Muusikoiden.net
08.12.2016
Musamaailma.fi - Soittimet helposti netistä 

Bassot »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Gallien-Kruegerit
1 2
PjA
08.08.2012 13:42:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko kellään kokemuksia G-K:n bassovahvistimista, esim. malli 1001Rb tai Gt700Rb? Mulla haluttaisi kovasti ostaa moinen vekotin Neo-kaapin yhteyteen.
Yllättävän huonosti noita on saatavilla ja käytössä, vaikka olen lukenut niistä pelkkää hyvää. Soundit huippuluokkaa ja hintakin maltillinen.

absqua
08.08.2012 13:44:11

PjA: Onko kellään kokemuksia G-K:n bassovahvistimista, esim. malli 1001Rb tai Gt700Rb? Mulla haluttaisi kovasti ostaa moinen vekotin Neo-kaapin yhteyteen.
Yllättävän huonosti noita on saatavilla ja käytössä, vaikka olen lukenut niistä pelkkää hyvää. Soundit huippuluokkaa ja hintakin maltillinen.

Mulla oli joitakin vuosia sitten 1001RB ja se oli aivan mahtava vahvistin. Miksiköhän luovuin siitä? En nyt muista.

Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy-
Meegs86
08.08.2012 17:04:28
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

absqua: Mulla oli joitakin vuosia sitten 1001RB ja se oli aivan mahtava vahvistin. Miksiköhän luovuin siitä? En nyt muista.

...ja tämä samainen nuppi on mulla edelleen käytössä humppasetissä GK:n NEO 2x12:n kanssa ja toimii edelleen hienosti! Kilometrejä kertyy, mutta niin se vaan käy ja kukkuu.

Mainio nuppi kerrassaan! Ei mikään höyhen, mutta ei mikään tonnikeijukaan. Tehoa ja headroomia piisaa jo 8 Ohm kuormaan oikein mukavasti, saatikka sitten 4 Ohm kuormaan, jolla pärjää jo missä kisoissa vaan. Verrattuna esim. EBS/SWR/TC Electronics/Markbass ym vastaaviin nuppeihin, tässä on luonteikas saundi, ei liian neutraali. Itse ainakin tykkään oikein paljon! Yläpään saa kolisemaan mukavasti, mutta tarvittaessa lähtee myös tumppu saundi. Alakertakin on selkeä ja kiinteä (riippuen toki kaapista/kaapeista). Voin suositella lämpimästi!

www.whiteflamemusic.com
Siderocks
08.08.2012 18:39:03

PjA: Onko kellään kokemuksia G-K:n bassovahvistimista, esim. malli 1001Rb tai Gt700Rb? Mulla haluttaisi kovasti ostaa moinen vekotin Neo-kaapin yhteyteen.

Mulla on tollainen GT 700 RB-II. Melko steriili saundi siinä on, tosi kirkas ja erotteleva mutta kääntöpuolena on ainakin itsellä ollut sitte jonkinasteinen botnen puute jos vertaa vaikkapa Ampegin putkikamppeisiin. Tosin vahvistin onkin uskollinen basson ominaissaundille eikä värjää sitä Ampegin tyyliin niin että joka beissi kuulostaisi pömpelin läpi lähes samalta. Yläpäät ja ylämiddlet kuulostaa juuri siltä kuin pitääkin. Tietty vahvistimella saa sitä läskiä alapäätäkin kun pyörittelee namiskoita ja itse olen vielä kompensoinut asiaa alapäävoittoisella kaapilla. Omalla konfiguraatiolla ylimääräisestä botnesta olisi enää pelkästään haittaa.

Nuppi painaa jotain 7 kg ja menee räkkiinkin niin kuskailu on melkoisen vaivatonta. Kertaakaan ei ole vielä pettänyt käytössä millään tavalla muutaman vuoden omistamisen aikana. Jos oikein ymmärsin niin sulla on GK:n kaappi. Tolla vahvistimella onnistuu semmoisten kanssa bi-amppaus, olikohan siinä joku 60 wattia käytössä pelkille yläpäille sillä tavalla ja loput reilut 400 wattia sitten alapäille, volatasapainon kaappien välillä voi sitten tietysti säätää itse.

www.myspace.com/heavyspacehero
absqua
08.08.2012 21:13:29

Mulla on muuten noita gk:n biamppi-piuhoja vapaana. Pikaviestiä tänne jos joku tarvitsee.

Tolppa
10.08.2012 03:32:42
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Soundit huippuluokkaa

Nyt loppu kamarumba.

http://muusikoiden.net/dyn/users/100291.jpg

- Rokkenroll pidentää murrosikää -
dewfall
10.08.2012 13:10:03

absqua: Mulla on muuten noita gk:n biamppi-piuhoja vapaana. Pikaviestiä tänne jos joku tarvitsee.

Eikös tuo ole ihan vain nelinapainen speakon tai sellaisella korvattavissa?

http://www.minutian.com/
absqua
10.08.2012 16:44:12

dewfall: Eikös tuo ole ihan vain nelinapainen speakon tai sellaisella korvattavissa?

Käsittääkseni asia on juurikin noin.

duca
14.08.2012 20:53:48

Mulla on kans GT 700 RB-II + NEO 212-II -yhdistelmä. Tai itseasiassa noita NEO kaappeja mulla on kaks. Silloin kun tarvii näyttää isolta niin otan molemmat ja leikin fullstäkkiä. Pikkukeikoilla ja kun laiskottaa niin otan vaan toisen kaapin.

Soundi: Hyvin kirkas ja erotteleva. Varsin erityyppinen kuin monessa muussa yhdistelmässä. Puskee läpi varsin vahvasti monenlaisesta vallista.

-J-

Ps. Oon ajanut ton stäkin läpi kitaraakin multieektillä. Toimii koska biamppi antaa sinne myös yläpäät kivasti ja säädeltävissä määrin.

duca
14.08.2012 21:06:31 (muokattu 14.08.2012 21:44:56)

duca: Mulla on kans GT 700 RB-II + NEO 212-II -yhdistelmä. Tai itseasiassa noita NEO kaappeja mulla on kaks. Silloin kun tarvii näyttää isolta niin otan molemmat ja leikin fullstäkkiä. Pikkukeikoilla ja kun laiskottaa niin otan vaan toisen kaapin.

Soundi: Hyvin kirkas ja erotteleva. Varsin erityyppinen kuin monessa muussa yhdistelmässä. Puskee läpi varsin vahvasti monenlaisesta vallista.

-J-

Ps. Oon ajanut ton stäkin läpi kitaraakin multieektillä. Toimii koska biamppi antaa sinne myös yläpäät kivasti ja säädeltävissä määrin.

Tuossahan tuota 'kilinää' vähän kuuluu --> http://www.youtube.com/watch?v=KamNqcqlahU

T.Nick
14.08.2012 22:05:06

duca: Tuossahan tuota 'kilinää' vähän kuuluu --> http://www.youtube.com/watch?v=KamNqcqlahU

Ei ole G&K:n repertuaarissa metronomia..

90 mice 2
duca
14.08.2012 22:08:07

Thominisk: Ei ole G&K:n repertuaarissa metronomia..

Vittuilu on taitolaji. Tosta saa korkeintaan 7,5 / 10 :)

zkelez
19.08.2012 20:15:18

Mulla on GK 700RB-II combona (2x10). Erittäin tyytyväinen. Soundia saa jos jonkin moista, mutta itse arvostan sitä selkeyttä ja erottelua minkä tästä saa. Ei tartte olla mikään puuropörinäbasisti.

poppamies
19.08.2012 20:44:07
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla oli GK 700RB. Möin sen pois kun laitoin putkinupin. Ei ehkä olisi kannattanut. Olisi ollut hyvä varalla.

G strings are for strippers
Tolppa
21.08.2012 02:20:13 (muokattu 21.08.2012 02:22:18)

Mulla on myös varalla/pitseria vetoihin GK 700RB-II combo. Helvetin hyvä.

Edit: täst ketjust vois tehdä GK-clubin, ku semmone puuttuu...??

Mä vaan
21.08.2012 08:29:38

http://muusikoiden.net/dyn/users/102631.jpg

Pitäs riittää vähäks aikaa :)

Hullu basisti.
n4ppul4
23.08.2012 16:45:35

Menin tänään G-K 1001RB II nuppia testaa 410 kaapin kaa ja soundi oli pirun hyvä. Ei muuta sanottavaa, mutta harmi kun kaupasta neo kaapit oli loppu. Olisin muuten testannut niiden kautta kyseistä nuppia.

Pitäisikö laittaa T-kaupasta G-K:n neo 212 kaappi sokeasti ja kyseinen nuppi tilaukseen? Saman hintasia Soundstoresta ja T-kaupasta.

Mitäköhän tästäkin saisi irti?
zkelez
23.08.2012 20:06:43

No ei siinä kauheen pahasti voi metsään mennä :)

tracman
23.08.2012 21:23:54 (muokattu 23.08.2012 21:24:23)

n4ppul4: Menin tänään G-K 1001RB II nuppia testaa 410 kaapin kaa ja soundi oli pirun hyvä. Ei muuta sanottavaa, mutta harmi kun kaupasta neo kaapit oli loppu. Olisin muuten testannut niiden kautta kyseistä nuppia.

Pitäisikö laittaa T-kaupasta G-K:n neo 212 kaappi sokeasti ja kyseinen nuppi tilaukseen? Saman hintasia Soundstoresta ja T-kaupasta.

No mikset soundstoresta tilaa jos ei hinnassa eroo? Nopeempi toimitus ja takuut helpompi hoitaa.

Tolppa
24.08.2012 02:05:16

n4ppul4: Menin tänään G-K 1001RB II nuppia testaa 410 kaapin kaa ja soundi oli pirun hyvä. Ei muuta sanottavaa, mutta harmi kun kaupasta neo kaapit oli loppu. Olisin muuten testannut niiden kautta kyseistä nuppia.

Jos sulle 212 kaappi riittää, tilaa pois.
TeeKauppa: Lisäerä arvioitu saapuvaksi 31.08.2012. (410 neo)

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti