Muusikoiden.net
03.12.2016
Into-Luthman | Yli 300 sivua parasta musakamaa 

Bassot »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Markbass Little Mark Tube
1
osmonen
23.12.2010 00:25:11
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nyt Markbass-klubilaiset ja muutkin herätys! Kokemuksia, kehuja ynnä muuta kommenttia kyseisestä vahvistimesta olisi kiinnostavaa kuulla. Kumma kyllä en haulla löytänyt kirjoituksista tai otsikoista tästä juttua. Koko Markbass-klubikejua en alkanut läpilukemaan.

Olen harkinnut tällaisen hankintaa mutta en ole (vielä) päässyt kokeilemaan. Trankkumarkkua olen soittanut ja pidin kyllä soundista. Putken lämpö ja "se jokin särmä" jäi vaan puuttumaan.

Ja sitten vielä kysymys tehoista: onko mielestänne perus 500 w versio riittävän meluisa keikoille, vai kannattaisiko ostaa 800 w kone, kun hintaero ei ole järin suuri?

Tässä vielä linkkiä:
http://www.soundstore.fi/Bassot/Bas … /Markbass+Little+Mark+Tube+800.html

Joey Mosquito
23.12.2010 00:29:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jep jos putkisaundia haluu ni kandee laittaa 900e trankkuun missä on etuaste-putki!

-Get down and get out.
osmonen
23.12.2010 00:37:16

Selvennetään sen verran, että omistan jo yhden putkinupin. Keikkakäyttöön olen harkinnut hybridin hankkimista keveyden takia lähinnä. Lisäksi tahtoisin varjella vintage-vahvistintani keikkaelämän kurjuudelta. Soundin puolesta hybridit voittavat mielestäni trankkuvahvistimet, eikä ehkä tällä hetkellä ole varaa toiseen putkinuppiin.

Ja miksi se hybridi ostetaan jos ei putken takia? Täysputkikone maksaa kuitenkin tuplasti ton verran.

Dropped C
23.12.2010 00:44:04 (muokattu 23.12.2010 00:44:43)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hommaa mielummin Maken Little Mark Rocker tai R500, näissä se putki tekeekin jo jotain. Mä on kai niin puukorva, että mun mielestä tossa Little Mark Tube:ssa se putki ei juuri lainkaan vaikuttanu saundiin.

500W Markbass on jo todella äänekäs. Mitä luultavammin et tarvitse 800W versioita.

osmonen
23.12.2010 00:59:44

Kiitti vinkistä! Pitäisi päästä testailemaan niin olisi vähän paremmilla jäljillä. Soitin Laineen nettisivuilla ainakin on r500. Turun myymälän tilanteen näkee pyhien jälkeen.

hollstro
23.12.2010 11:14:57
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joey Mosquito: Jep jos putkisaundia haluu ni kandee laittaa 900e trankkuun missä on etuaste-putki!

Jos putkisaundia haluaa niin siihen tarvitaan putkivahvistin. Yksi etuasteen putki ei tee kesää saatika talvea putkisaundin suhteen.

vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen
mtnen
25.12.2010 14:41:33 (muokattu 25.12.2010 14:44:07)

Ostin viikko sitten tämän LM Tuben testattuani puoli päivää eri vahvistimia. Liikkeessä on tietysti aika turhaa testata, vaikka sainkin puoli päivää soitella kaikessa rauhassa. Testissä olivat LM 2, LM 3, R500, Genz Benz Shuttle, GK Goldline ja GK Fusion. R500 ei paljon poikennut tästä LM tubesta, mutta jälkimmäisessä oli enempi säätövaraa. Kyllä tuo putki jotain plussaa soundille tekee, mutta en hakenutkaan mitään putkivahvistimen korvaajaa, vaan sellaista jokapaikan höylää, joka taipuu kaikenlaiseen juttuun. Toistaiseksi tuntuu erittäin hyvältä hankinnalta.
Vaihdossa annoin pois Hughes & Kettnerin Quantum QT600 nupin. Siinä on onnistuttu imitoimaan täysputkikonetta paljon paremmin, mutta LM Tube on monipuolisempi. Ja 500 W tuntuisi kyllä piisaavan.

PnukBassist
25.12.2010 16:02:15

Täällä MB Rocker. Eihän tätä voi suoraan verrata putkivehkeisiin, mutta tuosta tube-hanikasta saa mukavat säröt soundiin.

Well, I woke up Sunday morning With no way to hold my head that didn't hurt. And the beer I had for breakfast wasn't bad, So I had one more for dessert.
osmonen
27.12.2010 00:58:28

Kyllä tuo putki jotain plussaa soundille tekee, mutta en hakenutkaan mitään putkivahvistimen korvaajaa, vaan sellaista jokapaikan höylää, joka taipuu kaikenlaiseen juttuun.

Mulla sama juttu. Treenikselle olen hakemassa perusvahvistinta. Eikä sitä putkinuppia tahdo eikä jaksa raahata joka keikalle. Studiojutut sitten erikseen.

Testaamalla selviää, sopiiko mun tarpeisiin joku maken nupeista.

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti