Muusikoiden.net
08.12.2016
HOTONE - pienimmät pedaalit koskaan? 

Bassot »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Aguilar DB 112 Kaappi tai vastaava
1
McStadey
31.10.2011 12:51:31
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Morroo!

Ei kellekkään ois sattunu kohalle tollasta bassokaappia? Todella vähän on Aguilareja Suomessa liikenteessä ja ois kiva kuulla jotain kommentteja..

Itse olen alkanut harkitsemaan josko tuon 410 Orangen sais vaihdettua kahteen laadukkaaseen 1x12 kaappiin. Roudauspoliittisesti ois meinaan aika paljon kätevämpää..
Tuo Aguilar tweed-kuosisena vaikuttais vahvasti varteenotettavalta, mutta valitettavan harvinaiselta tapaukselta.

Kellään kokemusta Aguilarin DB-kaapeista yleensä tai muista sopivista 1x12 kaapeista?

I am easily satisfied with the very best. -Winston Churchill
absqua
31.10.2011 13:13:51 (muokattu 31.10.2011 13:14:27)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

McStadey: Morroo!

Ei kellekkään ois sattunu kohalle tollasta bassokaappia? Todella vähän on Aguilareja Suomessa liikenteessä ja ois kiva kuulla jotain kommentteja..

Itse olen alkanut harkitsemaan josko tuon 410 Orangen sais vaihdettua kahteen laadukkaaseen 1x12 kaappiin. Roudauspoliittisesti ois meinaan aika paljon kätevämpää..
Tuo Aguilar tweed-kuosisena vaikuttais vahvasti varteenotettavalta, mutta valitettavan harvinaiselta tapaukselta.

Kellään kokemusta Aguilarin DB-kaapeista yleensä tai muista sopivista 1x12 kaapeista?

On sattunut kohdalle kyllä. Tässä jotain tuntemuksia aiheesta:
Db112 ei ole aivan kevyt, eikä se ole aivan pienikään (itseasiassa yllättävän kookas), mutta soundi on tasapainoinen ja hyvä mun korvaani. 1x12-kaapiksi tuo on soundiltaan yllättävän tuhti, johtuen ehkäpä melko tilavasta kotelosta. Kahdella tuollaisella pärjää volan puolesta jo lähes missä tahansa. Alapäätä piisaa todella hyvin, viisikielisen B:t ja muut tulevat töötistä ulos nätisti.
En tiedä mitä spekseissä sanotaan, mutta aavistuksen epäherkiltä nuo vaikuttavat - tehoa saa tuupata sisään aika lailla ennenkuin alkaa ns. pölähtämään.

Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy-
hollstro
31.10.2011 13:47:58
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on toi 212 DB enkä keksi mitään moitittavaa. Hieno kaappi, tosin melko hinnakas. 212 on botnekkaampi ja vähemmän nenäkäs kuin 2 kappaletta 112:sia. Herkkyys on kokonaista 3 dB parempi kuin 112:ssa.

vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen
dewfall
31.10.2011 13:55:39
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Barefacedin Midget voisi olla vaihtoehto. http://barefacedbass.com/index.php?page=midget

I did, I did taw a puddy tat!
McStadey
31.10.2011 16:59:54
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ihan kevyt tuo tosiaan ei ole, mutta jos otetaan verrokiks nykyinen Orange OBC410 joka painaa 43kg, ei tuo ~20kg tunnu ihan kauheen pahalta.. kahta 112 kaappia suunnittelin ihan monikäyttöisyysnäkökulmasta; 212 kaapilla koko ja paino pysyisivät suunnilleen samana, mutta 112 kaappi riittäisi moneen hommaan ihan yksinään... Se toinen kaappi voisi sitten olla vaikka tuo NT jossa ei ole tweetteriä... Vielä kun sattuis kohdalle joku joka haluais luopua omastaan sopuhinnalla =)

I am easily satisfied with the very best. -Winston Churchill
stragowa
01.11.2011 00:45:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eikös ne EBS:n 1x12" kaapit oo olleet monen luottovalinta jo vuosien ajan? Kahdella sellasella tötteröllä oon pari kertaa treenit soittanut ja jäi tosi vakuuttava fiilis niistä.

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti