Muusikoiden.net
07.12.2016
OGRE | Klikkaa tästä lisätietoa ja jälleenmyyjät 

Bassot »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Akustinen, halpa ja ihan ok basso hakusessa
1
JanneT
22.11.2010 09:55:56
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Heis,

Eli kiinnostaisi kokeilla vähän basson soittelua ja kun olen akustisten soittimien perään, niin olen miettinyt akustisen basson hankkimista. En kuitenkaan halua kalliiseen soittimeen investoida, kun en ole varma kuitenkaan siitä, kuinka paljon basso sitten todellisuudessa iskee.

Thomannilta varmaan olisi lähdössä tilaukseen ja heidän Harley Bentoneita olen katsellut (kun ne niitä halvimpia ovat). Joskus ostin Bentonin teräskoppaisen Resonaattorin ja ainakin se on hinta/laatusuhteessa ollut loppuen lopuksi ihan ok peli (vissiin tulevat samalta tehtaalta kun Johnsonin resot?). Mistäs kotoisin nuo akustiset bassot mahtanevat olla? Vai onko akustisissa bassoissa soundit sitä luokkaa, että kannattaisi sijoittaa suoraan sähköiseen?

Taustatietona sen verran, että kitaraa olen soittanut kohta 14 vuotta ja niin sähkö kuin akustisiakin löytyy. Siinä ohessa myös vähän pianoa, 5-kielistä banjoa ja 25-kielistä kanteletta, mutta ne ovat jääneet vähän kuin hupi soittelu soittimiksi. Tämän takia en halua lähteä liikkeelle millään kalliilla bassolla..eli tulee kotisoitteluun!

Voihan vitalis...Cee U Nx Time...
"The slower you play, the more coffee youll have time to drink, before the next lick." (Asus T. Zibironszcki)
Teijo K.
22.11.2010 10:09:56
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä lähtisin siitä Ibanezin halvimmasta akkaribassosta. Se on kuitenkin ihan soitin, ja siinä on käyttökelpoinen elektroniikka. Sellainen yleistys noihin sopii, että mahdollisesti joitakin eksoottisia muutamia erikoistapauksia lukuun ottamatta millään noilla ei saa kauhean paljoa bassoisinta bassoääntä ilman vahvistusta. Yksin niillä voi soittaa akustisesti tai hiljaa soittavan akkarikitaristin kanssa, mutta aika äkkiä niitten kanssa jää sitten kanssa jalkoihin. Eli pitää vahvistaa se ääni jollain.
UncleFester
22.11.2010 10:39:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla oli elektroakustinen Cort jossain välissä. Oli mukava basso kyllä kotilätkyttelyssä. Sitten soitettiin akustisen kitaran kanssa niin jäi heti jalkoihin eli pakko se ääni on vahvistaa loppupeleissä. Mutta mukava lätkytin noin muutoin kyllä.

www.mikseri.net/superbullets - Demo 2010 kuunneltavissa!
emBBo
22.11.2010 22:37:41 (muokattu 22.11.2010 22:42:34)

Joo kyllä minäkin kallistun sähköiseen mitä nyt joskus kokeillut akustisia, helposti jää jalkoihin. Ja kuten jo mainittiinkin nuo halvimmat Ibat ovat ihan jees. Suht mukavia soittaa ja kuulostavat joltain. Esim. http://www.thomann.de/fi/ibanez_gsr200bk.htm halvin mitä thomannilta löytyi haulla. Kaverilla tuommoinen ja ihan ok peli. Tietty saahan noita Warwickin Rockbassejakin parilla sadalla, nekin ovat ihan ok mitä itse olen soitellut.

e:muokkausta, lisäystä

JanneT
23.11.2010 08:12:24
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jes,

kiitokset neuvoista. Varmaan menen sitten suosiolla tuolla sähköisellä pelillä. Ja tosiaan basso ei ole tulossa rockin soitteluun, vaan ehkä enemmänkin semmoiseen letkeään blues himmailuun.

Voihan vitalis...Cee U Nx Time...
"The slower you play, the more coffee youll have time to drink, before the next lick." (Asus T. Zibironszcki)
nimenion
23.11.2010 08:56:22 (muokattu 23.11.2010 11:17:36)

siirretty omaksi ketjuksi

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti