Muusikoiden.net
09.12.2016

Bassot »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Vahvistin Hartke HS410B kaapille.
1
pehko
16.12.2011 12:45:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Elikkä, kyseiselle luukuttimelle pitäis löytää joku kiva nubiska. Tehon kesto kaapissa on 240w/8ohmia, eli ei hirmusta myllyä vissiin voine laittaa. Tällä hetkellä käytössä Warwickin ProFet 3.2, mutta se on aika heikko tehonen, kuulemma ei anna lähellekkään sitä mitä luvataan. Joutuu suunnilleen täysillä luukuttamaan että treeneissä kuulee.

Onko mitn ehdotuksia? Alle 500e ois hyvä jos lähtis.

Kiitos

Olemisen tuska kuormittaa olemattomuuden kauhua untitled-projeKt /// Silence of the Ocean
dewfall
16.12.2011 12:51:36
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eikös nuo Hartken LH-sarjalaiset ole muodissa?

http://www.minutian.com/
pehko
16.12.2011 13:13:06

dewfall: Eikös nuo Hartken LH-sarjalaiset ole muodissa?

niin ne väittää, mutta voinko ryypiä tuon tehosella nupilla tota kaappia?

Olemisen tuska kuormittaa olemattomuuden kauhua untitled-projeKt /// Silence of the Ocean
J.Nikkanen
16.12.2011 13:28:31

pehko: niin ne väittää, mutta voinko ryypiä tuon tehosella nupilla tota kaappia?

Miksei? Kyllä mulla on nupissa monona 400 W mutta kaappi on 200W. Stereonakin toinen kanava lupaa 250W, ja edelleen kaappi on sama. Tosin onhan mulla sitten toi 18" kaappi, mutta siihen ei kuulemma alle 1000Wattista kannata edes kytkeä...

Myytävänä DOD American Metal FX-56.
dewfall
16.12.2011 13:43:12

Jeps, noissa nupeissa on volume-potikka. Nimim. 1600W @ 4 Ohm

pehko
17.12.2011 10:14:11

no whittu. Myönnän kyllä tuota LH500:sta jo kauan katselleeni, mutta sitten kun kaapin tehonkestot selvisi (tovi siihenkin meni, kun lukee siellä sisäänmenojakkien yläpuolelle, spede!) niin aloin palikka matematiikallani laskemaan että eihän helevata tämä pelaa. Mutta niin. Eli siis tuolle kaapille 500w kaappi on varsin passeli, kunhan ei luukuta täysillä? Olen taas viisaampi.

Lume
17.12.2011 10:33:54 (muokattu 17.12.2011 10:35:13)

Mä voisin myydä sulle Hartken 200 W:n nupin. Modell 2000. Ehjä peli.
Jyty riittää normaalikeikoille.
Euro / watti!
ks. omakuva.

"It's not brain surgery, it's rock n roll, for fuck sake."
PasiB
17.12.2011 11:00:12

Lume: Mä voisin myydä sulle Hartken 200 W:n nupin. Modell 2000. Ehjä peli.
Euro / watti!
ks. omakuva.

8 ohmin kuormaan teho on 120W, 4 ohmiin sitten tuo 200W.

Vaatevalintojen kultainen sääntö: kaikki passaa mikä peittää..
pehko
17.12.2011 11:13:20

Lume: Mä voisin myydä sulle Hartken 200 W:n nupin. Modell 2000. Ehjä peli.
Euro / watti!
ks. omakuva.

heh, meitille yritettiin jo tämmöstä kaupata, mutta tosiaan tuo taitaa mennä juuri toiseen suuntaan mitä haetaan.

varmaan sitten kuitenkin valitsen tuon LH:n....perkl.

kiitos kuitenkin nyt kaikille vastanneille.

Lume
17.12.2011 13:30:41 (muokattu 17.12.2011 13:32:53)

PasiB: 8 ohmin kuormaan teho on 120W, 4 ohmiin sitten tuo 200W.

No en tiedä ohmeista, mutta kyllä siitä mökää lähtee.
Kovakätisen rumpalinkin kanssa potikat on vasta puolivälissä.

"It's not brain surgery, it's rock n roll, for fuck sake."
dewfall
17.12.2011 14:41:08

pehko: Mutta niin. Eli siis tuolle kaapille 500w kaappi on varsin passeli, kunhan ei luukuta täysillä? Olen taas viisaampi.

Eipä tehoa voi liikaa olla, harvemmin potikat auki kuitenkaan luukutetaan. Putkivehkeet ja kitaristit sitten erikseen. Jos elementit pieree, niin tuutataan liian kovaa.

Ja vaikka spekseissä lukee 500 wattia, bassonsoitossa soittotilanteissa mitataan ihan toisenlaisia lukemia. Mutjoo, ei niillä numeroilla kauheasti merkitystä ole.

PasiB
17.12.2011 19:32:07

Lume: No en tiedä ohmeista, mutta kyllä siitä mökää lähtee.
Kovakätisen rumpalinkin kanssa potikat on vasta puolivälissä.

No joo, samanlainen oli mulla aikanaan kymmenisen vuotta tanssi- ja kapakkakeikoilla eikä niissä hommissa loppunut tehot kesken. Kaappi oli mullakin 8 ohminen, Hartke 4x10 XL.

pehko
17.12.2011 22:23:31

PasiB: No joo, samanlainen oli mulla aikanaan kymmenisen vuotta tanssi- ja kapakkakeikoilla eikä niissä hommissa loppunut tehot kesken. Kaappi oli mullakin 8 ohminen, Hartke 4x10 XL.

no en osaa sanoa miten noin on, mut meitillä 300wattinen ei yhden kitaristinja rumpalin kanssa kuulu. eikä se ole aikasiempienkaan pändien kanssa kuulunu juuri. nupit kaakossa ja sans amppia vielä välissä. ilman säröä ei wittuakaan kuulu. =/

dewfall
18.12.2011 02:19:15

pehko: no en osaa sanoa miten noin on, mut meitillä 300wattinen ei yhden kitaristinja rumpalin kanssa kuulu. eikä se ole aikasiempienkaan pändien kanssa kuulunu juuri. nupit kaakossa ja sans amppia vielä välissä. ilman säröä ei wittuakaan kuulu. =/

Jepa, nuo pikku-ProFetit on todella nuhaisia. Itse yritin 3.1:llä hetken pärjätä silloisella toisella treeniksellä, kovin oli hiljaista ja lämpösuojat mykistivät nupin alta aikayksikön. Todella mitäänsanomaton skuuppisoundi.

pehko
18.12.2011 08:40:32

dewfall: Jepa, nuo pikku-ProFetit on todella nuhaisia. Itse yritin 3.1:llä hetken pärjätä silloisella toisella treeniksellä, kovin oli hiljaista ja lämpösuojat mykistivät nupin alta aikayksikön. Todella mitäänsanomaton skuuppisoundi.

kyllä. ja en sitä klippivaloa tajua en sitten niin yhtään. gaini ja vola hyvä jos puolessa ja valo loistaa kun keskustan joulunvalot konsanaan.

PasiB
18.12.2011 08:47:09

pehko: no en osaa sanoa miten noin on, mut meitillä 300wattinen ei yhden kitaristinja rumpalin kanssa kuulu. eikä se ole aikasiempienkaan pändien kanssa kuulunu juuri. nupit kaakossa ja sans amppia vielä välissä. ilman säröä ei wittuakaan kuulu. =/

Olisko suurin syy genressä, noilla huttukeikoilla varmaan on yleisvola pienempi.

pehko
18.12.2011 09:47:20

PasiB: Olisko suurin syy genressä, noilla huttukeikoilla varmaan on yleisvola pienempi.

uskon näin. ite soittelen stoneria droppi C:ssä.

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti