Muusikoiden.net
09.12.2016

Bassot »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Squier Deluxe Jazz Bass V Active 5-string
1
ReiskaW
08.09.2011 13:10:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moikka,

Pohdiskelen siirtymistä 5-kieliseen bassoon ja kiikarissa lähinnä ns. budjetti-luokan bassot.

Sattui silmään seuraava peli:

Squier Deluxe Jazz Bass V Active 5-string

http://www.squierguitars.com/products/search.php?partno=0300575500

Onko kellään kokemuksia & kommentteja?

Hyvä / huono kapinen tai muuta tietämisen arvoista?

Onko käsitystä missä tuollaisia olisi kokeiltavina Helsingissä?
Thomanilta toki saa tilattua, mutta ettei ihan sikaa säkissä ostaisi.

Onko muita hyviä 5-kielisiä hintaluokassa 250-350 egee?

t. Reiska

MPU
08.09.2011 13:53:27

ReiskaW:Onko muita hyviä 5-kielisiä hintaluokassa 250-350 egee?

t. Reiska

Hyviä viisikielisiä tuskin on tuossa hintaluokassa. Kannattaa ostaa sellainen, mitä pääset kokeilemaan ennen ostamista.
Marko

Ite kun tekee saa sellasta kun tulee
J.Nikkanen
08.09.2011 15:42:47

ReiskaW: Onko kellään kokemuksia & kommentteja?

Squjun "ebonol" otelauta on musta aikalailla vastenmielinen. En tykkää ollenkaan.

Jösses. Huh huh!
MPU
08.09.2011 18:42:38

pahaeno: Squjun "ebonol" otelauta on musta aikalailla vastenmielinen. En tykkää ollenkaan.

Mulla on tuossa lavattomassa periaatteessa samanlainen, muistaakseni "paperstone"-nimellä myytävä fenolihartsi/paperiotelauta. Mä taasen tykkään kovasti. Hiilikuidun kaverina pelaa varsin hyvin.
Marko

J.Nikkanen
08.09.2011 19:06:58

MPU: Mulla on tuossa lavattomassa periaatteessa samanlainen, muistaakseni "paperstone"-nimellä myytävä fenolihartsi/paperiotelauta. Mä taasen tykkään kovasti. Hiilikuidun kaverina pelaa varsin hyvin.
Marko

Noita squjuja hiplaillut kun on musaliikkeissä vastaan tullut ja mä en ole päässyt tuohon otelautamatskuun oikein sisään. Kamalin muisto on squjun nauhattomasta, en tykännyt ollenkaan. Sinänsä materiaalina ihan fiksu ja ympäristöystävällinen, mutta olisi kiva tietää minkämoiset erot on esim. kovuudessa ja tiheydessä kun otetaan rinnan perusedullisessa soittimessa oleva ebonol ja paperstone aihio. Eroja on varmasti.

Jösses. Huh huh!
MPU
08.09.2011 19:23:03

pahaeno: Noita squjuja hiplaillut kun on musaliikkeissä vastaan tullut ja mä en ole päässyt tuohon otelautamatskuun oikein sisään. Kamalin muisto on squjun nauhattomasta, en tykännyt ollenkaan. Sinänsä materiaalina ihan fiksu ja ympäristöystävällinen, mutta olisi kiva tietää minkämoiset erot on esim. kovuudessa ja tiheydessä kun otetaan rinnan perusedullisessa soittimessa oleva ebonol ja paperstone aihio. Eroja on varmasti.

Voipi olla. Tää paperstone on kosteudenkestävää, käyttävät keittiön tasoina samanlaista matskua. Perus-phenolic (mitä ebonolkin ilmeisesti on) reagoi kosteusvaihteluihin aika reilusti. Paperstone ainakin oli ihan tuskaa hioa ja sahata. Kovaa ja haisee pahalle.
En ole ainakaan tietäen käpälöinyt muita keino-otelautaisia soittimia niin en osaa verrata (tosin enpä ole kaupan soittimia muutenkaan useampaan vuoteen kokeillut muutamia modausproggiksia lukuunottamatta).
Marko

Antti K.
08.09.2011 20:00:28 (muokattu 08.09.2011 20:02:48)

MPU: Hyviä viisikielisiä tuskin on tuossa hintaluokassa. Kannattaa ostaa sellainen, mitä pääset kokeilemaan ennen ostamista.
Marko

Mulla puoli vuotta hallussa käväissyt Yamaha BB-615 mielestäni kuuluu sarjaan "melkein hyvät". Oli hintalaatusuhteelleen mainio peli. Möin pois, kun jenkki-G&L tuli taloon.

E: Nevalaisen hiomakone (tai hiomapölynpoistaja) ei tykännyt, kun hän hioi sillä nauhattoman musarini otelautaa about viisi vuotta sitten. Kaulaan oli joku vaihtanut otelaudaksi tällaisen "phenolic resin" jutskan. Matti korjasi siitä raudan, joka oli poikki.
kozmik
08.09.2011 21:47:58
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ite kyllä tuosta tykkäsin, kun joskus musaliikkeessä testasin. Mutta testaamatta ei kannata ostaa, jos oikein muistan niin tuossa oli varsin leveä kaula. Ei välttämättä passaa jokaiseen käteen. Itellä on sen verran pitkät sormet, että tuo kaula toimi ihan hyvin. B-kielikin taisi soida ihan mukavasti.

Paras budjettiluokan 5-kielinen mitä on vastaan tullut on Ekon MM-305 -musariklooni. Hinta lienee jossain kolmensadan tietämissä. Pääkaupunkiseudun tarjonnasta en osaa sanoa, omani ostin Hyvinkään Musiikki-S:stä. Tosin siitä on kyllä viitisen vuotta aikaa jo. Turun Vertikaalista ainakin sellainen löytyy, joten ainakin jossain niitä on vielä myynnissä.

"Pimeinä aikoina uskonto sopii parhaiten ohjaamaan ihmisiä, aivan kuten sokea mies on paras opas säkkipimeänä yönä... Mutta kun päivä koittaa, on typerää käyttää oppaina sokeita vanhuksia." -Heinrich Heine
satsi
09.09.2011 19:11:04

Mulla on tollanen ollut käytössä vuoden verran ja hyvin on pelittänyt. H-kielikin soi ihan mukavasti.

ubik
11.09.2011 11:42:04

käytettynä vanhempi MTDn kingston sarjalaine on tosi hyvä jos vaan jostain järki hintaan löytää.

ReiskaW
13.09.2011 16:35:43

Morjensta,

Kiitokset kaikille kommenteista, täytyypä selvitellä missä tuota Squieria pääsisi tyypittämään ja jatkaa sitten pohdintoja.

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti