Muusikoiden.net
07.12.2016

Bassot »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: XL 410 vai XL 115?
1
cuzter
01.04.2012 18:10:45
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pikagallup: Kumman hankin toiseksi kaapiksi HA 3500 + Xl 410 yhdistelmään?
4x10 vai 1x15? Xl- mallistoa on hankinnassa.. Neuvoja ja perusteluja kaivataan..

If you can't be good be careful..
Juhkuphii
01.04.2012 23:45:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moro!

Kokeile vielä laittaa kaveriksi yhtenä vaihtoehtona 4.5XL. Yllättävän erilainen sointi verrattuna 410XL kaappiin. Tai ainakin noissa mun yksilöissä on 4.5 laatikossa paljon tukevampi ja pehmeämpi kun taas 410 versiossa on nasaalimpi soundi. Yhdessä ne toimii mun mielestä muodostaen aika tasaisen lopputuloksen. Nuppina on sama 3500. Ja kaikki kalusto on 90 luvun puolta väliä.

cuzter
03.04.2012 17:01:17

Vahvasti alan kallistua tuohon 4.5:een. Näyttää olevan ihan asiallinen kaappi. Mitenhän kun jonkun mielestä näyttää olevan ainoa vaihtoehto samanlaiset kaapit tai sitten 15" alle.. Lieneekö 4- kieliselle suurempaa merkitystä?

hollstro
03.04.2012 18:02:59
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

cuzter: Vahvasti alan kallistua tuohon 4.5:een. Näyttää olevan ihan asiallinen kaappi. Mitenhän kun jonkun mielestä näyttää olevan ainoa vaihtoehto samanlaiset kaapit tai sitten 15" alle.. Lieneekö 4- kieliselle suurempaa merkitystä?

Teoriassa samanlaiset kaapit on parempi, mutta mistä sinä pidät voi olla eri asia. Mulla oli XL 115 ja XL 410 pino ja kyllä sekin toimi hienosti.

vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen
Kallekorvola
04.04.2012 11:13:26

cuzter: Vahvasti alan kallistua tuohon 4.5:een. Näyttää olevan ihan asiallinen kaappi. Mitenhän kun jonkun mielestä näyttää olevan ainoa vaihtoehto samanlaiset kaapit tai sitten 15" alle.. Lieneekö 4- kieliselle suurempaa merkitystä?

Multa ääni 4.5:lle. Toi 4.5 on sit muutaman tuuman syvempi kuin XL 15", eli pinosta tulee vähän yläpainoinen. Kai sen saa kuitenkin pystyssä pysymään... Mun muistikuvat saattaa pettää, mut mulla on sellanen fiilis, että tossa 4.5:ssa on jopa tota 15" tuhdimpi soundi. Siis myös botne-osastolla. Mun mielestä isoin juttu tossa 4.5:ssa on kuitenkin se erilainen ja "epä-standardi-XL-mäinen" vaihtoehto Hartke-soundiin...

Tehdäänkö nopeasti, halvalla vai hyvin? Valitse kaksi mieleisintä vaihtoehtoa.
cuzter
04.04.2012 21:29:34

Huomenna lähtee 115 tilaukseen, kokeillaan nyt sitten sitä ensin. Saahan noita komeroita vaihdettua, mikäli ei nappaa. Jossain vaiheessa varmaan pitää kokeilla se 2 x 410 yhdistelmäkin. Taitaa olla loputon suo..

Juhkuphii
05.04.2012 06:48:48

Kallekorvola: Toi 4.5 on sit muutaman tuuman syvempi kuin XL 15", eli pinosta tulee vähän yläpainoinen. Kai sen saa kuitenkin pystyssä pysymään...

Kokoeroa on tosiaan sen verran että roudattavuus noissa on aivan eri luokkaa. Siinä kun 410 mahtuu normaalin sedanin peräkonttiin nippa nappa, ei 4.5 mene sinne mitenkään päin. Kumminkin 410 + 4.5 pino pysyy pystyssä oli nuo kaapit kummin päin vaan. Tuossa setti nyt isompi alla.
http://dl.dropbox.com/u/49453483/15062011101-1.jpg
Tällä hetkellä kasa on toisin päin.

Kallekorvola: ...mulla on sellanen fiilis, että tossa 4.5:ssa on jopa tota 15" tuhdimpi soundi. Siis myös botne-osastolla. Mun mielestä isoin juttu tossa 4.5:ssa on kuitenkin se erilainen ja "epä-standardi-XL-mäinen" vaihtoehto Hartke-soundiin...

Onko kellään muulla saman suuntaisia kokemuksia?
Mä olin oikein yllättynyt siitä kuinka paljon jyhkeämpi tuo 4.5 on verrattuna 410 kaappiin. Oon 12 vuotta soittanut 410XL kaapilla ja vuosi sitten pelastin torilta 4.5 kaapin ihan tieteen vuoksi ja ihmetellä täytyy miten oonkin joutunut kitumaan tuon 410 kanssa :) Sointi on kylllä niin paljon parempi.
Se oli vaan aikanaan niin pajon hintavampi, ettei koululaisen kesätyörahat riittänyt siihen mitenkään. (~ 1500 mk kalliimpi)

Nyt oon käyttänyt yksistään tuota 4.5 kaappia jos koko pinoa ei tarvi.

cuzter
06.04.2012 01:22:20

Lähti tilaukseen XL 115. Kovasti olis kuumottanut tuokin 4.5, mutta kokeillaan perinteistä kattausta, saahan noita hommattua myöhemmin. Perhana kun joutuu asumaan täällä periferiassa, ei oikein pääse kokeilemaan. Onneksi BRR- musiikista sai sellaisen tarjouksen että ei tarvitse saksasta tilata. Kannattaa näköjään kysellä ihan paikallisiltakin liikkeiltä ennenkuin lähtee olettamaan että Thomann on halvin..

trippe
06.04.2012 23:43:36

Itseltä löytyy tällä hetkellä tuo xl 410+115, ja OMASTA mielestä varsin toimiva yhdistelmä. Toki teoriassa kampaefekti pitäisi syntyä,mutta monen keikan jälkeen pakko se silti on myöntää,että melko tasapainoinen paketti. Itse tykkään varsinkin tuosta tasaisesta soundi-alueesta,toki eq-säädöt vaikuttaa merkittävästi mutta kaiken kaikkiaan toimiva paketti niin reeneissä,kuin isommillakin yöklubi/disco keikoillakin. Ja plussanahan tuossa 115 on paino,eli on huomattavasti kevyempi kuin tuo 410.

Tuota 4.5 olen mietiskellyt tuolle 410 korvaajaksi,mutta jotenkin en ole nähnyt tarpeelliseksi juurikin tuon 115 ansioista,rahahan kun ei aina kasva puussa ;)

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti