Muusikoiden.net
06.12.2016
OGRE | Klikkaa tästä lisätietoa ja jälleenmyyjät 

Bassot »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Basson valmistus
1
the_samu
17.02.2011 22:25:12
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ajattelin että ois kiva tehä oma basso nii missä ootte oppinu tekee soittimii? ja paljon maksaa suunnilleen? ja onko vaikeaa?

MPU
18.02.2011 07:53:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

the_samu: ajattelin että ois kiva tehä oma basso nii missä ootte oppinu tekee soittimii?
Kotona ja koulussa.
ja paljon maksaa suunnilleen?
Riippuu ihan siitä mistä puista ja millä osilla. Jotain 200€- ihan kuin paljon vaan.
ja onko vaikeaa?
Mikä nyt kenellekin on helppoa tai vaikeaa. Mun mielestä ei miltään osin vaikeaa. Vaatii toki tietämystä soittimista ja puuntyöstön taidot ja laitteet.
Marko

Ite kun tekee saa sellasta kun tulee
J.Nikkanen
18.02.2011 10:12:16

the_samu: ajattelin että ois kiva tehä oma basso nii missä ootte oppinu tekee soittimii? ja paljon maksaa suunnilleen? ja onko vaikeaa?

Vaikka aika paljon on tullut omilla käsillä värkkäiltyä kaikenmoista saunajakkarasta tankovälppään, en vielä ole uskaltanut alkaa itse soitinta kokonaan tekemään.

Tosin, piirustuspöydällä on alkutöherryksiä kaulaa varten, ja bodynkin muoto alkaa olemaan selvillä. Bodyn kaikkine upotuksineen ja sähköineen teen itse, mutta mulla on kaveri neuvomassa joka on jo muutamat kitarat tehnyt. Kaulasta olen tehnyt alustavan tilauksen erään täällä tunnetun soitinrakentajan kanssa.

Riittävästi tietoa, oikeanlaiset materiaalit ja hyvät työkalut. Siinähän se sitten alkaa olla. Niin, ja malttia. Eipä soitin ihan muutamassa päivässä valmistu. Odottamista työvaiheiden välillä on jonkinkin verran.

Symbaalit ovat jokatapauksessa syvältä: niillähän vain peitetään huonoa rumpujen soittoa! -Jeff Beck
wavelength
18.02.2011 10:56:41
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kansalaisopistoissa järjestetään usein soitinrakennuskursseja. Tuollaisesta olisi varmaan turvallisinta lähteä liikenteeseen.

EDELLEEN myytävänä Jackson PS4 -sähkökitara...
PasiB
18.02.2011 11:10:42

wavelength: Kansalaisopistoissa järjestetään usein soitinrakennuskursseja. Tuollaisesta olisi varmaan turvallisinta lähteä liikenteeseen.

Tätä voin suositella, itse tein ensimmäisen tuollaisella kurssilla ja hyvää oppia sieltä sai.

Vaatevalintojen kultainen sääntö: kaikki passaa mikä peittää..
nisumaka
19.02.2011 17:50:08

Huono vaihtoehto ei ole: että ostat käytetyn basson ja kunnostat sen. Eli noi kaulan istutukset ja sen sellaiset on hankala itse tehdä kunnolla ENSIMMÄISEEN bassoon. Osina jos ostat kaiken, niin osat maksavat varmaan enemmän, kuin koottu basso, että itse aloitin tolleen, ja teen sitä silloin tällöin vieläkin. Eli ostan rungon ja laitan itse "furnituren" ja vaihdan esimerkiksi nauhat. Tollaisen standardiraadon (!! huomaa, älä osta eksoottista, vaan vaikkapa vanha jazz basso squjuna tai presari tms) saat ihan 100e hintaan, niin jää mukavasti rahaa ostaa sitten osia. Nytkin mulla olisi myydä asevelihintaan precissionin mikit, Wilkinson merkillä, asevelihinta = 20 e. Mutta en silleen tässä nyt kauppaa, mutta tossa on hyvä vaihtoehto, eli osta "projekti" ja kunnosta. Nauhojen laitto ja hionta kohdalleen on vaikeimpia töitä bassossa, eli et häviä siksi mitään, vaikka et nyt laudasta ala bodya veistellä ;-)

the_samu
21.02.2011 12:59:40
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

wavelength: Kansalaisopistoissa järjestetään usein soitinrakennuskursseja. Tuollaisesta olisi varmaan turvallisinta lähteä liikenteeseen.
toi vaikuttais iha hyvält nii miten voi ilmottautua ja millon seuraava?

JuXu
21.02.2011 13:28:26

the_samu: toi vaikuttais iha hyvält nii miten voi ilmottautua ja millon seuraava?

Villi veikkaus: Espoon työväenopisto?
Kämis
21.02.2011 13:42:25 (muokattu 21.02.2011 13:44:59)

JuXu: Villi veikkaus: Espoon työväenopisto?

Espoossa ei ole ainakaan viime vuosina järjestetty soitinrakennuskursseja, samoin ei Vantaalla.

Helsingissä on ainokainen, tai tänä vuonna jopa 2-ryhmää. Vapaita paikkoja on vähän jos yhtään, sillä edellisenä vuonna kurssiin osallistuneet voivat ennakkoilmoittautua tulevan kauden kurssiin :(

Seuraavan kerran kurssit alkavat syksyllä ja ilmoittautuminen esim. netissä sitten joskus elokuussa.

https://ilmonet.fi/ilmo/

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti