Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Bassot »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Aram-kimppa käynnissä
1 2 3
Danny_fox
12.04.2011 11:29:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eikös toi nyt o vähän liiottelua sanoa, että koska ovat halpoja ovat myös paskaa. Ei ne amerikan fenderitkään ilman välikäsiä ja sen nimen tuomaa hintaa ja jenkkien palkkoja useita satoja maksa. Eiköhän tunnettujen merkkien hinta perustu vähän muuhunkin kuin yksin laatuun. Aram ei varmasti pysty nimellä myymään. Itse olen tilannut wolfilta basson ja omaan ibaneziin (EMG mikit, aguilarin ettuaste) verrattuna ei mikään huono saundeiltaan tai soitettavuudeltaan ollut. Pientä säätöä vaati toki. Mutta se oli helposti hoidettu. Ehkä noissa korean peleissä laatu saattaa vähän heitellä. mutta kyllä yhtälailla Chong osaa basson koota kuin Johninkin (johnny boy vaan tienaa aikalailla enempi ku Chong, samoin kaikki muukin ameriikoissa on vähän eri hinnoissa kuin koreassa). Laaduntarkkailussa toki eroja on varmasti. Se, että jotkut haluavat maksaa siitä, että basso on fender, rickenbacker tai joku muu merkki jossa maksaa taatusti myös nimi on ihan ok. Mutta ei kai se tarkoita sitä että pitää arvostella ilman mitään pohjaa halvempia pelejä. Toki se on ihan mahdollista, että ovat huonoja soittimia, ehkä jopa todennäköistä. Silti kyllä itse ainakin katselin tuota y2k kuusikielistä. Hinta tuskin päätä huimaa ja jos se sitten on sontaa niin voihan sillä vaikka pirttiä tovin lämmittää.
 
Kun ihmisiä ei syödä, on niitä turha teurastaa.
Visakoivu
12.04.2011 11:39:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Danny_fox: Eikös toi nyt o vähän liiottelua sanoa, että koska ovat halpoja ovat myös paskaa...
 
Mutta kun kyse ei ole pelkästä kokoamisesta tai edes työnjäljestä. Halvempien soittimien puut, hardware ja mikit eivät vaan ole samalla tasolla tunnettujen valmistajien kalliimpien tuotteiden kanssa.
 
"Hamster on overdrive."
Danny_fox
12.04.2011 11:46:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mutta kun kyse ei ole pelkästä kokoamisesta tai edes työnjäljestä. Halvempien soittimien puut, hardware ja mikit eivät vaan ole samalla tasolla tunnettujen valmistajien kalliimpien tuotteiden kanssa
 
Joo. Puut ei varmaan ole yhtä tarkkaan valikoituja. se on totta. Silti suosaarni on hyvin käytytty myös noissa kalliimmissakin soittimissa. Eihän nää nyt mistään vanerista kuitenkaan ole. Hardwaret ja mikit voi olla huonot. Mutta et sinä sitä varmaksi tiedä. Tarvittaessa voi niitä mikkejä ynnä muita vaihtaa. Jos on vähänkin kädentaitoo ni ei o kallista eikä vaikeaa.
 
Kun ihmisiä ei syödä, on niitä turha teurastaa.
kojones
12.04.2011 12:08:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Visakoivu: Mutta kun kyse ei ole pelkästä kokoamisesta tai edes työnjäljestä. Halvempien soittimien puut, hardware ja mikit eivät vaan ole samalla tasolla tunnettujen valmistajien kalliimpien tuotteiden kanssa.
 
Ja siksipä ne ovatkin tuntuvasti edullisempia.
Mitä näitä kimppatilausritsoja olen käpistellyt niin Sunsmilet ja Aramit tuntuu ihan muutaman satasen ritsoilta, tuntuvasti sitä edullisempia kuitenkin hankintahinnaltaan ovat.
Jokainen testaamani Wolf onkin sitten ollut ihan eri luokkaa soinniltaan, työnlaadultaan ja fiilikseltään. Korean ja Kiinan välillä tuntuu olevan eroa samanhintaisten tuotteiden laadussa, mutta eipä tuo toisaalta yllätä.
 
J.Nikkanen
12.04.2011 12:22:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Danny_fox: Joo. Puut ei varmaan ole yhtä tarkkaan valikoituja. se on totta. Silti suosaarni on hyvin käytytty myös noissa kalliimmissakin soittimissa. Eihän nää nyt mistään vanerista kuitenkaan ole. Hardwaret ja mikit voi olla huonot. Mutta et sinä sitä varmaksi tiedä. Tarvittaessa voi niitä mikkejä ynnä muita vaihtaa. Jos on vähänkin kädentaitoo ni ei o kallista eikä vaikeaa.
 
Helpoimmalla pääsee kun heti ostovaiheessa vaihtaa kohdetta ja ostaa kerralla soivan pelin, eiks jeh?
 
Mä en ole koskaan tajunnut tota perustelua, että ostamalla halvan ja vaihtamalla siihen X-määrän osia saa ihan asiallisen soittimen itselleen. Eikös se kannattais sitten suoraan kasailla komponenteista, uusista ja käytetyistä, kokonainen soitin, ja unohtaa nuo idän ihmeet?
 
"Mun mielestä hyvässä pändissä basistilla on ainakin kaks fuzzia ja kälysesti träkkäävä oktaaveri." -TommiW.
Danny_fox
12.04.2011 12:29:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

idän ihmeet
 
Mistäs teikäläisen ibanezit on peräisin ;). Ja syy tähän kasailuun on ainakin meikäläisen mielestä raha. Basso jossa on juuri aguilarin etunen ja emg:n mikit on aika vaikea löytää n. 1000 eurolla. se sijaan itse sain sen tehtyä. itsellä kädentaitoa löytyy joten toi kokoilu ei ole ongelma. uusavuttomille tietysti valmiin ja varmasti hintavamman paketin ostaminen on kelpo ratkaisu. runoilisin enempikin nyt mutta pitää lähteä hakemaan pojalle sähköautoa matkahuollosta.
 
Kun ihmisiä ei syödä, on niitä turha teurastaa.
J.Hollström
12.04.2011 12:32:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oli noi kimppapimpat miten "hyviä hintaisekseen" hyvänsä, mulle kusee koko toi ideologia jossa ihan ilman alaleukaa kopioituja designeja teetätetään halvimmassa mahdollisissa epämääräisissä olosuhteissa / paikoissa ja rahdataan laivalasteittain saitojen kuluttajien romutettavaksi tuhansien kilometrien päähän.
 
Shikage
12.04.2011 12:48:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

J.Hollström: Oli noi kimppapimpat miten "hyviä hintaisekseen" hyvänsä, mulle kusee koko toi ideologia jossa ihan ilman alaleukaa kopioituja designeja teetätetään halvimmassa mahdollisissa epämääräisissä olosuhteissa / paikoissa ja rahdataan laivalasteittain saitojen kuluttajien romutettavaksi tuhansien kilometrien päähän.
 
Ihan samalla tavalla ne Ibanezit kasataan siellä idän tehtaissa. Lätkäistään nimi lapaan ja pari satasta hintaan.
Eroa varmasti löytyy kalliimmissa malleissa mutta itse tarkoitin n. 400€ hintaluokkaa.
 
Rock the metal!
J.Hollström
12.04.2011 12:52:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Shikage: Ihan samalla tavalla ne Ibanezit kasataan siellä idän tehtaissa. Lätkäistään nimi lapaan ja pari satasta hintaan.
Eroa varmasti löytyy kalliimmissa malleissa mutta itse tarkoitin n. 400€ hintaluokkaa.

 
Ibanezilla on sentään omaa tuotekehitystä ja malleja 70-luvun lopulta alkaen (sen jälkeen kun sai Gibsonilta haasteen kopioinnista).
 
Mutta jos tommonen hommeli tuntuu ittestä hyvältä niin ei muuta kuin kimppaan vaan ja romua tilaukseen.
 
Hannu A
12.04.2011 12:58:36 (muokattu 12.04.2011 13:01:20)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

J.Hollström: Oli noi kimppapimpat miten "hyviä hintaisekseen" hyvänsä, mulle kusee koko toi ideologia jossa ihan ilman alaleukaa kopioituja designeja teetätetään halvimmassa mahdollisissa epämääräisissä olosuhteissa / paikoissa ja rahdataan laivalasteittain saitojen kuluttajien romutettavaksi tuhansien kilometrien päähän.
 
Näissä kimppapimppatilauksissahan homma on lähinnä sitä, että tilataan T-kaupan tjsp verkkokaupan kiinassa teettämää budjetti-instrumenttia "omalla" brändillä (eli ilman logoa), mutta jätetään välikädet pois nostamasta hintaa. Tehtaat on helpostikkin samoja mistä noita HB:ta jne ritsoja tulee ulos.
 
Maksimaalisen halpojen soittimenkuvatusten tapauksessa melko dorkaa, mutta esim. meikäläisen entinen korean 6-kielinen oli laadullisesti ihan vastaava kuin jonku LTD:n tuplasti kalliimpi hifiritsa.
 
E: musta tuntuu muutenkin että nämä kimppatilaukset on enämpi noiden itämaiden hevikirvestiluliluttamiskitarakopioiden hankintaan tähtäävää toimintaa (vrt. Ibanez JEMin kopiot/ vastaavat) kuin ns. "kunnon" soittimien.
 
"Työpaikalla kukaan ei kuule huutoasi, ellet lähetä sitä sähköpostilla" -Taloussanomat 28.11.2010
J.Hollström
12.04.2011 13:06:43 (muokattu 12.04.2011 13:07:37)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen ollut kahdessa kimpassa, toinen oli Wolfin PRS-kopio, umpeenlakattu "puoliakustinen" kitara joka ei soinut ollenkaan (niille jotka tarkastelee soittimien laatua visuaalisesti varmaan ihan soiva peli) ja yhdessä mikkikimpassa. Odotus- / toimitusajat oli kuukausia ja lopputulos oli VMP (mikit oli päin vittua tehty, huonosti vahattu ja yhden mikin käämilanka oli valmiiksi poikki).
 
En äänestä näitä kimppoja enää ikinä. Mielummin ostan vähemmän ja maksan markkinahinnan kuin lähen näihin Sulo Vileeni-hommiin.
 
J.Nikkanen
12.04.2011 13:08:03 (muokattu 12.04.2011 13:18:43)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Danny_fox: Mistäs teikäläisen ibanezit on peräisin ;). Ja syy tähän kasailuun on ainakin meikäläisen mielestä raha. Basso jossa on juuri aguilarin etunen ja emg:n mikit on aika vaikea löytää n. 1000 eurolla. se sijaan itse sain sen tehtyä. itsellä kädentaitoa löytyy joten toi kokoilu ei ole ongelma. uusavuttomille tietysti valmiin ja varmasti hintavamman paketin ostaminen on kelpo ratkaisu. runoilisin enempikin nyt mutta pitää lähteä hakemaan pojalle sähköautoa matkahuollosta.
 
Joo, jaappaniastahan ne. Ei kuitenkaan ihan parin-kolmen satasen pelejä, joten en nyt lähtis asettaan samalle viivalle kimppakeihäiden kanssa. Aramilta tosin tais löytyä kopiot niistäkin. Blöm.
 
edit: Ainiin, aktiivisähköt hieman rätisi ja kiukutteli tossa toisessa bassossa, soitto levytukkuun ja sähköpostilla kuvaa perään että minkämoiset sisuskalut kyseessä, osat tuli muutamien päivien päästä kirjekuoressa. Ei sekään yhtään harmittanut. Muutenkin olen kyllä ollut enemmän kuin tyytyväinen ibanetseihin ja levytukun toimintaan. Vaikka kaukaa idästä ovatkin, höh.
 
"Mun mielestä hyvässä pändissä basistilla on ainakin kaks fuzzia ja kälysesti träkkäävä oktaaveri." -TommiW.
kozmik
12.04.2011 13:46:57
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oli taas niin mielenkiintoista tekstiä tässä(kin) ketjussa, että päätinpä pieraista kasaan tällaisen vertailun.
 
http://www.mikseri.net/artists/kozmik/bassovertailu/467192/
 
Paska riffi paskasti soitettuna neljällä eri bassolla: Wolf WHTB-7 (7-kielinen ekasta bassokimpasta), Ibanez SR745 (japsi), Phank the Aboriginal (jäsen rijopun rakentama vehje) ja mielenkiinnosta vielä Rickenbacker 4003, vaikka on ihan erilainen soitin muihin verrattuna. Hifivehkeissä (kolme ensin mainittua) eq flätillä ja balance keskellä, Rikusta käytössä molemmat mikit, volat ja tonet täysillä. Kaikissa bassoissa vähän erilaiset kielet, yhdessä kielet on selkeästi halpikset, joten ihan mikään superobjektiivinen vertailu ei ole kyseessä. Mutta jotain kumminkin, vastapainoksi mielikuville. :) Niin, ja siis bassot eivät (tietenkään) soi tuossa mainitussa järjestyksessä...
 
Jos hypoteesi kaukoidän (paitsi Japanin) vehkeiden huonoudesta pitää paikkansa, niin Wolfin pitäisi erottua joukosta selkeästi huonoudellaan. Minusta ei erotu.
 
Vielä sitten omia mietteitä kimppatilausvehkeistä. Noista Aramin vehkeistä mulla ei ole mitään kokemuksia, mutta Wolfeja löytyy taloudesta neljä kappaletta. 7- ja 8-kieliset bassot ja puoliakustinen tele-kopio p90:llä ja puoliakustinen prs-kopio humppareilla. Bassot on hintaansa nähden aivan hyviä, erikoislaatuisuudestaan johtuen tulee harvemmin soiteltua, mutta kun niillä soittelee niin laatu ei vituta yhtään. Kitarat täyttää mun kitaratarpeet (jotka siis rajoittuu kotidemotteluun) ihan täysin, lukuunottamatta sitä, että jonkinlaista stratoa kaipailisin vielä. Rahaa noihin on mennyt yhteensä alle tonni, "bang for the buck" -asteikko näyttää melkoisen korkeaa lukemaa.
 
Mutta noita kimppatilausvehkeitä ei kannata mun mielestä lähteä tilaamaan sillä mielellä, että "kuka mitään jenkkifendereitä kaipaa". Iteltä löytyy ammattilaistasoisista soittimista Fenderin jenkkipresari, Rickenbackerin 4003 ja Phank, jotka kyllä ainakin omiin Wolfeihin verrattuna painii ihan omassa sarjassaan. Oma osansa vioista on Wolfeissa myös ollut: Telen otelaudassa on pieni halkeama, joka on tosin kosmeettinen vika eikä halkeama ole näiden parin-kolmen vuoden aikana kasvanut. Samoin 8-kielisen yläsarvessa on pieni pintahalkeama, sekin on edelleen samankokoinen kuin basson kotiutuessa. 7-kielisen elektroniikkaosaston suojapleksi oli liian suuri koloonsa ja repsotti rumasti, tämä tosin korjaantui viilalla. PRS-kopsun raudan kultaus alkoi irrota virittimistä jo ekan kieltenvaihdon yhteydessä. Noissa tapauksissa reklamointi on erittäin vaikeaa, ja vaikka niistä meni valmistajalle viestiä, niin minkäänlaista korvausta ei ainakaan mulle asti tullut. Kaupasta ostettaessa tuollaista ei tapahdu. Kaikesta tästä huolimatta olen tosiaan neljä kertaa ollut Wolf-tilauksessa mukana, ja jos tarve ja sauma tulee, niin jotain stratoa voisin sieltä kuvitella vielä tilaavani.
 
Suurin ero Wolfien (ja muiden kimppatilausvehkeiden) ja muiden korealaisten vehkeiden välillä lienee laadunvalvonnassa. Kannattaa muistaa, että esim. Laklandin Skyline-sarjan bassot tehdään Koreassa, ja ne on kuitenkin päälle tonnin vehkeitä. Niissä maksaa laadukkaan raudan lisäksi lähinnä laadunvalvonta, joka Laklandien tapauksessa tehdään (muistaakseni) jenkeissä. Mitä tulee puiden laatuun, niin siinäkin vastaan tulee laadunvalvonta: kalliimmissa soittimissa on varmaan vähän tarkemmin katsottu, että minkälainen leppälankku sinne koneeseen heitetään. Mitä halvempiin soittimiin mennään, sitä vähemmän sitä katsotaan. Ei ne korealaisten/kiinalaisten/indonesialaisten/whatever soittimien puut ole absoluuttisesti huonompia. Leppä on leppää, ero on vaan siinä, että Kiinassa ne heittävät lankun kuin lankun koneeseen sen enempää miettimättä, jolloin lopputuloksen laatu vaihtelee suuresti. Tuskinpa Kiinassa myöskään puita tilatessa varmistavat, että tilattava leppä on korkealaatuista, on sitä laatua mitä sattuu olemaan. Ainakin mulla on kuitenkin se käsitys, että jos käsiin sattuu osumaan se "huippusquieri", niin se ei ainakaan puiden osalta juuri häviä laadussaan jenkkifenderille. Hintaero tulee tasalaatuisuudesta, jenkkifenderit on tasaisen hyviä, Squiereiden joukkoon mahtuu myös perkeleen kallista polttopuuta, näin lievästi kärjistäen.
 
Viimeinen kappale noin 99% mutua, myönnetään. Ja hirveän pitkä vuodatus, myönnetään sekin.
 
"Pimeinä aikoina uskonto sopii parhaiten ohjaamaan ihmisiä, aivan kuten sokea mies on paras opas säkkipimeänä yönä... Mutta kun päivä koittaa, on typerää käyttää oppaina sokeita vanhuksia." -Heinrich Heine
hollstro
12.04.2011 14:41:57
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

pahaeno: Helpoimmalla pääsee kun heti ostovaiheessa vaihtaa kohdetta ja ostaa kerralla soivan pelin, eiks jeh?
 
Mä en ole koskaan tajunnut tota perustelua, että ostamalla halvan ja vaihtamalla siihen X-määrän osia saa ihan asiallisen soittimen itselleen. Eikös se kannattais sitten suoraan kasailla komponenteista, uusista ja käytetyistä, kokonainen soitin, ja unohtaa nuo idän ihmeet?

 
Nimenomaan. Hyvät mikit, potikat, jakki, piuhat, raudat ja kunnon kielet maksavat helposti enemän kuin tuo 250 jolla saa sen "hiton hyvä hintasekseen" vehkeen. Sitten sulla onkin käsissä modattu ritsa jonka myyntiarvo ei noussut senttiäkään.
 
Mutta halpa hinta on ostohuumeetta. Se riittää perusteeksi sellaisenkin hankinnalle mille ei ole mitään käyttöä.
 
vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen
Danny_fox
12.04.2011 14:53:08 (muokattu 12.04.2011 14:59:24)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tämä nyt ei taas ehkä enää kuulu aiheeseen. Vaikka tuommoiseen 250 euron hintaiseen ritsaan pamauttaa 250 euron osat kiinni. 500 eurolla ei vielä taida saada mitään esim. fenderin valmistamaa. Tässä vaiheessa pitää sanoa ettei minulla ole mitään fendereitä vastaan. Tulee vaan mieleen tästä keskustelusta sellainen, että jos on riittävän iso hintalappu ja tunnettu merkki lavassa ei ole mitään väliä minkämoista laatua saa. Aram ei varmasti ole mikään super basso, eikä kukaan sellaista varmaankaan kuvittele saavansa. mutta eipä tuo hintakaan päätä huimaa. Eikä kukaan (edes te joille hinta määrää absoluuttisesti laadun) voi sanoa kokeilematta mitä tasoa nämä vermeet ovat. niin se vaan on.
 
Kun ihmisiä ei syödä, on niitä turha teurastaa.
Visakoivu
12.04.2011 15:08:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Danny_fox: Tämä nyt ei taas ehkä enää kuulu aiheeseen. Vaikka tuommoiseen 250 euron hintaiseen ritsaan pamauttaa 250 euron osat kiinni. 500 eurolla ei vielä taida saada mitään esim. fenderin valmistamaa. Tässä vaiheessa pitää sanoa ettei minulla ole mitään fendereitä vastaan. Tulee vaan mieleen tästä keskustelusta sellainen, että jos on riittävän iso hintalappu ja tunnettu merkki lavassa ei ole mitään väliä minkämoista laatua saa. Aram ei varmasti ole mikään super basso, eikä kukaan sellaista varmaankaan kuvittele saavansa. mutta eipä tuo hintakaan päätä huimaa. Eikä kukaan (edes te joille hinta määrää absoluuttisesti laadun) voi sanoa kokeilematta mitä tasoa nämä vermeet ovat. niin se vaan on.
 
Merkillähän ei ole mitään väliä mikäli tuote on omaa suunnittelua eikä toisen lafkan tuotteiden kopiointia. Sehän tässä närästää, että tehdään rahaa toisten ansioilla. Mikäli Aram tekisi tuotteet siten, että tuote olisi itse kehitetty ja suunniteltu ja maksaisi 250€ niin silloinhan tässä ei asiasta väännettäisi.
 
"Hamster on overdrive."
J.Hollström
12.04.2011 15:09:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Danny_fox: Eikä kukaan (edes te joille hinta määrää absoluuttisesti laadun) voi sanoa kokeilematta mitä tasoa nämä vermeet ovat. niin se vaan on.
 
Mielikuva laadusta syntyy pääkopassa, ja tommosien epäeettisten ritsojen kanssa peli on jo pelattu ennen testausta. Niin se vaan on.
 
Mutta voiko kukaan odottaa mitään muuta kuin "hintaisekseen hyviä" kun noiden katteiden jälkeen aletaan katsomaan minkä verran noissa on oikeasti varaa panostaa mihinkään asiaan millä laatua synnytetään? Linjoilla on ketä vaan jotka osaa kasata romua nippuun nälkäpalkalla, osat ostetaan sieltä mistä saadaan kilkkeitä halvimpaan hintaan, osat tehdään raaka-aineista jotka valmistetaan halvimmalla mahdollisella prosessilla jne.
 
Ihan henkisen hyvinvoinnin kannalta noihin ei kannata ropojansa, oli niitä kuinka vähän tahansa sijoittaa.
 
kozmik
12.04.2011 15:12:59 (muokattu 12.04.2011 15:14:27)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hollstro: Nimenomaan. Hyvät mikit, potikat, jakki, piuhat, raudat ja kunnon kielet maksavat helposti enemän kuin tuo 250 jolla saa sen "hiton hyvä hintasekseen" vehkeen. Sitten sulla onkin käsissä modattu ritsa jonka myyntiarvo ei noussut senttiäkään.
 
Itse asiassa musta noissa ritsoissa myyntiarvoa kyllä nostaa se, jos on parempaa rautaa asennettu. Mitä kalliimpi soitin, sitä todennäköisemmin modaukset ei nosta hintaa vaan pikemminkin laskee. Ei sillä, että kiinanritsaan asennettu 100e Seymour duncan nostaisi hintaa satasella, mutta kuitenkin.
 
Ja mikäs noissa raudoissa nyt sitten on vikana? Virittimet pitää vireen, tallat ja kaularaudat tottelee säätöjä, nauhat ei näytä kulumisen merkkejä, potikat ei rohise, jakit ei pätki, aktiivietuset bassoissa ei kuulosta yhtä hyvältä kuin Phankissa oleva EMG:n etunen mutta ajavat asiansa hyvin, mikit ehkä vähän kylmät mutta soundissa ei mitään valittamista (päin vastoin etenkin se puoliakustinen tele on mielestäni oikein hyväsoundinen, laadukkaampien kitaroiden asiantuntemus tosin rajoittuu Gibsonin special faded sg:hen ja Fenderin 90-luvun japsistratoon)
 
Kuuntelitko tuon linkittämäni vertailun? Siinä on vertailussa Rickenbackeria, customhifibassoa Bartolinin mikeillä ja EMG:n etusella, ja sitten se 7-kielinen Wolf alkuperäisillä raudoilla ja sähköillä, taitaapa olla tehtaan kieletkin vielä kun 7-kielisen setit on vähän kiven alla. Kaipa se wolffi sieltä erottuu hirvittävänä scheissena joukosta, kun kerran ovat niin kehnoja?
 
"Pimeinä aikoina uskonto sopii parhaiten ohjaamaan ihmisiä, aivan kuten sokea mies on paras opas säkkipimeänä yönä... Mutta kun päivä koittaa, on typerää käyttää oppaina sokeita vanhuksia." -Heinrich Heine
kozmik
12.04.2011 15:16:10
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

J.Hollström: Mutta voiko kukaan odottaa mitään muuta kuin "hintaisekseen hyviä" kun noiden katteiden jälkeen aletaan katsomaan minkä verran noissa on oikeasti varaa panostaa mihinkään asiaan millä laatua synnytetään? Linjoilla on ketä vaan jotka osaa kasata romua nippuun nälkäpalkalla, osat ostetaan sieltä mistä saadaan kilkkeitä halvimpaan hintaan, osat tehdään raaka-aineista jotka valmistetaan halvimmalla mahdollisella prosessilla jne.
 
Eli onko kaikkien kaukoidän (miinus Japani?) soittimien ostaminen epäeettistä? Ihan vain selvyyden vuoksi kysyn.
 
"Pimeinä aikoina uskonto sopii parhaiten ohjaamaan ihmisiä, aivan kuten sokea mies on paras opas säkkipimeänä yönä... Mutta kun päivä koittaa, on typerää käyttää oppaina sokeita vanhuksia." -Heinrich Heine
Danny_fox
12.04.2011 15:25:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tähän eettisiin arvoihin nyt on varmaan aika turha tässä yhteydessä lähteä. Se heittäköön ensimmäisen kiven joka ei omista mitään jos lukee made in china, singapore, taiwan jne. jne. Lisäksi eiköhän se ole kiina joka tällähetkellä estää ylipäänsä maailmantaloutta jotakuinkin romahtamasta. Lisäksi tähän apinointi hommaan voisi sanoa, että eiköhän aikamonen ns. OIKEAN merkin tuotteen(Sandberg, Valenti, Mike Lull, Lakland...) lähtökohtana ole fender. Tähän tulee varmasti roppakaupalla vastaväitteitä. mutta yhtälailla esim. Sandbergin "jazzarissa" ja Fenkun jazzarissa on samaa kuin jossain tämmöisessä halppari tuotteessa on fenderiin.
 
Kun ihmisiä ei syödä, on niitä turha teurastaa.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «