Muusikoiden.net
11.12.2016
ROKKAA MERKONOMIKSI - liiketalouden perustutkinto 

Bassot »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Pidempi kaulaiset sähköbassot
1
VilleV
28.11.2011 16:28:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moro. Onko olemassa pidempi kaulaisia sähköbassoja, jotka toimisivat paremmin matalilla vireillä, vai pitääkö vaan ostaa paksummat kielet?
Kitaristeille on olemassa baritonikitaroita mataliin vireisiin, niin onko mitään samantapaista olemassa basisteille? Minun bassosta loppuu intonaation säätövara keske jos vire on puolikkaan perusivirettä alempana.

Dropped C
28.11.2011 18:02:36

Toi on kyllä outoa.... Mulla riitti 32" mensuurilla intonaation säätövarat C-vireeseen. Tosin kieletkin on aika jööttiä. Taitaa sitä ainakin 36" bassoja olla?

MPU
28.11.2011 18:24:59

Ne paksummat kielet vois olla jo ihan soittotatsin kannalta järkevät.
Marko

Ite kun tekee saa sellasta kun tulee
J.Nikkanen
28.11.2011 20:40:39

Dropped C: Toi on kyllä outoa.... Mulla riitti 32" mensuurilla intonaation säätövarat C-vireeseen. Tosin kieletkin on aika jööttiä. Taitaa sitä ainakin 36" bassoja olla?

36" on aika hankala löytää, ja nekin muutama mitä löysin, oli sitten jo turhankin hifiä. Enpä jaksa enään uskoa yli pitkään skaalaan, kielten balanssi lienee semmoinen helpommin saavutettava ja tavoiteltava asia.

Ostakaa efektejä!
Dropped C
28.11.2011 21:19:02

Niin. Itse en nyt osais soittaa tollasella sitä vähääkään, varsinkin kun oon tottunu tähän 32" skaalaseen. 35" skaalaset taitaa kuitenkin olla vielä ihan yleisiä?

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti