Muusikoiden.net
10.12.2016

Bassot »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Mistä tiesit että olet basisti, etkä kitaristi?
1 2 3 4 5 6
Jussi M.
25.01.2013 12:56:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nimimerkki kumman kaa olisin..?

Ja ihan vakasti esitetty kyssäri :-)

Karlsson
25.01.2013 13:20:12

Bassossa oli sopivampi kielimäärä mun älykkyysosamäärälle.

I see the danger in your eyes
jperala
25.01.2013 13:20:23

En osannut soittaa mitään muuta insturmenttia :)

Jazz Bass Fretless
JPen
25.01.2013 13:22:58

Varmaankin siitä, että soittelin kitaralla bassojuttuja vaikka tarjolla olikin mahdollisuus "oikeaan" kitarointiin.

Älä mee siihen basistien pöytään!
Santukka
25.01.2013 13:38:04

Olin/olen niin ruma. Ei ollu/ole paljo vaihtoehtoja.

omarklah
25.01.2013 14:02:23
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sen vaan tietää....

Semmonev vanha kitara, jonka haljennutta kantta on koitettu tökeröstik korjatak kiiltävällä ja rämisevällä pellimpalalla, or ropro...
Nazareth
25.01.2013 14:05:20

Siitä, ku huomasin osaavani soittaa bassoa paremmin ku kitaraa.

Sitkeä rotta. Aina ei voi voittaa.
Aldrin
25.01.2013 14:18:35

Meitä oli kolme aloittelevaa kitaristia perustamässä bändiä. Joku jako piti tehdä, joten paras kitaristi pysyi kitarassa, huonoin kitaristi otti basson ja rumin jätkä pantiin rumpuihin.

absqua
25.01.2013 14:34:15

Siitä, että halusin soittaa bassoa. Kitaran soitto ei vaikuttanut lainkaan kiinnostavalta.

Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy-
JussiKoo
25.01.2013 14:58:37 (muokattu 25.01.2013 14:59:03)

Rumpujen soiton jouduin lopettamaan aikanaan käytännön syistä. Basso oli sen jälkeen luonnollinen ja erittäin mieluisa valinta.

Kitara ei ole oikein koskaan kiinnostanut.

"Mikä muualla tulkitaan homoeroottiseksi, on bassodadassa vain ryhmähenkeä." (kraaps 03/2010)
J.Nikkanen
25.01.2013 14:59:19

Kitaran rämpyttäminen on vaan niin hemmetin tylsää. Toki säestän mieluummin kitaralla kuin bassolla niin nuotiolla kuin vakavimmissakin tilanteissa, mutta jotenkin vaan saan paremmat kiksit bassottelusta.
2randpo
25.01.2013 15:06:43
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olin soitellut akustista ja sähkökitaraa jonkin aikaa. Sitten eräs kitaristi sanoi, että perustetaan bändi, osti mulle basson ja käski soittaa. Eli multa ei paljon kyselty, siitä sen tiesi.

Insanely happy
MPU
25.01.2013 15:24:33

J.Nikkanen: Kitaran rämpyttäminen on vaan niin hemmetin tylsää. Toki säestän mieluummin kitaralla kuin bassolla niin nuotiolla kuin vakavimmissakin tilanteissa, mutta jotenkin vaan saan paremmat kiksit bassottelusta.

Aika sama. Bassossa vaan on sitä jotain mitä kitarassa ei ole.

Ite kun tekee saa sellasta kun tulee
juici
25.01.2013 15:30:25
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

-Bassoilla soittaminen musiikintunnilla tuntui kahdeksanluokkalaisesta miehekkäältä, varsinkin kun toinen bassoista oli Gibson Ripper.

-Bändissä oli jo siihen musiikkiin osaavampi kitaristi, joten oli piti siirtyä tekemään sitä mitä kukaan muu ei halunnut. Ekat treenit basson kanssa kuitenkin auttoivat ymmärtämään ettei kyseessä ollut huono siirto.

"Juici meni ravintolaan ja tilas tarjoilijalta: "Jekku ruuan kans!" "Taidatkin olla sellainen anagrammijätkä", kommentoi tarjoilija." -Jabe
HarrieR
25.01.2013 16:27:28

absqua: Siitä, että halusin soittaa bassoa. Kitaran soitto ei vaikuttanut lainkaan kiinnostavalta.

Tämä. Ja levyiltäkin tuli aina kiinnitettyä huomiota bassolinjoihin.

Vessajono
25.01.2013 16:34:55

Mä alotin kitaralla ja rummuilla joskus kymmenkesäsenä ja kuten arvata saattaa, rummut olivat aika paljon helpommin lähestyttävissä. Eli aivan aluksi mä olin rumpali.

Rupesin sit saamaan kitaraakin kuitenkin haltuun ja kun ekaa bändiä perustettiin niin kuvio oli vanhanaikainen - joku oli jo parempi kitaristi. Samoihin aikoihin kuulin ekaa kertaa Jussi Kinnusen soittoa ja tajusin että en olis muuten halunnutkaan soittaa kitaraa.

Jouduin kuitenkin vaihtamaan taas parin vuoden perästä koska kokoonpanot muuttui aika nopeasti kuten noissa yläasteikäisinä perustetuissa bändeissä on tapana. Yksi kaveri halusi lähteä nollapohjalta opettelemaan jotain soitinta, bändissä oli jo rumpali ja jonkun piti osata laulaakin samaan aikaan joten palasin kitaran pariin taas pariksi vuodeksi.

Jotakuinkin 16-vuotiaana palasin sit taas unohdetun rakkauteni, basson, pariin enkä oo sen jälkeen katunut. Paitsi ehkä sitä et ois pitäny ruveta kosketinsoittajaksi. Tai laulajaksi - helpot roudaukset ja huonon basson hinnalla saa jo aika saatanan hyvän mikin.

"Jazzi jos mikä on pelkkää vehkeilyä todellisten musiikin ainesten kustannuksella. Muusikerit, jotka ovat antautuneet swing-musiikin pettävälle polulle, eivät ainoastaan petä tempuillaan yleisöä, he pettävät lopulta itsensä."
Antti K.
25.01.2013 18:01:07

Velipojalla oli basso Typhoon SuperDrop tjsp. nimeltään. Siitä se lähti. Sliippareita ja ganeseita pahoinpidellen.

Miikss
25.01.2013 18:24:36

absqua: Siitä, että halusin soittaa bassoa. Kitaran soitto ei vaikuttanut lainkaan kiinnostavalta.

Tämä. Kitarakin olis ollu, mutta ei vaan kiinnostanu. Oon pariinki otteeseen koittanu alotella kitaransoittoo jälkeenpäin, mutta ei vaan lähde. Basso on vaan mielenkiintosempi soitin kaikin puolin.

"Lähinnä sie oot sellanen inhorealistinen postmodernia kautta seuraava taidelaji"
Funkånaut
25.01.2013 18:31:21
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Huomasin soittelevani kitaralla bassokulkuja, joten pääsoittimen vaihto tuntui järkevämmältä.

"Itse vosin opettaa naisille rumpujen soittoa, jos saisin itse vastalahjaksi ala-majavaa." - heikkijarvinen Kuuntelen tämmöistä
PasiB
25.01.2013 18:57:35 (muokattu 25.01.2013 18:58:00)

Kun eka bändiä perustettiin niin olisi ollut neljä kitaristia ja minä kun olin huonoin niin jouduin basson varteen. Ei ole kyllä kaduttanut yhtään, bassossa on sitä munaa mitä kitarassa ei ole.

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5 6

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti