista. Tää vaikutti jo mielettömän häiriintyneeltä. Olis just mulle sopiva peli siis.
11 = Tässä oli snadisti kotiinpäinvetoa, ku satuin tän pelin yhdessä vaiheessa omistamaan. Toivottavasti joskus kykenen sen ostamaan takaisin. Mainio peli kaiken kaikkiaan, ja musta hiilikuitu toimii.
3 = Musta Riku. Ei tartte muuta perustelua.
51 = Paljon oli komeita beissejä jäljellä, mutta vain yksi ääni. Presarit on komeita, ja tää oli munsta komein niistä.

Moni komea jäi ilman. Huomasin muuten, että kuva 40 ei ainakaan mulla toiminut.

"Itse vosin opettaa naisille rumpujen soittoa, jos saisin itse vastalahjaksi ala-majavaa." - heikkijarvinen Kuuntelen tämmöistä
PasiB
09.02.2013 21:58:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

16 - hollstro - Käsittämättömän hieno basso ja ennen kaikkea kotimaista käsityötä

26 - kraaps - Klassinen riku muoto hienosti yhdistettynä eksoottisempaan materiaaliin

20 - MPU - Lavattomassa on jotain vetoavaa ja taas pojot omasta työstä

6 - Antti K - Jykevä WAL klooni, jotenkin tuo tuhti olemus vetoaa

33 - pkuukas - Presari on aina nätti ja tässä on vielä astetta hienompi esitys

Jostain syystä mun silmää näyttää miellyttävän nuo käsityönä tehdyt bassot vaikka monta nättiä oli myös muissa. Tällä kertaa näin, ensi kerralla ehkä toisin.

The Rikza
09.02.2013 22:16:37

52 - Olli.M
4 - Rock-Ola
19 - mr.bungle
40 - JK
25 - jaakkonam

Ja kommenttia:
52 - Helvetin hieno väritys, ja Stingray. Ei muuta sanottavaa.

4 - Mä oon presari-ihminen. Ja punanen presari on mun mielestä se hienoin. Viel tohon kultanen plekusuoja...

19 - Valkonen kontra. Ei muuta sanottavaa, paitsi suruvalittelut basson menetyksen johdosta.

40 - Ainoa jazzari-väritys joka näyttää hyvältä mun silmään.

25 - Astetta persoonallisempi presari-väritys. Me like.

F.K.A. Mallaslahti
Aldrin
09.02.2013 22:37:27 (muokattu 10.02.2013 01:10:59)

1 Santukka - Hyvää blingiä.
19 Mr. Bungle - Osanottoni.
25 Jaakonam - Eheä kokonaisuus.
28 PasiB - Kauniit puut.
47 Mahomake - Koska mätsäävä lapa.

EDIT: ja 25 Jaakonam erityisesti, koska Katy Perry: http://www.youtube.com/watch?v=9_e2xqWr-eI

Miikss
10.02.2013 00:23:02

26 - kraaps: Persoonallisen näköinen härveli erittäin komealla puulla.

20 - MPU: En nyt lavattomista normaalisti ihan hirveästi tykkää, mutta tuo on jotenkin ihan jäätävän hieno.

30 - Johannes_t: AV:n bassojen ulkonäöstä olen tykännyt aina ja ei tämä poikkeusta tee.

45 - rijopu: Helposti yks komeimpia koskaan näkemiäni bassoja!

16 - hollstro: Sopivasti joukosta poikkeava ja komeanvärinen, hieman tuhdimpi ilmestys.

"Lähinnä sie oot sellanen inhorealistinen postmodernia kautta seuraava taidelaji"
Mä vaan
10.02.2013 04:49:34

5 - PasiB: Riku OIKEALLA värillä.

21 - J.Hollström: Viimeistely on kyllä niin upean värinen että...

28 - PasiB: Aria, SB-sarja, eipä muuta.

57 - Kraaps: Aina oon tykännyt myös hieman tuhdimmista tytöistä, hienon värinen myös.

59 - Fox: Lespa-Basso. Mitä muutakaan voi sanoa kuin että upea ilmestys.

Hullu basisti.
SnowCrow
10.02.2013 11:42:35

44 - omarklah: Todella kaunis jazzari!

43 - Voitto Ankka: Uuh, Mockingbird on kyllä vaan todella komea basso, ja tuo on kyllä mahtava yksilö!

33 - pkuukas: Ehkä hienoin presari kisassa!

5 - PasiB: Fireglo Rickenbacker, tarvitseeko muuta sanoa? Ehkä hienoin basso maailmassa!

1 - Santukka: Hieno väritys, ja tuo bodyn binding tekee tuosta aivan mahtavan!

omarklah
10.02.2013 12:02:36
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nämä. Ei selityksiä.

16 - hollstro
19 - mr.bungle
28 - PasiB
48 - Mahomake
59 - fox

Semmonev vanha kitara, jonka haljennutta kantta on koitettu tökeröstik korjatak kiiltävällä ja rämisevällä pellimpalalla, or ropro...
rattledad
10.02.2013 12:06:58

Me ollaan jo hävitty tää peli.

16 - Versoul

Esa H
10.02.2013 12:16:06

4. Rock ola
8. 2541
20. MPU
28. Pasi B
52. Olli M

knet725
10.02.2013 12:58:16

No nyt jäi oma kisa väliin mutta arvostelen kuitenkin. Ja perinnehenkisillä mennään niinkuin aina:

16. Hollstro - harvinainen, kotimainen, hieno
21. Juki - Komea väritys, jos myyt ni tarjoa mulle ensin ; )
8. 2541 - hieno toteutus alkuperäisestä, väritys eritoten
6?. 170178 - Tumps ja plöm
5. PasiB - Tässäkin väritys kohdillaan hienon konstruktion lisäksi.

Hannu A
10.02.2013 13:57:52

47-mahomake -kisan tyylikkäin musari uuuh, matching headstock
16 -hollstro - erilaisuuspisteet + tyylikäs kotimainen design
5 - PasiB - rikut on komeita, tälle pisteet kellastuneesta lakasta, joka lisää arvokkuutta ulkonäköön ja antaa vintagevaikutelmaa
1 - Santukka - kisan hienoin jatsari, loimukansi on juuri sopivan bling, pleksi rauhoittaa sen verran, että pysyy hyvän maun puolella
28- PasiB - yhdellä sanalla: Super Bass

Suhteellisuusteoriaa basisteille: E=Fb
T.Nick
10.02.2013 14:04:54

5. PasiB -Nää värit.
16. Hollstro -Tää tihkuu seksiä
17. Pikkutassu -Jollain perverssillä tavalla tää osuu mun sieluni ytimeen siihen perseseksin naapurilokeroon.
37. Aldrin -Tääkin keksintö antoi odottaa itseään ihmeen kauan. Hivelee kummasti esteettistä silmää kaikessa näennäisessä yksinkertaisuudessaan.
45. Rijopu -Erityisesti takakannen yksityiskohtaiset muodot eli kaaret pysäytti hapenkulun. Seuraavaan Juhla Mokka -mainokseen tää tekijä.

It's the swinger, not the dong.
Ali
10.02.2013 15:07:31 (muokattu 10.02.2013 15:08:43)

16 - hollstro

Eikä basso edes välttämättä vastaa omaa ihannetta, mutta kuva säväytti silti välittömästi.

"Jesus was crucified for doing nothing, but God is worshipped for even less"
Levylista
TN
10.02.2013 17:03:55

Perinteet kunniaan:

4 - Rock Ola
3 - Olli.M
29 - J.Horde
28 - PasiB
42 - J.Horde

Myös muut ehdokkaat ovat todella hienoja bassoja.

Buzz is on... and it's evil.
joukov
10.02.2013 17:29:24

Äänet:
24 - jaakonam
23 - absqua

Kommentit:
24 - ei mikään tavanomainen ja tylsän pullea
23 - sopivan kieroa käyryyttä

Vice President of KISS Army Finland KAF-jäsenkortilla On The Rocksin hanajuomista -50%. Liity -> www.kissarmyfinland.com
J.Nikkanen
10.02.2013 19:22:22

1 - Santukka - Melkosen gei jasso. Hyvä hyvä!!! Homopleksiä huutais kyllä, nyt on vielä tommonen mallia kaappihomo.

24 - jaakonam - Sopivan OverKill! Jaa mutta täähän on femma!? No OverOverkill sitten, tai jopa OverKillKill.

43 - Voitto Ankka - Poikkeaa joukosta, edukseen toki. Melkosen irstas alasarvi. Kansi loimuaa niin että melkeen voisi lohen kypsentää.

60 - x-bass - Melkosen sutjakka peli. Maukas muotoilu. Kyllä tällä trikoot jalassa tukkahevit tykittelis, vaarana toki saattais olla saanti ennen-kesken-jälkeen keikan.

64 - mrw - Huikean onnistunut muotoilu jossa sulautuu yhteen perinteiset bassomuodot yhdessä koukeroiden ja oman näkemyksen kanssa. Plussaa myös 2+2 lapasesta, f-tyylisellä lavalla basso jäisi hieman vaisuksi. Kilpailun selkeä voittaja jos jengi vaan tajuu.

Enempää ei ääniä riittänyt, muutama joukosta oli vielä sellainen joka puhutteli. Mukana myös hemmetin monta perusblöm bassoa jotka sopisivat ennemmin vaikka kebab-pitserian seinälle somisteeksi kuin basistin työkaluksi. Hehe, kainalopierut sekä hymiöt vielä tähän loppuun perkele.

Santukka
10.02.2013 19:39:41

38 - TN
6 - Antti K.
16 - hollstro
32 - J.Hollström
33 - pkuukas

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti