Muusikoiden.net
03.12.2016

Bassot »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Uutta bassoa hankkimassa
1
CheGuemaza
05.01.2011 18:50:09 (muokattu 05.01.2011 18:51:35)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen bassoa noin kaksi vuotta soittanut miehenalku, ja tarvetta alkaisi olla uudelle bassolle. F -kaula on ehdoton, presaria esimerkiksi minun on erittäin epämukava soittaa. J- tai H-mikitys on mieluisin minulle, ja ulkonäön puolesta Musari on paras, kuten myö soittotatsiltaan. Budjetin rajaan 1400 euroon, eikä senttiäkään päälle. Käytetty olisi varmaan paraas. Ostohetki on vasta alkukesästä. Tämä on ainakin toistaiseksi vaikuttanut parhaalta http://www.kitarapaja.com/pics/bmmsrblackmn061_800_600.JPG .

JussiKoo
05.01.2011 22:41:42 (muokattu 05.01.2011 22:42:38)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Katsasta Sandbergit, esim. California-mallit (JM4 tai PM4). Löytyy kaulan puolelle J tai P -mikityksellä ja tallan puolelle MM-mikillä. Kaulaprofiili on Stingraytä ja Presaria "ketterämpi", muttei kuitenkaan mikään tikku.

Suomessa niitä edustaa: www.soundstore.fi

Ja onhan tuo pajan Musari ainakin komea. Melko kauan se tosin on siellä viihtynyt.

"Mikä muualla tulkitaan homoeroottiseksi, on bassodadassa vain ryhmähenkeä." (kraaps 03/2010)
jaakonam
05.01.2011 22:48:02
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos presarimallinen paksu kaula ahdistaa, mutta musari muuten tuntuu omimmalle, musareita saa myös Sterling-mallisilla ohuemmilla kauloilla. Ernie Ballin katalogissa se lienee nimellä "SLO neck option".

"Basso on yksinkertaisten miesten monimutkainen instrumentti."
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti