Muusikoiden.net
04.12.2016
ROKKAA MERKONOMIKSI - liiketalouden perustutkinto 

Bassot »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Mikä olisi hyvä mikki Fender P bassoon ?
1
jussi76
23.07.2012 01:11:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eli tarkoitus olisi vaihtaa uusi, ja tietenkin parempi mikki Fender Am.Standard bassoon.
Bassossa vaahteraotelauta ja 4 kieltä, tietenkin.
Rokkihommaa lähinnä soitan,sormilla, vahvistus MB tube 800 ja kaappi MB 104 HF.

Duncanit ja Dimarziot ainakin kiinnostaa, mutta tietämys ja äänimaailma noista on aika vähäinen.
Kiitos etukäteen asiallisista mielipiteistä.

Prak
23.07.2012 02:26:41 (muokattu 23.07.2012 02:35:22)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kannattaa ehkä lähestyä aihetta siltä kantilta, että mikä nykyisessä soundissa mättää ja miten mikin vaihdolla voisi asiaan vaikuttaa. Toinen mikki korostaa/leikkaa jotain aluetta enempi kuin toinen ja outputtia on toisissa vähän enempi. Itse en lähtisi sijoittamaan välttist uusiin mikkeihin, ellei ongelmana ole liian hiljainen signaali tms perustavanlaatuinen ongelma. Suurin osa soundista lähtee kummiskin itse soittimesta, munsta.

On se.
zxcasdqwe
23.07.2012 11:12:17

Edelliseen vastaukseen ei juuri lisättävää, mutta jos haluat tosiaan vähän enemmän outputtia ja (ainakin alkuperäiseen mikkiin verrattuna) paljon röyhkeämpää soundia, niin duncan quarterpound mikit kehiin!

nro5
23.07.2012 12:17:30

Moottorivasara: Kannattaa ehkä lähestyä aihetta siltä kantilta, että mikä nykyisessä soundissa mättää ja miten mikin vaihdolla voisi asiaan vaikuttaa.

+1. Jos kuitenkin päädyt vaihtamaan mikkiä, niin voin suositella Lindy Fralinin vintagespekseillä valmistettua P-mikkiä. Parasta saantia IMO (vertailukohtana Fenderin 70-luvun mikit, Nordstrandit, Dimarziot ja EMG).

pehko
23.07.2012 13:09:48

zxcasdqwe: Edelliseen vastaukseen ei juuri lisättävää, mutta jos haluat tosiaan vähän enemmän outputtia ja (ainakin alkuperäiseen mikkiin verrattuna) paljon röyhkeämpää soundia, niin duncan quarterpound mikit kehiin!

tjoo, jos rokkitouhut kyseessä, niin itekkin suosittelisin tätä. Oli jazzarissa nämä joskus kiinni, ja oli kyllä makia.

"Miehestä on aina kaksi käsitystä. Miehellä itsellänsä yksi, omansa. Muilla toinen. Vääriä kumpikin."
jussi76
23.07.2012 15:42:10

zxcasdqwe: Edelliseen vastaukseen ei juuri lisättävää, mutta jos haluat tosiaan vähän enemmän outputtia ja (ainakin alkuperäiseen mikkiin verrattuna) paljon röyhkeämpää soundia, niin duncan quarterpound mikit kehiin!
Joo nämät oli itelläkin mielessä, tosin jossain keskusteluissa näitä joku haukkuikin, kaikilla tietysti mieltymyksensä.

Danny_fox
23.07.2012 16:44:48 (muokattu 23.07.2012 16:49:18)

noissa stankku presareissa on mun käsittääkseni aika hyvät mikit. et en olis varma onko noi quarter pounderit yhtään niitä paremmat. ehkä vähän erilaiset joo. itse jos ton hintaseen peliin vaihtaisin mikit niin valittisin sit jotkut ihan topoftheline mikit kuten em. fralinit, nordstrandit tai bartolinit.

Kun ihmisiä ei syödä, on niitä turha teurastaa.
crystalmusic
23.07.2012 19:59:30

Ite vaihdoin omaan am. standardiin Lollarin presarimikin. Tähän olen todella tyytyväinen. Mun mielestä orkkismikki oli vähän turhan kirkas ja tunkkanen samanaikaisesti, jotenkin vähän eloton.

Lollar herätti basson henkiin, soundi on tasapainoisempi ja erottelevampi, mutta samaan aikaan lämmin. Tatsi myös dynaamisempi. Valmistajan mukaan mikki on 60-luvun speksein tehty, mutta "scatterwound for more harmonic presence". Tiedä häntä, mutta joka tapauksessa todella hyvä vintagehenkinen mikki jota voin suositella. Suomessa kitarapaja myy näitä.

http://www.lollarguitars.com/mm5/me … Code=PB&Category_Code=pbass-pickups

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti