Muusikoiden.net
04.12.2016

Bassot »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Seymour Duncan SPB-3 Quarter Pound
1
TN
03.03.2011 11:45:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Terve.

Onko palstan bassotaiteilijoilla kokemuksia kyseisestä Presari-mikistä? Itsellä on 70-luvun Presari, jonka elektroniikka tökkii ja ilmeisesti mikin ja potikoiden vaihto edessä.

Käsittääkseni QP on kuuma ja erittäin toimiva mikki. Osaako asiantuntijat suositella kenties muita vaihtoehtoja? Aktiivimikit ei kiinnosta. Tarkoitus ei ole hakea vintagea vaan ennemminkin vahvaa soundia. Ja musatyyli on räimerock-osastoa.

Kiitos infosta etukäteen!

Buzz is on... and it's evil.
pehko
03.03.2011 11:51:34 (muokattu 03.03.2011 11:52:02)

no ei nyt ihan sama, muttai tellä jazzarissa kiinni QP:t...erittäin kuumat, volaa tuuttaa aika perkeleesti ja saundi on varsin räyhäkäs.

ite diggailen kyllä.

ei sitte
Typhus
03.03.2011 11:54:13
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla ei oo kuin huonoja kokemuksia QP mikistä. Okei, alapäätä ja yläpäätä tulee lisää... mutta se presarin "napakkuus" katoaa ja saundista tulee tosi epäselvää jytinää. Jos haluut pitää sun presarin presari saundisena niin ota vaikka mieluummin noi SPB-2 hot mikit. paljon paremmat.

mutta... vaikka et haekkaan vintage mikkiä, niin mun mielestä SD:n mikeistä ehdottomasti parhaat on noi vintage sarjalaiset. Monessa bassossa ollu mulla ja aina yhtä loistavat!

Tissit, bassot, perse, kalija.
okabass
03.03.2011 12:44:59 (muokattu 03.03.2011 12:45:51)

Jos mikki on todella rikki, niin sen voi käämityttää uudelleen. Esim. Mikkihouse. Potikatkin monasti lähtevät toimimaan kunnon sprayllä (esim. PRF). Eli olisin aika varovainen klassikon muuttamisessa. SD-mikit (SPB jne. vintnage sarjalaiset) ovat miellyttäneet myös minua.

In porto perse vitulus est. Käännös: "Satamassa on vasikka".
UncleFester
03.03.2011 12:47:59

Typhus: Mulla ei oo kuin huonoja kokemuksia QP mikistä. Okei, alapäätä ja yläpäätä tulee lisää... mutta se presarin "napakkuus" katoaa ja saundista tulee tosi epäselvää jytinää. Jos haluut pitää sun presarin presari saundisena niin ota vaikka mieluummin noi SPB-2 hot mikit. paljon paremmat.

mutta... vaikka et haekkaan vintage mikkiä, niin mun mielestä SD:n mikeistä ehdottomasti parhaat on noi vintage sarjalaiset. Monessa bassossa ollu mulla ja aina yhtä loistavat!

Ja jos on kallellaan vintage-henkiseen meininkiin niin myös SD:n Antiquityt on erittäin hyvää tavaraa vaikka sen sarjan P-mikki ei olekaan mitenkään hirveän kuuma. Mulla on kyseinen mikki ruuvattuna niin alas kuin mahdollista ja hyvin se tuuttaa silti. Ja gainiahan saa aina lisää vahvistimesta ;)

www.mikseri.net/superbullets - Demo 2010 kuunneltavissa!
TN
03.03.2011 13:17:30

Kiitos kaikille hyvistä vinkeistä. Itse pidän kovasti Presarin normaalista napakasta "honotuksesta" ja siinä mielessä tuo QP ei siis ole paras vaihtoehto. SD Vintagesarja alkaa kuulostaa hyvältä vaihtoehdolta.

Bassossa ei ilmeisesti ole alkuperäinen elektroniikka muutenkaan (esim. potikat jotain muovivirityksiä?!), joten mistään klassikon raiskaamisesta ei ole kyse. ;)

Soitan pääasiassa 2008 american standard presaria ja ero näiden kahden basson ulosannin suhteen kaikin puolin on valtava, uudemman hyväksi siis. Tästä into päivittää vanhusta vuodelta 1976 takaisin eloon.

käyhis
03.03.2011 15:19:00 (muokattu 03.03.2011 15:23:13)

Tässäpä ääninäytteitä parista presarimikistä. http://www.atkinsonbasses.com/library/
Erot on aika pieniä jazzaripuoleen verrattuna.

Jenkkilässä on toi Bill Lawrencen P 46 saanut valtavasti kehuja. Ja kun hintaa on 60 taaleria niin ei pahalta kuullosta.

Jakkeko
04.03.2011 22:48:28
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Typhus: Mulla ei oo kuin huonoja kokemuksia QP mikistä. Okei, alapäätä ja yläpäätä tulee lisää... mutta se presarin "napakkuus" katoaa ja saundista tulee tosi epäselvää jytinää. Jos haluut pitää sun presarin presari saundisena niin ota vaikka mieluummin noi SPB-2 hot mikit. paljon paremmat.

Komppaan. QP tuhoaa valitettavasti presarisoundin. Itsellä on presareissa kiinni joko fenderin 57 re-issueita tai sitten juuri noit SDn hotteja. Kumpikin on melko perinteinen soundiltaan. SDn vintage on kait taas aika lähellä tuota Fenkun mikkiä.

rokrokpoprok
PasiB
05.03.2011 10:38:51 (muokattu 05.03.2011 10:39:03)

Makuasia, sanoi Musti kun...... Mulla on QP:t mehikopresarissa ja tykkään, ainakin ne on hiton paljon paremmat kuin alkuperäiset mikit. Vaihtelun vuoksi vois kyllä vaikka kokeilla jotain muitakin. Torillahan olis SPB-2 setti myynnissä.

Vaatevalintojen kultainen sääntö: kaikki passaa mikä peittää..
pekezu
06.03.2011 02:49:08

Teslan P-mikki oli omaan korvaan täysin asiallinen kapine. Ulostulo ei ollut mikään valtava, mutta mun mielestä sen tuijottaminen ei ole mikään yksioikoinen totuus mikin hyvyydestä. Vähemmän magneettinen mikki antaa kielten soida vapaammin eikä soundi säröydy kovemmallakaan tatsilla. Eri asia sitten jos se on toivottua.

"Ei kyllä paskominen on parasta mitä voi tehdä housut jalassa." -bassodada
Leviathan73
06.03.2011 14:01:59

Onko kukaan päässyt testaamaan Ferderin Roger Waters presaria?
Siinä on kiinni SPB-3 QP.t.

Tarkoitus olisi se tilata.

Sitä saa mitä tilaa.
kojones
06.03.2011 16:01:42

pekezu: Teslan P-mikki oli omaan korvaan täysin asiallinen kapine. Ulostulo ei ollut mikään valtava, mutta mun mielestä sen tuijottaminen ei ole mikään yksioikoinen totuus mikin hyvyydestä. Vähemmän magneettinen mikki antaa kielten soida vapaammin eikä soundi säröydy kovemmallakaan tatsilla. Eri asia sitten jos se on toivottua.

Hyvä mikki se on juu, ja munsta kuumempikin kuin Duncanin Vintage. Joudun toteamaan myös omaan bassoon Duncania paremmin sopivaksi.
JPHe
06.03.2011 21:44:14

Kyllä minäkin ole omassa presarissa QP:sta tykännyt.

TN
28.03.2011 00:44:02

Tere.

Palstalaisten viisaiden kommenttien ja kokemusten sekä tietysti ankaran taustatyön kautta päädyin Seymour Duncanin SPB-2 Hot for P-bass mikkeihin ja potikoiden vaihtoon. Soundi parani ja taas vanhus pelittää kiitettävästi.

Lopputulokseen olen erittäin tyytyväinen, kiitos kaikille hyvistä vinkeistä!

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti