Muusikoiden.net
10.12.2016
Rockway LIVE! Joka maanantai ja keskiviikko klo 17-19 

Bassot »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Kieli tietylle vireelle?
1
Mr.Sit.com
09.12.2010 00:23:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oli ihan pakottava tarve päästä 5-kielisellä A:han ja ajattelin kunnon vaijerin hommata siihen, ja päädyin tähän http://www.thomann.de/fi/pyramid_140_einzelsaite_ebass.htm ja nyt tuntuu että ton A:n rinnalla sois myös Bb, ja kaikki äänet huiluäänistä lähtien sillä kielellä sisältää myös ton noin puol sävelaskelta korkeamman sivuäänen. Voisko olla mahdollista että toi olis tarkotettu nimenomaan Bb-vireeseen? Tätä teoriaa tukee se et kun sen virittää tohon Bb:hen ni sivuääntä ei tunnu kuuluvan.

Pitääkö ostaa sit seuraavaks .145-kieli jos se vaik sois sit A:na :P Ellei täs sit oo jotain valmistusvirhettä.

Ihan vitun sama mä oon vittu rock-stara
hollstro
09.12.2010 08:04:19
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Erikoinen ilmiö. Sulla todennäköisestiu resonoi joku paikka bassossa (esim. talla). Olethan myös säätänyt hinovireen kohdalleen? Kun kieli paksunee on tallapalaa siirrettävä taaksepäin, siis kohti tallaan takareunaa. Erityisen paksuilla kielillä tämä säätövara uein loppuu kesken.

Joskus kielet ovat viallisia ja sen huomaa useimmiten siitä että kieli sammuu normaalia nopeammin. Jos kieli muuten soi hyvin, niin kielessä ei ole vikaa, eikä kieli "tiedä" että se on Bb:lle tehty. Kielen paksuudella säädellään soittotuntumaa ja vetoa. Kielen voi virittä huomattavasti normaalin yli tai ali.

vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen
Mr.Sit.com
09.12.2010 09:29:14

Hienovire on kohillaan. Kun viritin edellisen kielen (olisko ollu .130) A:han, ei ollu mitään ongelmaa, vähän tumppu soundi tuli vaan. Kieli soi suht normaalisti. Ehkä mä vaan tilaan uuden kielen ja kokeilen mitä se tekee.

Eikä mulla oo missään muussa bassossa tullu tommosta vaikka hienovire olis ollu ties missä :D

jopasoli
13.12.2010 19:02:34

Kuulostaa fysikaalisesti mahdottomalta tuo sivuääni. Jos joku tietää selityksen, olisin kiinnostunut kuulemaan.

Tämä ei ole provoa.
mr.bungle
13.12.2010 20:21:15
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juu on kyllä kumma ilmiö. Ääninäyte olis kiinnostava. Itse epäilen vahvasti että kieli on viallinen (murtuma yhdessä punoksessa tai muuta vastaavaa). Muuta selitystä en keksi.

bassolla hanuriin
Mr.Sit.com
14.12.2010 01:26:23 (muokattu 14.12.2010 17:51:08)

Joo voin ottaa ääninäytettä kunhan kerkiän.

E. Tuosta

http://maihinnousu.net/s/10192

Mr.Sit.com
15.12.2010 01:50:38

Mr.Sit.com: Joo voin ottaa ääninäytettä kunhan kerkiän.

E. Tuosta

No ei toi ny ihan puolta sävelaskelta ole mut häiritsevä kuitenkin. Tuntuu että akustisena kuuluu vielä paremmin. Oli pakko lainata itseäni että näkyy uusi viesti, olenpas nerokas

hollstro
15.12.2010 08:27:15

Mr.Sit.com: Joo voin ottaa ääninäytettä kunhan kerkiän.

E. Tuosta

Kyllä tuossa outo sivumaku on. Jos bassossa muilla kielillä ei ole samaa ilmiötä niin kieli on viallinen. Muuta syytä ei keksi.

vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen
Mr.Sit.com
15.12.2010 10:27:43

Uutta kieltä sitten vaan tilaamaan ja kohti uusia pettymyksiä :D

Skeleton
25.12.2010 15:37:44

Mulla on ollu Pyramidin setti surkein kielisetti mitä oon kokeillut, soi yvin pari kuukautta ja sit tumppuuntu ja tummeni. Suosittelen ehkä välttämään!

Mr.Sit.com
25.12.2010 17:54:33

Skeleton: Mulla on ollu Pyramidin setti surkein kielisetti mitä oon kokeillut, soi yvin pari kuukautta ja sit tumppuuntu ja tummeni. Suosittelen ehkä välttämään!

Mul on rotot neljä ohuinta kieltä, mut tota .140 -vahvuutta ei ihan joka merkiltä löydy, t-kaupastaki vissiin pyramidilta ja elixiriltä.

Mr.Sit.com
12.01.2011 12:42:39

Saatanan saatana, tilasin samanlaisen kielen ja kuulostaa lähes samalta. Mikä vittu tässä nyt on, nyt on kyllä reklamaation paikka.

ReBeat
12.01.2011 13:22:46

Ootko kokeillut vaimentaa kieltä sieltä satulan takaa, lavan päältä?

Mr.Sit.com
12.01.2011 13:42:50

ReBeat: Ootko kokeillut vaimentaa kieltä sieltä satulan takaa, lavan päältä?

Ei vaikuta mitenkään.

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti