Muusikoiden.net
04.12.2016
ROKKAA MERKONOMIKSI - liiketalouden perustutkinto 

Bassot »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Kysymys Ohmeista, johon en löydä vastausta..
1
Kapuli14
06.02.2013 11:59:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minulta löytyy kaappi joka on 300w @ 8 ohm. Olen miettinyt nuppi joka on 250w @ 4 ohm ja kyseisen nupin esittelyssä lukee näin: "Vaatii min. 4 ohm kaapin."

Toimisiko nuppi kaapissani? Vai tekisikö se vain hallaa toiselle.

Toinen kysymys (kaveri ostamassa halppis nuppia):
Jos nuppi on 300w @ 4 ohm ja 180w @ 8 ohm. Syöttääkö kyseinen Behringer nuppi itsestään kaappiin 8 ohmia sillä kaappi on sama kuin minulla.

Kiitos vastauksista.

I got another confession to make!
Kapuli14
06.02.2013 12:04:45

Niin ja olen todella pihalla sähkötekniikasta joten voisitteko selittä jotenkin Suomen kielellä ettekä matemaattisilla kaavoilla.
Nimimerkki Lukiosta matikka 6..

Antti1
06.02.2013 12:05:12 (muokattu 06.02.2013 12:32:44)

Kapuli14: Minulta löytyy kaappi joka on 300w @ 8 ohm. Olen miettinyt nuppi joka on 250w @ 4 ohm ja kyseisen nupin esittelyssä lukee näin: "Vaatii min. 4 ohm kaapin."

Nuppi toimii kyllä tuon kanssa. Oletan sun ostavan trankkupäätteellä olevaa nuppia, jolloinka ulostuloteho vaan todennäköisesti tipahtaa noin 50% kohdille tosta 4 ohm kuormaan luvatusta 250W tehosta.

Ton minimi-impedanssin alle ei kannata mennä, eli esim. 2ohm kuorma on vahvistimelle liikaa. Trankuilla voi kyllä kuormaa kasvattaa esimerkiksi vaikka 64ohm asti, mutta tehot tipahtavat aika alas tossa kohtaa.

Jos nuppi on 300w @ 4 ohm ja 180w @ 8 ohm.

Onko toi jälkimmäinen nyt kaappi vai nuppi? Oletan kaapiksi.

Syöttääkö kyseinen Behringer nuppi itsestään kaappiin 8 ohmia sillä kaappi on sama kuin minulla.

Kiitos vastauksista.

No se riippuu hyvin paljon laitteen ominaisuuksista. Jos takana on eri impedansseille omat liitännät, niin sitten niitä käytetään. Jos siellä on impedanssikytkin, niin sitten niitä käytetään. Koska kuitenkin lienee trankkunupista edelleen kyse mun oletukseni mukaan, niin tuskin tarvii tehdä mitään piuhan kytkemisen lisäksi.

E: Kutosen lukiomatikka riittää kyllä, nää on fysiikan tunneilla yläasteella opittuja asioita. ;)

E2: Enpä tajunnutkaan tota toista pointtia oikein, luin aivan päin honkia. Noh mut joo, tossa alemmassa viestissä sekin selvitetään.

"Bodybuilding is for men who wax their bodies and traipse around in bikinis. I train." -Henry Rollins
hollstro
06.02.2013 12:31:38
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kapuli14: Minulta löytyy kaappi joka on 300w @ 8 ohm. Olen miettinyt nuppi joka on 250w @ 4 ohm ja kyseisen nupin esittelyssä lukee näin: "Vaatii min. 4 ohm kaapin."

Toimii. 4 Ohmin kaapilla nuppi antaa täyden tehon. 8 Ohmiin todennäköisesti vähemmän niinkuin tuo Behringer-esimerkki alla.

Jos nuppi on 300w @ 4 ohm ja 180w @ 8 ohm. Syöttääkö kyseinen Behringer nuppi itsestään kaappiin 8 ohmia sillä kaappi on sama kuin minulla.

Kiitos vastauksista.

Nuppi ei syötä ohmeja, vaa virtaa ja jännitettä. 8 ohmin kuormalla maksimiteho on se 180 wattia.

vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen
Kapuli14
06.02.2013 13:01:40

Kiitos vastauksista! Asia selkisi kuin ruotsalainen krapulasta! :)

T.Nick
06.02.2013 14:23:57

Kapuli14: Niin ja olen todella pihalla sähkötekniikasta joten voisitteko selittä jotenkin Suomen kielellä ettekä matemaattisilla kaavoilla.
Nimimerkki Lukiosta matikka 6..

Paljon oli äidinkieli?

It's the swinger, not the dong.
Kapuli14
06.02.2013 14:57:38

Thominisk: Paljon oli äidinkieli?

8, mutta näin kännykällä kirjoittaessa varmaan 6 :)

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti