Muusikoiden.net
10.12.2016

Bassot »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Telebass - tekeeköhän tuollaisella mitään?
1 2
tjkarkka
09.11.2011 15:55:18
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Fender on julkistanut uuden Modern Player sarjan soittimia. Makeen näköinen basso, mutta kun kuvia pyörittelee, ilmenee että Made In China. Kaulassa lukee toki Fender.
Mahtaakohan tuolla tehdä mitään, vai kannattaisiko sijoittaa Presariin?

http://www.thomann.de/fi/fender_modern_player_tele_bass_bb.htm

Funkånaut
09.11.2011 17:27:01
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vaikea sanoa, ku jengil ei taida olla liikaa kokemusta tuollasesta vempeleestä. Veikeen näkönen on kyl ainakin.

God made Me FUNKY, 'cause Baby I'm a Star!
Hösse
09.11.2011 18:12:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eipä ainakaan ole hinnalla pilattu.

Danny_fox
09.11.2011 20:29:44 (muokattu 09.11.2011 20:30:59)

mä taas oon sitä mieltä, että kallis on "kiinanrimpulaksi". Ei sillä, etteikö Kiinastakin aika ajoin tule ihan kelpo lapioita, mutta.... oli fenkku tai ei ja tässä tapauksessa ei taida "oikeiden" fenderien kanssa olla samaa kun nimi lavassa, niin hintaa on aikalailla. Mikä varmaan selittyy juuri tolla nimellä, joka lisää tommosen reilun siivun lisää hintaan verrattuna vaikka siihen, jos olis squieri sanon ma!

ps. osta presari!

Kun ihmisiä ei syödä, on niitä turha teurastaa.
hollstro
09.11.2011 20:44:59
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Valmistusmaalla ei ole mitään tekemistä tuotannon ja tuotteen laadun kanssa. Tämäkin iPadi jolla tätä kirjoitan, niinkuin kaikki Applen tuotteet, on Kiinassa valmistettu, eikä laadussa ole moitittavaa.

vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen
Hösse
09.11.2011 21:01:04

hollstro: Valmistusmaalla ei ole mitään tekemistä tuotannon ja tuotteen laadun kanssa. Tämäkin iPadi jolla tätä kirjoitan, niinkuin kaikki Applen tuotteet, on Kiinassa valmistettu, eikä laadussa ole moitittavaa.

Noinhan se menee. Yllätys saattaa olla siinä, että toinen on laadukas, ja toinen taas ei...
Eikä se oo kuin ajan kysymys, että suurin osa valmistuksesta siirtyy Kiinaan ym maihin. Vai olisko jo siirtynyt...

käki
09.11.2011 21:33:30

hollstro: Valmistusmaalla ei ole mitään tekemistä tuotannon ja tuotteen laadun kanssa. Tämäkin iPadi jolla tätä kirjoitan, niinkuin kaikki Applen tuotteet, on Kiinassa valmistettu, eikä laadussa ole moitittavaa.

Tämä on nykyään koko ajan enemmän totta. Joskus 10 vuotta sitten oli vielä mahdollisesti toisin, mutta itselläni on nyt 2 bassoa, molemmat tehty Indonesiassa(Yamaha ja Ibanez).

Työn laatu on konstruktioltaan vähintään yhtä hyvää mitä vuonna 1991 ostamani japanilainen Ibanez tai Fender American Jazz vuodelta 1997.

Tämä Yamaha on myös soundeiltaan paras mitä olen omistanut. Jenkki-G&L:kään jonka ostin v. 2003 ei ollut näin mieleinen, siinäkin oli takapuolen muoviluukku jotain vinoon ruuvattua pehmomateriaalia ja ulkonevat nauhat 1300 euron hinnalla varustettuna.

"If your rhytm is bad, you're dead!" - Neil Stubenhaus
Miikss
09.11.2011 21:47:03

Ikinä en ole tele-tyylisistä bassoista enkä kitaroista tykännyt, mutta tuo on kyllä komee härpäke ja ei ees nyt loppujen lopuks hinnaltaan paha jos tosiaan laatu ja soundi on kohdillaan. Pitää joskus testata jos vastaan sattuu.

tjkarkka
09.11.2011 22:47:04

Japanilaisilta meni aikanaan 15 vuotta kun ne valloitti automarkkinat. Korealaisilta siihen meni 10 vuotta ja Kiinalaiset tulee tekemään sen 5 vuodessa - näin kuulin. Kai se on vaan alettava asennoitua siihen, että Kiinastakin voi tulla laadukasta tavaraa, ehkä myös soitinosastolla. Olen kyllä sen verran vanhan kansan väkeä, että lause "Made in China" on synonyymi romulle. Taidan ostaa Presarin - ei tarvii sitten jälkikäteen harmitella.

Danny_fox
10.11.2011 06:49:28 (muokattu 10.11.2011 06:51:01)

En missään vaiheessa väittänytkään, etteikö kiinasta tulisi kelpo soittimia. Laaduntarkkailu ei vaan kauttalinjan ole samaa tasoa kuin esim. Jenkkilässä tai Japaniassa tai vaikka Koreassa. Pointtini oli se, että kiinalaisien soitinten hintaan nähden aika kallis verme. Mikä varmasti johtuu suurimmaksi osaksi nimenomaan nimestä. Voihan se olla hyvä peli tahi täys susi. Nää on mun kokemuksilla molemmat mahdollisia vaihtoehtoja "Kiinabassoissa".

Kun ihmisiä ei syödä, on niitä turha teurastaa.
dewfall
10.11.2011 08:11:58

Modern Playereissähän ei ole muuta kummallista kuin se, että lavassa lukee Fender eikä Squirrel. Tyyliltäänhän nuo istuisivat loistavasti Vintage Modified -sarjaan, mutta silloin toki olisi lupa odottaa maltillisempaa hinnoittelua. Hienon näköisiä pelejähän nuo ovat kautta linjan.

Linja lie kuitenkin valittu, Fender ei enää automaagisesti tarkoita jenkkiä, eikä edes japanialaista tahi mehikaania.

I did, I did taw a puddy tat!
jukka490
11.11.2011 10:54:33

Minua kiinnostaisi saman sarjan Jaguar basso:

http://www.thomann.de/fi/fender_modern_player_jaguar_bass_blk.htm

Alkuperäisestä poiketen siinä ei ole aktiivielektroniikkaa mukana.

Näiden hinnat menevät vähän yli ja allekin kalliimpien Squiereiden kanssa.

Squierin Classic Vibe sarja on myös Crafted in China.

Ainakin Squier Classic Vibe Precision Bass '50s työnjälki on laadukasta, vaikka olen omaani myymässä:

http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=573118

Myynnin syynä on ainoastaan kiinnostus tuohon Modern Player Jaguar bassoon.

HenriF
12.11.2011 20:08:24 (muokattu 12.11.2011 20:13:55)

Ostin täältä Vintage Icon V-4 precisionin. Siis sellaisen road wornin. Hemmetin hyvä soittaa. Kertaakaan ei ole kaularautaan koskettu. Pitää vireen ja soitettavuus on ihan samaa luokka japskien kanssa. Nykyisistä jenkkimalleista en osaa sanoa mitään. En ole edes viitsinyt. Äänestän lompakolla nykyään. En hanki USA soitinta vaan siksi että merkki joskus tuli sieltä.

Tämä kiinalainen 220e presari soi paremmin ja on kivempi soittaa kun mun wanha jo myyty 82 jenkki dakota red 57 reissue presari.

Eihän pulttikaulasen soittimen kokoonpanossa ole mitään ihmeellistä. Kunhan vaan puu on suoraa ja nauhatyö on hyvin tehty. Kiinalaiset keskittyvät työhön ja käden jälki on moitteetonta.

Ei nimi miestä pahenna ellei mies itse.

jani72
13.11.2011 01:03:56

Minulla on myös Squier Classic Vibe Precision Bass '50s ja hinta/laatu on erinomainen. Valmistusmaasta huolimatta.

Se voittaa, jolla on kuollessaan eniten vanhaa romua!
HenriF
13.11.2011 17:44:17

jani72: Minulla on myös Squier Classic Vibe Precision Bass '50s ja hinta/laatu on erinomainen. Valmistusmaasta huolimatta.

Ed Friedland todistaa tässä miten hyviä Classic Vibet on. Vertaa niitä "oikeisiin".

http://www.youtube.com/user/BassGuitarMag#p/u/55/x6Cd98DH__U

balzary
21.11.2011 15:00:22
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Äänitin viikonloppuna biiseihin vastaanlaisella etumikillä varustetulla bassolla, tykkäsin tosi paljon soundista; Massiivinen ja pehmeä, sopi tosi hyvin reggaeen. Ennen olen soittanut rokkia ottamalla telehumpparista botnen ja tallamikin soundiin sekoittanut säröä ja oktaaveria. Tosi toimiva ratkaisu oli siihenkin, tosin niihin karkeloihin oli ehkä snadisti tuhnu.
Maisteri
22.11.2011 16:37:44

Oho. Ompa makeen näkönen. GAS! Ja saattaa irrota saundimaailmojaki hienosti, ku on myös tallamikki "mudbuckerin" kamuna. Siis jos tuo nyt muuten vain sointiominaisuuksiltaan on laadukas peli. Pitänee koittaa joskus kyllä tyypata, kunhan ihan kaupan hyllyllekin asti rantautuu...

http://www.myspace.com/thegeorgedoubleuse http://www.thegeorgedoubleuse.com
basspete
25.12.2011 16:12:53

Huomasin tuossa että Eeva Koivusalolla oli töllössä samanmoisen näköinen vekotti, oiskohan näin..

helperi
26.12.2011 03:03:13

Niin tuota onkos tuo skuikan mudbucker mikki tuossa kaulassa oikeasti vastaava mikki kuin noissa vanhemmissa humpparitelebassoissa vai mitä? Tietäiskö joku noista enempi.

Oon nimittäin yhteen jatsariini aatellu jos jyrskäyttäis kaulan tuntumaan tuollaisen mudbuckerin, mutta siis tehdäänkö vastaavia mikkejä nyt uudelleen kun en ole missään nähnyt myytävän vai mistäs noi on nyt yhtäkkiä tuohon sarjaan repästy. Onko ulkonäöltään vaan samanlainen mutta sisuskaluiltaan kuitenkin täysin eri mikki??
Tuom1o
05.01.2012 19:17:56 (muokattu 11.01.2012 12:05:16)

Poistettu tarpeeton viesti.

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti