Muusikoiden.net
03.12.2016

Bassot »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Vinkkejä aloittavalle naiskontrabasistille
1
RokkiLady
19.07.2012 09:48:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Elikkäs olen aloitteleva naiskontrabasisti alana tietty rockabilly/rocknroll. Oman basson saan hakea parin viikon päästä. Käytettyhän tuo on ja halpa mutta pääsee sillä alkuun.

Ensimmäinen kysymykseni alan konkareille olisi että minkälaista viritysmittaria suosittelisitte? Koska olen aloittelija niin en mitenkään osaa vielä itse virittää bassoani itse joten tarvitsen alkuun mittaria apunani. Eikä epävireisellä soittimella ole kovin häävi soitella oli se sitten mikä hyvänsä. Sen verran olen joskus kitaraa rämpytellyt että erotan kyllä koska ko. vehje ei ole vireessä..

Tämä kiittää ja kuittaa jo etukäteen kaikista mahdollisista neuvoista ja vinkeistä! =)

Danny_fox
19.07.2012 10:39:56

konkari nyt en kontran suhteen ole. mutta sellaisen vinkin annan, että jos kontrassa on ihan perus teräskielet kiinni niin ne kannattaa vaihtaa johonkin paremmin tollaseen rockabilly läpsyttelyyn sopivimpiin. weedwackerit on yks vaihtoehto tai psychoslapit joita itse käytän.

sitten pari tommosta opetuspätkää on ainakin tutustumisen arvoisia. lee rockerin slap bass ja sit semmonen kun ungentle art by mark ruben.

virittimellä ei mun mielestä suurta merkitystä ole, et ihan joku perus viritysmittari musaliikkeestä ajaa asiansa.

Kun ihmisiä ei syödä, on niitä turha teurastaa.
rattledad
19.07.2012 10:43:24 (muokattu 19.07.2012 10:58:53)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Klipsimittari jonka saa tallaan nipistettyä on hyvä. Kunhan ottaa alimmatkin äänet, eiköhän ne yleensä nykyään. huiluäänistä on apua myös.

Basso kannattaa laitattaa hyviin säätöihin, soittaminen on tarpeeksi hankalaa muutenkin ja kontrabassolla saa rikottua itsensä helposti.