Muusikoiden.net
07.12.2016

Bassot »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Schecter Stiletto Extreme-4 vai Jackson David Ellefson CB-X QS
1
nikkeri
23.03.2012 13:58:24 (muokattu 23.03.2012 14:02:00)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eli otsikon mukaisesti harkitsemassa uuden basson ostoa tässä kahen vuoden aikavälillä. Pieniä kriteerejä on hieno :D ja hyvä soundi (sopii hyvin hevin soittoon) Minulle on aivan sama onko viisikielinen vai neljä (en tiedä onko tuo Jackson viisi vai neljä kielinen) , kunhan sopii hyvin sekä sormin tai plektralla soitettavaksi. Mielipiteitä haluaisin.

Linkit:

Jackson: http://www.thomann.de/fi/jackson_david_ellefson_cb_x_qs.htm
Schecter: http://www.schecterguitars.com/Inte … oducts/Bass/Stiletto-Extreme-4.aspx

Dropped C
23.03.2012 15:29:53

Jos tuntuu siltä, että on ihan sama, että onko 4 -vai 5 kieltä, niin sillon kandee ehdottomasti kuitenkin lähteä sillä nelikielisellä liikenteeseen.

Metsästät Torilta jonkun käytetyn Hevi-Jaskan. Jos ei aivan väkisin oo pakko saada uutta.

Miikss
23.03.2012 17:32:39 (muokattu 23.03.2012 17:35:56)

Dropped C: Jos tuntuu siltä, että on ihan sama, että onko 4 -vai 5 kieltä, niin sillon kandee ehdottomasti kuitenkin lähteä sillä nelikielisellä liikenteeseen.

Se vähän riippuu, mulla taas kävi niin että nelikielisellä bassolla soitto oli ihan hirveetä taistelua alkuvaiheessa kun kielivälit on jäätävän isot. Varsinkin plektralla soittaminen tuotti hankaluuksia, kun ei nopeus riittänyt pomppimaan kieleltä toiselle.

Seuraavaksi bassoksi hommasin viisikielisen ja tuntui, että soittotaito parani tuplasti pelkästään viidennen kielen ja pienempien kielivälien takia. Muista kielistä on mukava ottaa tukea plektralla soitettaessa ja samalla tarkkuus parani huomattavasti. Sormilla soittaminen toki vaati hieman harjoittelua, mutta muutaman päivän päästä sekin tuntui paljon luontevammalta nelikieliseen verrattuna. Kannattaa ehdottomasti käydä vaikkapa musiikkiliikkeessä kokeilemassa, minusta viiskielisiä demonisoidaan ihan turhaan ekaksi bassoksi.

Edit: Eihän se vissiin ekaksi bassoksi ollutkaan tulossa, mutta samat asiat pätee kyllä jokatapauksessa.

Edit2: Noista vaihtoehdoista itse suosittelisin Schecteriä. Ne tosin painaa aivan helevetisti, joten kevyempää bassoa haluavalle ehkä tuo Jackson parempi. Ja kannattaa tosiaan niitä käytettyjä katella kanssa.

oopee-
02.06.2012 19:11:38

Stiletto ei kyllä paina mitään. Olen soitellu 3 vuotta nyt tolla luutulla ja alkaa tuntua lelubassolta.

dinghie
02.06.2012 20:58:10
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pari päivää sitten ostin Jacksonin, ja oon enemmän kun tyytyväinen.

"It's almost full moon now 'cause my shorts are halfway down on my ass" -Chris Schewe
nikkeri
25.06.2012 18:56:50

Kiitos vastauksista. Kumpaakaan ei tullu hommattuu kun schecter ei innostanu ja jacksonia en päässy kokeilemaan. Tuli hommattuu tommonen esp ltd f-154dx ja en kadu yhtään. Sopii täydellisesti käteen ja soundi soveltuu mulle.

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti