Muusikoiden.net
05.12.2016

Bassot »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Jazz Bass mikit
1
okku2
20.06.2011 22:22:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

heips,

Aitoa Fenkkua mulla ei ole mutta pari kopiota, Tokai ja "Unknown"

kumpikin toimii :-)

Mutta nyt heräsi kysymys, koskien mikkien korkeussäätöä; merkittömässä (= halvempi ?) on jouset jotka työntää mikkejä ylöspäin. Toimii.

Vanhassa Tokaissa sen sijaan ei ole vietereitä ollenkaan, ainoastaan "tyynyt" mikkien
pohjassa. Mitä ilmeisemmin tyynyt ovat "väsyneet/kovettuneet tms" Seuraus: mikit painuu kosketuksesta kauaksi kielistä ja soundi muuttuu ja hiljenee.

Mistä saan helpoiten uudet "Jouset/vieterit" vai olisko joku superlonilaji sopiva pinkomaan mikkejä ulospäin ?

ugh

poppamies
20.06.2011 22:32:01 (muokattu 20.06.2011 22:32:32)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

okku2: heips,

Aitoa Fenkkua mulla ei ole mutta pari kopiota, Tokai ja "Unknown"

kumpikin toimii :-)

Mutta nyt heräsi kysymys, koskien mikkien korkeussäätöä; merkittömässä (= halvempi ?) on jouset jotka työntää mikkejä ylöspäin. Toimii.

Vanhassa Tokaissa sen sijaan ei ole vietereitä ollenkaan, ainoastaan "tyynyt" mikkien
pohjassa. Mitä ilmeisemmin tyynyt ovat "väsyneet/kovettuneet tms" Seuraus: mikit painuu kosketuksesta kauaksi kielistä ja soundi muuttuu ja hiljenee.

Mistä saan helpoiten uudet "Jouset/vieterit" vai olisko joku superlonilaji sopiva pinkomaan mikkejä ulospäin ?

ugh

Mikä tahansa tiheämpi vaahtomuovi/kumi sopii tuohon hommaan. Ehkä helpopi toteuttaa tyynyillä kuin jousilla. Jossain tapauksessa jämäkämpi kuulakärkikynän jousi on just sopiva kans.

G strings are for strippers
pekezu
21.06.2011 10:10:09
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

poppamies: Mikä tahansa tiheämpi vaahtomuovi/kumi sopii tuohon hommaan. Ehkä helpopi toteuttaa tyynyillä kuin jousilla. Jossain tapauksessa jämäkämpi kuulakärkikynän jousi on just sopiva kans.

Komppia tuelta, molempia käyttänyt olen ja suhteellisen kelvollista jälkeäkin on tullut.

"Ei kyllä paskominen on parasta mitä voi tehdä housut jalassa." -bassodada
J.Nikkanen
21.06.2011 10:21:01

poppamies: Mikä tahansa tiheämpi vaahtomuovi/kumi sopii tuohon hommaan. Ehkä helpopi toteuttaa tyynyillä kuin jousilla. Jossain tapauksessa jämäkämpi kuulakärkikynän jousi on just sopiva kans.

Mä olen jousien sijaan käyttänyt silikoniletkua, sitähän aina silloin tällöin näkyy joissakin olevan, niin soittimissa kuin myös irtomikkien ruuveissa. Tosin saatavuus on siinä helppoa mulla, duunista löytyy, samoin kuin kaikki muutkin vaihtoehdot. Solukuminauha liimaselällä on yksi hyvä vaihtoehto ja ennenkaikkea helppo, liimaa sopivan palan suoraan mikkiin, joten mikin takaisin asentaminen on hemmetin helppoa, tuote tosin kuoleentuu ajan saatossa, mutta ei maksa montaa euroa/metri.

"Mun mielestä hyvässä pändissä basistilla on ainakin kaks fuzzia ja kälysesti träkkäävä oktaaveri." -TommiW.
pehko
21.06.2011 13:31:58

itellä on dunkkaneissa juurikin tuota silikoni letkua. en tosin musita, onko se ihan käytössä, vai olenko tehnyt jonkun hiirimatto virityksen sinne alle. hoh
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti