Muusikoiden.net
07.12.2016
ROKKAA MERKONOMIKSI - liiketalouden perustutkinto 

Bassot »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: BadAss mittoja kaipailen..
1
wälly
22.03.2011 19:17:55
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tulipa hommattua tollanen hieman jo vintage Bc Rich Bich basso vuodelta 1983. Nyt olis tarkoitus hieman modailla ko. kapistusta, ilman mitään uusia reikiä tai koloja. Tallan ajattelin vaihtaa Leo Quan BadAss (II tai III). Nyt ei vaan löydy mittoja ko. tallalle niin mistään. Lähinnä kaipaisin noitten kiinnitysruuvien väliä (max mitta) ja ruuvien väliä (min). Bichissä on väli (5 ruuvia) 65mm (max) 16mm (min). Muitakin vaihtoehtoja tallaksi kuunnellaan kyllä..

...ROCK HARD, RIDE FREE...
Karlsson
22.03.2011 19:20:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eikös BadAss mene heittämällä Fenderin peltiläpyskän paikalle? Eli sen mitoilla pärjäisi?

käyhis
23.03.2011 13:39:37

Oletkos ottanut noi mitat ruuvin reunasta reunaan vai keskiöstä?
Tossa omaa BA:ta yytsin ja millin pari heitolla toi levitys näyttäis olevan n. 7 cm keskeltä mitattuna. Voisin illalla katsoa jos saisin räiskästyä kuvan mittanauhan kanssa.

BA istuu tosiaan perus fenderin reikiin, joten niiden mitatkin käyvät.

Itse en maksaisi kyllä BA:sta extraa. Onhan se hyvä talla, ei siinä mitään, mutta ei erikseen ostetun hinnan väärti. Toinen asia mikä BA:n kanssa pitää ottaa huomioon on se, että talla on paksu. Jos sulla on tollasessa perus peltiläpyskässä tallapalat alhaalla, on erittäin hyvät mahdollisuudet, että kaulaa joutuu hieman kallistamaan tai tallapaloja hiomaan, että saa BA:n kanssa kielet riittävän alas.

Jos haluat jykevämmän tallan, suosittelisin itse ehdottomasti gotoh 201:stä. Puolet halvempi, jämäkkä ja asiallinen vempele. Istuu myös fenkun reikiin. Sekin on paksu, mutta siinä on tuollaiset peruspyöreät tallapalat ja niiden viilaaminen ei tarvittaessa vie montaa minuuttia.

Mutta rehellisesti, jos se nykyinen talla toimii niin se on aina vähän siinä ja tässä, että kannattaako edes. Itse vaihtelen noita lähinnä sen takia, että en tykkää siitä lipsumisesta mitä silloin tällöin tapahtuu kun ei ole säätöruuveilla uria..

mr.bungle
23.03.2011 14:13:22

käyhis: Mutta rehellisesti, jos se nykyinen talla toimii niin se on aina vähän siinä ja tässä, että kannattaako edes. Itse vaihtelen noita lähinnä sen takia, että en tykkää siitä lipsumisesta mitä silloin tällöin tapahtuu kun ei ole säätöruuveilla uria..

Samaa mieltä. Ainakaan saundin kannalta ei tallalla ole juurikaan väliä. Itse joskus oon vaihdellut Fenderin peltiläpysköjen ja Gotohin ja Badass II:n välillä, ja saundiero on todella mitätön. Ja vieläpä peltiläpyskällä "paras".

tjugo kilo tursk aer mycket tursk
wälly
24.03.2011 00:02:04

Mitat on ruuvin keskeltä keskelle. BadAss ykköstä on käytetty jossain vaiheessa esim. Richeissä. BA II on menee suoraan Fenkun tallan tilalle 5:llä ruuvilla, mut ne Fenkut joista mittailin oli 3:lla ruuvilla. Tokain ja Squierin jazzarit oli 5:llä ruuvilla ja max mitta oli n. 70mm, eli mun tapauksessa liikaa. BA III on myös 3:lla ruuvilla.

Eihän ton tallan tokikaan tarvi olla välttämäti se BA, vaan joku muukin vankkarakenteinen kelpaa vallan mainiosti, mielellään kuitenkin noilla Richin tallan reikien mitoilla (eihän ne uudetkaan reiät sieltä tallan alta näy, mut silti). Alkuperäinen talla on hieman "vääntynyt" ja kromit loistavat poissaolollaan.

Tällänen "nysväri", kun olen niin mielessä siintelee noiden osien vaihtaminen (talla, virittimet, potikan nupit, kaulan kiinnitysrauta, yms) kultaisiin bling, bling juttuihin. Samalla vois vaihtaa EMG:n presarimikin, kun kaikki muut basoni on perinteisillä passiivi mikityksillä varustettu.

käyhis
24.03.2011 22:24:41

Jes, vilkaisin uudestaan, ja kyllä se on tuo 70mm mun fenderissä. Ja squierissa johon laitoin gotohin. Ja itseasiassa yamahassakin. Eli sanoisin standardimitaksi tuon 7cm.

Unohtui vielä se sanoa, että BA II (sama mikä itellä on tuossa käytössä) ei uutena ostettuna omaa kielten uria, eli nekin pitää sitten viilailla itse. Kolmen pultin BA III
on valmiiksi uritettu.

Mä veikkaan, että sun olis melkein helpointa vaan paukauttaa liimakuorrutteiset puutapit edellisiin reikiin ja porata uudet jos ei suoraan istu. Veikkaan että on aika turhaa etsiä hieman pienemmällä levityksellä olevaa 5 ruuvista.

wälly
26.03.2011 08:15:47

Kiitoksia kaikille kortensa kekoon laittaneille. Nyt alkaa mieleni kallistumaan tonne GOTOH 201:sen suuntaan. Tuntien "surffailun", sekä musiikkiliikkeiden kiertelyn jälkeen on myönnettävä, että juuri noilla vanhan Bichin mitoilla olevan tallan etsiskely on, kuin sitä kuuluisaa neulaa etsisi. Tuleehan ne vanhat reiät jäämään sinne uudenkin tallan alle.

Toisina vaihtoehtoina mielessä kummittelee T-kaupan GÖLDÖ HW50, sekä SHALLER 3-D4. Onkohan kellään ko. talloista kokemuksia, sekä niitä kaipailemiani mittoja (reikien väli & sekä ulkomitat) ?

absqua
26.03.2011 10:12:10

wälly: Kiitoksia kaikille kortensa kekoon laittaneille. Nyt alkaa mieleni kallistumaan tonne GOTOH 201:sen suuntaan. Tuntien "surffailun", sekä musiikkiliikkeiden kiertelyn jälkeen on myönnettävä, että juuri noilla vanhan Bichin mitoilla olevan tallan etsiskely on, kuin sitä kuuluisaa neulaa etsisi. Tuleehan ne vanhat reiät jäämään sinne uudenkin tallan alle.

Toisina vaihtoehtoina mielessä kummittelee T-kaupan GÖLDÖ HW50, sekä SHALLER 3-D4. Onkohan kellään ko. talloista kokemuksia, sekä niitä kaipailemiani mittoja (reikien väli & sekä ulkomitat) ?

Göldöstä en tiijä, mutta Schallerin mitat löydät interwebistä.

Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy-
käyhis
26.03.2011 20:10:46

wälly: Kiitoksia kaikille kortensa kekoon laittaneille. Nyt alkaa mieleni kallistumaan tonne GOTOH 201:sen suuntaan. Tuntien "surffailun", sekä musiikkiliikkeiden kiertelyn jälkeen on myönnettävä, että juuri noilla vanhan Bichin mitoilla olevan tallan etsiskely on, kuin sitä kuuluisaa neulaa etsisi. Tuleehan ne vanhat reiät jäämään sinne uudenkin tallan alle.

Mulla on ollut myös tuo schalleri säädettävällä kielivälillä. Itse en kauheasti välittänyt, niillä rullilla jotka säätää kielten levitystä on paha tapa aina vähän liikahtaa kieltä kiristettäessä. Toki sitä oppii kompensoimaan aika äkkiä, mutta kuitenkin. Plussaa siitä, että talla on ohut.

Mulla itseasiassa on varmaan se kerran kokeiltu kultainen schalleri jossain, ehkä treeniksellä. Katselen jos onnistuisin löytämään sillä voisin kyllä lahjoittaa sen.

wälly
27.03.2011 12:23:58

Käyhis,

...jos todellakin sulla on ylimääräisenä SHALLERin talla ja olet valmis sen lahjoittamaan, niin minäkin voisin lahjoitaa siita vaikka parikymppiä...

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti