Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Bassot »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Säröä
1 2 3 4 58 9 10 11 12
By-t0r
03.06.2014 21:17:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ihastuin tuossa oikeinkin kovasti soundiin joka löytyy Dream Theaterin kappaleesta Illumination Theory. Osaisiko joku suositella säröpurkkia josta saisi samantyyliset murot?
 
kojones
03.06.2014 21:58:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tein ittelleni säröpurkin, siinä on enste säädettävä rinnakkaislooppi vaiheenkäännöllä, sen perässä Ezekiel 25:17 ja viimesenä Catalinbread SFT. Kaks viimestä on vuosien saatossa todettu huippuleiksi ja tuo rinnakkaislooppi mahdollistaa sitten vaihtelun, toistaiseksi siinä on vain Behrun Hyperfuzz-kopio. Toimii, eikä tartte puljata ihan niin paljoo piuhojen kanssa.
 
pkuukas
04.06.2014 00:58:40
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ai saatana, hyvältä kuulostaa. Teitkö ihan kolmella jalkakytkimellä vai miten toteutit?
 
Taas mennään, en tiedä mihin, mutta mä meen.
kojones
04.06.2014 01:15:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

pkuukas: Ai saatana, hyvältä kuulostaa. Teitkö ihan kolmella jalkakytkimellä vai miten toteutit?
 
Juurikin näin, 9V muuntajaliitin kyljessä ja SFT:lle charge pumpilla 18V jännite. Patterilla toi ei kauaa hönkis, joten sen mahdollisuuden jätin pois kokonaan.
 
pkuukas
04.06.2014 10:52:54
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Toi ois kova. Mun Rat-klooni on tullut vaiheeseen, jossa kasaan piirilevyn uudestaan ja toivon, että lm308 on vielä hengissä. Siihen mä meinasin rakentaa clean blendin itseensä, mutta jotenkin noinhan toi toimis kans. Hmm, vielä on kesälomaa jäljellä.
 
Taas mennään, en tiedä mihin, mutta mä meen.
janroknorway
05.06.2014 10:19:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

By-t0r: Ihastuin tuossa oikeinkin kovasti soundiin joka löytyy Dream Theaterin kappaleesta Illumination Theory. Osaisiko joku suositella säröpurkkia josta saisi samantyyliset murot?
 
Kokemusta itellä ei tästä purkista ole, mutta jostakin olin lukevinani että herra Myung käyttäisin Mesan Grid Slammer pedaalia.
Varmaa tietoahan tämä ei ole mutta, olisin itse myös kiinnostunut kyseisestä soundista.
Onko kukaan kokeillut näitä uusia mesan purkkeja bassolla?
 
Vessajono
05.06.2014 13:00:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

janroknorway: Kokemusta itellä ei tästä purkista ole, mutta jostakin olin lukevinani että herra Myung käyttäisin Mesan Grid Slammer pedaalia.
 
Grid Slammer ja MXR M87 olivat ilmeisesti Demeter HBP-1:n edessä.
 
Funkånaut: enemmän NYT LÄHTEE SAATANAA!
Mä vaan
09.06.2014 00:19:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pistäkääs Zvex Mastotron basson ja vahvistimen väliin... Ei oma piereskely kuulosta sen jälkeen miltään ;)
 
Ja itsehän olen niin pervo, että tykkään tuosta fart-in-a-jar luokan purkista ja sen aiheuttamasta korvat raiskaavasta röpötyksestä :)
 
Vakava efektiriippuvainen ja pahemman luokan kamarunkkari.
Topiello
10.06.2014 14:15:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Topiello: Onko kenellä kokemusta d.i- boksien sarjaan kytkemisestä? Suunnittelin Sans Ampin hankkimista mxr:n kaveriksi. Tarkoitus olisi metsästää omalaatuisempaa saundia.
 
Itse itselleni vastaten..
 
Hankin mxr:n rinnalle sansAmpin. Täytyy kyllä todeta että aiemmasta mielipiteestäni, että olin pahasti metsässä, kun väitin mxr:ää paremman kuuloiseksi. SansAmpilla saa todella mehevää saundia ja monipuolisesti. SA:n särö on huomattavasti paremman kuuloinen. Mielestäni noista Youtube esittelyistä ei saa oikeaa kuvaa, minkä vuoksi ostin ensin mxr:n.
Jokatapauksessa kun nämä kaksi vielä yhdistää keskenään ja jättää mxr:n särön kytkemättä päälle, niin ollaan aika hekumallisissa saudeissa. Voin suositella, ainakin jos etsii bassosaundeja raskaampaan genreen. m/
 
NitroJeesus
12.06.2014 00:40:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kojones: Tein ittelleni säröpurkin, siinä on enste säädettävä rinnakkaislooppi vaiheenkäännöllä, sen perässä Ezekiel 25:17 ja viimesenä Catalinbread SFT. Kaks viimestä on vuosien saatossa todettu huippuleiksi ja tuo rinnakkaislooppi mahdollistaa sitten vaihtelun, toistaiseksi siinä on vain Behrun Hyperfuzz-kopio. Toimii, eikä tartte puljata ihan niin paljoo piuhojen kanssa.
 
Kuulostaa mehukkaalta paketilta. Minkäslaiseen koteloon nuo mahdutit? Kuvia sisältä? :)
 
Boomer
12.06.2014 10:32:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mikäs sen vaiheenkäännön idea on siinä rinnakkaisloopissa?
 
kojones
12.06.2014 13:47:43 (muokattu 12.06.2014 13:47:55)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

NitroJeesus: Kuulostaa mehukkaalta paketilta. Minkäslaiseen koteloon nuo mahdutit? Kuvia sisältä? :)
 
Hammondin 1590DD onpi kotelo. Son treeniksellä jo, pysyvästi, joten sisäkuivat on hankalasti toteutettavissa.
 
Boomer: Mikäs sen vaiheenkäännön idea on siinä rinnakkaisloopissa?
 
Jotkut purkit kääntää vaiheen, tuolla saa sen sit kompensoitua, ei tartte vaihevirhettä kuunnella.
 
Boomer
13.06.2014 08:49:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kojones: Jotkut purkit kääntää vaiheen, tuolla saa sen sit kompensoitua, ei tartte vaihevirhettä kuunnella.
 
Kiitos, olin miettinyt aiemmin, että saisiko rinnakkais-loopista jotenkin vain käsitellyn soundin ulos, ettei vaihe-erot sotke perussoundia, siksi mietin oisko vaiheenkäännöllä jotain semmosta roolia. Se ei taida kuitenkaan onnistua, jos efektissä ittessään ei ole mahkua blendata röpötettyä signaalia 100%.
 
Jakkeko
28.12.2014 09:16:11
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Löytyisikö keneltäkään Pirkanmaalla vaikuttavalta Darkglassin b3k:ta? Ja vieläpä niin, että sitä pääsisi testaamaan?
 
rokrokpoprok
elmigu3lo
21.06.2015 22:50:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Osaisikohan joku kokeneempi kertoa että mahtaako olla kannattava ostos tuo b7k? Jostain jenkkilän hevosmiesten tietokerhon palstalta lueskelin että olisi melko häiriöääniongelmainen niin di-puolelta kuin suoraan vahvistimeenkin kytkettynä. Pitääkö tälläinen paikkaansa vai onko kyse vain huonosta virrasta/vanhemmasta versiosta kun eivätkös ne viime vuonna uuden version pykänneet markkinoille?
 
Kaikista maailman taudeista, miksi sain juuri basismin
janroknorway
01.07.2015 09:39:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Darkglass b3k löytyis multa ja saattaisi mahdollisesti olla kaupan jos jollakin kiinnostaa.
 
Aaiivan loistava särö!! Paras mitä olen kokeillu.
 
ps3t
17.08.2015 21:45:14
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tänään aamupäivällä odotettu b7k tuli perille. Koko päivän namiskojen kääntelyn jälkeen ei kai auta muu kun luovuttaa. Kun ei potki niin ei potki. Enkö sitten vaan osaa vai mikä on mutta kunnon säröä tai edes sinne päinkään ei vaan löydy. Harmittaa aika lailla :(
 
"the only winning move is not to play"
J.Nikkanen
17.08.2015 21:46:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on kaksi MXR Blow Torchia joista toinen olis jouten... Toimmii.
 
"Istuin kylpyammeessa, kun se alkoi. Siinä syntyi jättitsunami ja sain vettä suuhuni."
Carpenter
17.08.2015 23:55:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ps3t: Tänään aamupäivällä odotettu b7k tuli perille. Koko päivän namiskojen kääntelyn jälkeen ei kai auta muu kun luovuttaa. Kun ei potki niin ei potki. Enkö sitten vaan osaa vai mikä on mutta kunnon säröä tai edes sinne päinkään ei vaan löydy. Harmittaa aika lailla :(
 
Säröjen käyttäytyminen riippuu niin paljon muusta soittokalustosta ja omasta soittotyylistä, että demot ovat aika suuntaa antavia ja oikeastaan vasta itse kokeilemalla selviää miten ne toimivat omassa käytössä. Ja yksinään karun kuuloinen saundi saattaa bändin seassa kuulostaa hiton hyvältä!
 
Jos soitan väärin, se on jazzia. - Iiro Rantala
ps3t
18.08.2015 19:22:22 (muokattu 18.08.2015 19:24:30)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Carpenter: Säröjen käyttäytyminen riippuu niin paljon muusta soittokalustosta ja omasta soittotyylistä, että demot ovat aika suuntaa antavia ja oikeastaan vasta itse kokeilemalla selviää miten ne toimivat omassa käytössä. Ja yksinään karun kuuloinen saundi saattaa bändin seassa kuulostaa hiton hyvältä!
 
Kyllä kyllä. Bändin kanssa en pääse näillä näkymin vähään aikaan testaamaan jolloinka tilanne on tietysti aivan toinen. Himasoitossa en saanut saundia säröytymään omaan korvaan tarpeeksi vaikka en todellakaan mitään sirkkeliä halua, vaan ison ja puskevan särösoundin (se isous ja puskevuus irtoaa kyllä bassosta itsestään). Pahin ongelma kuitenkin oli se, että pedaalin läpi soittamalla millä tahansa basson luonnollista sointia muuttavilla asetuksilla ainoa vaikutus oli sama kun ajaisi Ferrarilla josta on kuristettu kaikki tehot pois. Mutta täytyy vielä ruuvilla lisää huomenna kun pääsen taas kotiin, mutta jos ei vieläkään irtoa niin etin lähimmän suon ja upotan sinne.
 
"the only winning move is not to play"
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 58 9 10 11 12

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «