Muusikoiden.net
06.12.2016

Bassot »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: 6-kieliset bassot 1000€ hintaluokka.
1
cthulhu98
20.01.2013 22:57:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen ostamassa 6-kielistä bassoa noin tuhannen euron hintaluokassa ja olen päätynyt kolmeen vaihtoehtoon: Ibanez sr1206e, Yamaha trb-1006 ja MTD kingston z-6.
Kertokaa kokemuksenne, mikä on paras?

Respect my authoritah!
Miikss
20.01.2013 23:11:10

MTD on ainaki hienoin! Ja kyllä noista vaihtoehdoista ainakin tuohon MTD:hen päätyisin muutenkin. Riippuu toki ihan omista mieltymyksistä, mutta mulla siihen ajaisi hieman leveämpi kieliväli (18 mm vs. 16,5 mm) ja 35" skaala, jonka tosin Yamahakin omaa. MTD:n humbuckerit lasken myös plussaksi Ibaan verrattuna, jota pitäisin toisena vakavana vaihtoehtona itselleni. Tai ainakin olettaisin, että ne on humbuckerit tuossa MTD:ssä, korjatkaa jos olen väärässä. Makukysymys tuokin ja toki nuo Nordstrandin sinkutki hyvältä kuulostaa.

Tämä siis ihan mutuilupohjalta, toivottavasti jollain on ihan omakohtaista kokemusta noista niin voi neuvoa paremmin.

"Lähinnä sie oot sellanen inhorealistinen postmodernia kautta seuraava taidelaji"
cthulhu98
22.01.2013 19:39:23

MTD on kyllä kieltämättä upea, ja se soundaa Youtubesta päätellen ihan hyvältä. Sitä en kuitenkaan ole päässyt kokeilemaan niin sen tatsista, tai laadusta en tiedä. Olen kuullut että MTD kaatuu etuseensa ja ylipäätään elektroniikat kusee. Ibanezin tasaisempi soundi mielyttää korvaa, ja sen kaula on mahtava. Olen kokeillut Yammun 5-kieliversiota joka tuntui vähän kömpelöltä... Mutta sen soundi onkin omaa luokkaansa.
Hankala päätös. :/

Respect my authoritah!
L.Ruoska
05.02.2013 18:34:15
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oletko muuten testannut juuri tuota SR1206:sta vai tarkoitatko kaulan hyvyydellä Ibanezin ohuita kauloja yleisesti? Itse nimittäin olen kova Iba-diggari (vaikkei nyt olekkaan yhtään Ibaneziä seinällä) ja se kaulahan niissä on lähes aina tosi jees.

Kumminkii..testasin joskus viime keväänä Tokiossa jossain lafkassa Ibanez SR1200 eli nelikieliversiota. Olin jotenkin pettynyt siihen vaikka yleensä noi hintavammat Ibanekset istuu käteen tosi erinomaisesti. Kaiketi huono setuppi tai jotain, mutta se tuntui tosi "keskiluokkaiselta". Nauhat särisi, ei ollut mitenkään erityisen sulava soittaa ja putiikin koevahvarikin oli tylsähkön kuuloinen.

Tuolla Torilla on justiinsa Ibanez SR3006 mikä on varmasti tautisen hyvä instrumentti ja sentään Japanissa rakennettukin. Puhumattakaan siitä että saat sen varmaan jokseenkin edullisemmin kun Indonesialaisen 1206:n :)
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=722641

Do you want your possessions identified? (y/n)
Rulliz
06.02.2013 15:04:18

Leo Lindgren:Tuolla Torilla on justiinsa Ibanez SR3006 mikä on varmasti tautisen hyvä instrumentti ja sentään Japanissa rakennettukin. Puhumattakaan siitä että saat sen varmaan jokseenkin edullisemmin kun Indonesialaisen 1206:n :)

Hys tuosta! Meikä hieroo kauppoja siitä. ;)

http://retaliationsyndicate.bandcamp.com
cthulhu98
06.02.2013 19:46:28

Leo Lindgren: Oletko muuten testannut juuri tuota SR1206:sta vai tarkoitatko kaulan hyvyydellä Ibanezin ohuita kauloja yleisesti? Itse nimittäin olen kova Iba-diggari (vaikkei nyt olekkaan yhtään Ibaneziä seinällä) ja se kaulahan niissä on lähes aina tosi jees.

Kumminkii..testasin joskus viime keväänä Tokiossa jossain lafkassa Ibanez SR1200 eli nelikieliversiota. Olin jotenkin pettynyt siihen vaikka yleensä noi hintavammat Ibanekset istuu käteen tosi erinomaisesti. Kaiketi huono setuppi tai jotain, mutta se tuntui tosi "keskiluokkaiselta". Nauhat särisi, ei ollut mitenkään erityisen sulava soittaa ja putiikin koevahvarikin oli tylsähkön kuuloinen.

Tuolla Torilla on justiinsa Ibanez SR3006 mikä on varmasti tautisen hyvä instrumentti ja sentään Japanissa rakennettukin. Puhumattakaan siitä että saat sen varmaan jokseenkin edullisemmin kun Indonesialaisen 1206:n :)

Olen kokeillut bassoa levytukussa eikä kielet juuri rämisseet lisäksi, prometheanin läpi se soundasi kaikelta muulta kuin persoonattomalta ja tylsältä mitä ibuista valitetaan.

Respect my authoritah!
Vessajono
06.02.2013 22:58:41

cthulhu98: Olen kokeillut bassoa levytukussa eikä kielet juuri rämisseet lisäksi, prometheanin läpi se soundasi kaikelta muulta kuin persoonattomalta ja tylsältä mitä ibuista valitetaan.

Ibanezien soundia leimaa ehkä sellanen vahva työkalumaisuus. Paletti on laaja, mutta ehkä sitä omaa soundia ei niin selkeästi oo olemassa.

En toki hauku, SR:llä vetelen minäkin.

"Jazzi jos mikä on pelkkää vehkeilyä todellisten musiikin ainesten kustannuksella. Muusikerit, jotka ovat antautuneet swing-musiikin pettävälle polulle, eivät ainoastaan petä tempuillaan yleisöä, he pettävät lopulta itsensä."
cthulhu98
07.02.2013 14:04:48

Noniin, nyt kävin sound-shopissa kokeilee Kingston z nelosta enkä ollut innostunut.
Seinällä se näytti täydelliseltä mutta kun soitin sitä Ampeg-rantasaunan läpi se ei ollutkaan yhtä mahtava kuin näytti.
Soundi oli hyvä, vaikka ei yhtä hyvä kun Ibanezissa 2x10-kokoisesta combosta, nauhat särisi vaikka kielet oli suht korkealla, ja kaula tuntui epämukavalta verraten Yamahaan, ibanezista puhumattakaan.
Muita vaihtoehtoja olisi mukava kuulla..

Respect my authoritah!
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti