Muusikoiden.net
11.12.2016
HOTONE - pienimmät pedaalit koskaan? 

Bassot »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Nuppi+Kaappi?
1 2 3
kettu77
17.11.2010 04:45:10 (muokattu 17.11.2010 05:02:28)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mosh!

Taas tuli aika pistää kamat vaihtoon ja jos nyt alkaisi pikkuhiljaa löytymään sellaiset kamat joilla viitsii soittaa pidempään?
Nykyinen läjä = Ampeg BA115hpt + SansAmp + Bass muff toimii hienosti mutta isompaa pitää saada. Ajattelin palata nuppi/kaappi -yhdistelmään.
Genrenä C-vireistä thrash/speed -metallia yhdellä ISOLLA kitaralla ja tällä hetkellä käytän SansAmpia perussoundiin ja polkaisen kitaramaisemman rähinän muffilla kun tarvitsee buustia bassoon, esim kitarasoolojen alle.
SVT3-Pro hyvillä kaapeilla on ykkösvaihtoehtona tällä hetkellä mutta löytyykö täältä ideoita/ajatuksia/vaihtoehtoja halvemmille kamoille? Vaatimuksena tarpeeksi potkua, kykyä toistaa matalaa C:tä tarkasti ja mielellään hyvää perusmuroa jo ilman spedujakin.
SVT3:n saa uutena kahdeksaansataan ekuun mutta kelvolliset kaapithan maksaa saman verran, ellei enemmänkin. Kun ei millään malttaisi säästää..
Ei taida olla järkeä ostaa hyvää nuppia ja paskoja kaappeja, vaan pikemminkin päinvastoin?

Your arms are too short to box with God
hollstro
17.11.2010 09:05:25

No ette te taida kovin lujaa soitaa jos toi nykyinen toimii hienosti? Siihen nähden kunnon nuppi ja laadukas 4x10" kaappi ajavat asiansa. Matalan vireen takia vahvistintehoa saa olla paljon, jotta dynamiikka ei latistu. Budjetin mukaan niin kallit kun vaan on varaa, tai kun torilta löytyy polkuhintaan. Mun ehdotus torilta olisi:

kaappi: http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=452781
nuppi: http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=467915

Ton nupin alle voi sitten laittaa lisää kaappeja sen mukaan kun budjetti antaa periksi.

vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen
kettu77
17.11.2010 16:11:01

Joo-o.
Halvalla kun ei tahdo päästä... Prkl.
Kyllä me kovaa soitetaan ja se mun Ampegin 220W combo riittää kyllä teholtaan.
Tosin se on nostettu kitarakaapin päälle että se tööttää suoraan naaman korkeudella.

kojones
17.11.2010 16:26:18 (muokattu 17.11.2010 17:09:21)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://www.thomann.de/fi/warwick_tube_path_101.htm

Ton ostaisin itse SVT-3 Pron sijaan. Ja ostinkin. Hintakin tullut näköjään vielä satasella alaspäin. Ja vaatimukset oli itsellä kovin identtiset.

Genrenä C-vireistä thrash/speed -metallia, vaatimuksena tarpeeksi potkua, kykyä toistaa matalaa C:tä tarkasti ja mielellään hyvää perusmuroa jo ilman spedujakin

E: Pistetään nyt vielä että mun mielestäni huomattavasti tuota ennen omistamaani Markbass Little Mark Rockeria parempi pikkuroso ja putkimaisempi boogie, ihan eri luokan vehkeitä. Mutta tosiaan painaa sen viisi kertaa enemmän.

PnukBassist
17.11.2010 16:43:19 (muokattu 17.11.2010 16:44:10)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

MarkBass-miehenä voin suositella ainakin Rocker nuppia ja miksei tuolta 4x10" kaappiakin. Itsellä menee matalimmillaan H:sta tämmösellä setupilla nykyjään eikä tarvi polkimia laisinkaan: http://picasaweb.google.com/jereanttonen/Markbass#5540220263527768418

Mutta ensisijassa suosittelen kyllä käymään toria läpi, löytyy sisäänajettua vehkettä uutta halvemmalla. Tuo Hollstron postaama nuppi olis esim. aika helvetillinen jyrä.

Well, I woke up Sunday morning With no way to hold my head that didn't hurt. And the beer I had for breakfast wasn't bad, So I had one more for dessert.
kettu77
17.11.2010 17:29:32

Joo onhan se Marsu varmasti hyvä, mutta kallis...
Markbasseista olen kuullut pelkkää hyvää mutta olen sivuuttanut ne täysin sillä verukkeella että ne on niin pieniä ja lelun näköisiä. Ehkä ei kannattaisi, mutta mieluummin ostaisin oikean mörön näköisen stäkin.
Ja eikö ollut niin että Rockerin etusessa on yksi ainut putki?
Siitä ei varmaan ole muuta iloa kun että voi kerskua kavereillä että on putkietunen. Vähän niinkuin mun nykyisessä combossa, ja edellisessä hybridinupissakin.
Warressahan näytti olevan kolme putkea, ja svt3:ssa muistaakseni viisi.
Luulis putkien kuuluvan ja tuntuvan...
Tosin vähän epäillyttää 1000W Warre putkietusella reiluun viitensataan. Jotain hämärää siinä on oltava.

kojones
17.11.2010 17:36:47 (muokattu 17.11.2010 17:42:11)

kettu77: Joo onhan se Marsu varmasti hyvä, mutta kallis...
Markbasseista olen kuullut pelkkää hyvää mutta olen sivuuttanut ne täysin sillä verukkeella että ne on niin pieniä ja lelun näköisiä. Ehkä ei kannattaisi, mutta mieluummin ostaisin oikean mörön näköisen stäkin.
Siitä ei varmaan ole muuta iloa kun että voi kerskua kavereillä että on putkietunen.

Kyllä siitä putkirosoa mukaan saa, semmoista kuin nyt yhdestä miniatyyriputkesta saa.

Vähän niinkuin mun nykyisessä combossa, ja edellisessä hybridinupissakin.
Warressahan näytti olevan kolme putkea, ja svt3:ssa muistaakseni viisi.
Luulis putkien kuuluvan ja tuntuvan...
Tosin vähän epäillyttää 1000W Warre putkietusella reiluun viitensataan. Jotain hämärää siinä on oltava.

Kyl siin joku juttu Thomannilla varmasti on http://www.musamaailma.fi/epages/mu … ectPath=/Shops/musa/Products/179014

SVT3:n testasin, tosin vain musaliikkeessä, mutta kovasti tehottoman oloinen se oli. Soundi oli kyllä hunajaa EQ flättinäkin, Warrella pääsee aika samoihin maisemiin kun snadisti korostelee ylämiddleä.

Ja siinä missä SVT3:n putket on etuasteessa, tuossa Warwickissa on putkipääte keinokuormineen.

leksi-B
17.11.2010 17:38:46 (muokattu 17.11.2010 17:39:41)

kojones: Ton ostaisin itse SVT-3 Pron sijaan. Ja ostinkin. Hintakin tullut näköjään vielä satasella alaspäin. Ja vaatimukset oli itsellä kovin identtiset.

Warwickille täältäkin ääni. Itselläni tosin vanhempi hybridi W, mutta aikalailla samanlainen soundi näissä warwickeissa on, mitä niitä on tullut testattua.

Matalaa A:ta tullut soitettua omalla W:llä ja hyvin tulee se "hevijytke" sieltä ja soundi on hyvin erotteleva. Nupillani on myös äänitetty Circle of Contempt:n biisit http://www.purevolume.com/circleofcontempt

1x 15":sen läpi potkii kommeesti, toinen 15":nen kruunaisi koko komeuden.

Pelittää myös muussakin musiikissa, kuin metallissa.

"Kaikki mitä teet elämässäsi on merkityksetöntä, mutta on tärkeää, että teet sen, koska kukaan muu sitä ei tee."
kettu77
17.11.2010 17:58:53

Huomasin myös että tompalla 500 ja 1000 wattiset maksaa saman verran?
WTF? Jotain hämärää tässä on...
Mutta kai se on uskottava viisaampia ja ihan oikeasti laittaa warre listalle.
Etuna tietty se että sitä pääsee testaamaan.

PnukBassist
17.11.2010 18:01:26

kettu77:
Siitä ei varmaan ole muuta iloa kun että voi kerskua kavereillä että on putkietunen.

Kannattaa kokeilla MB:tä, itse yllätyin täysin taannoin kun kokeilin, siihen asti oli ollut juurikin tommonen kanta kuin sulla, että Ampekkia pitää olla (silloin vielä käytössä V4Bh).

Ja joo Rockerissa on yks putki, eikä siitä tietenkään semmoista putkisoundia saa kuin täysputkivehkeistä, mutta helvetin hyvin olen tolla kyllä pärjänny ja hienosti soi mureampikin soundi.

Well, I woke up Sunday morning With no way to hold my head that didn't hurt. And the beer I had for breakfast wasn't bad, So I had one more for dessert.
kettu77
17.11.2010 20:07:56

Sitähän juuri yritän tässä kysellä että onko järkeä ostaa muuta kun ampeggia tai täyslamppumyllyjä? Eri foorumeita kun seuraa niin aina mennään siihen että "säästä ja osta svt tai mesa". Onhan noita vahvareita pilvin pimein eikä ne kaikki voi olla paskoja. Musaliikkeissä Suomessa on vaan kovin vähän tarjontaa mitä pääsee testamaan ja mua vähän hirvittää ostaa kamoja sokkona. Ampegin kun ostaa niin voi luottaa siihen että se ajaa asiansa. Ihan testaamattakin.

Dropped C
17.11.2010 20:13:40 (muokattu 17.11.2010 20:18:30)

Kyllä mää ostasin ton Warren 1000W pelin, on se sen verran halpa. Tosin sillon tarvii kyllä kaapinkin joka kestää väh. ~600W 8 ohmisena. Tai ei välttis, kun tolla lähtee varmasti pienemmilläkin volyymeilla laastit seinistä... Tota "putkihommaa" ton laitteen päätteessä mä en kyllä tajuu. Kun hybridipelihän toi on...

Edit: Saako Tompalta vielä niitä Warren 6x10 kaappeja puoli-ilmaiseksi? Siinähän sitä olisi läjää todella halvalla ja ääntä lähtee varmasti aivan liikaakin.

Dropped C
17.11.2010 20:29:56

Tosin tossa alussa toi Rockeri kuulostaa tosi maukkaalta:

http://www.youtube.com/watch?v=C6iqwo828es

Harmi että rupee tulee lässytystä ja paljon turhempia saundeja ton perään.

Mut silti toi Warren nupeksi on sen verta halpa...

kettu77
17.11.2010 20:33:34

Dropped C: Kyllä mää ostasin ton Warren 1000W pelin, on se sen verran halpa. Tosin sillon tarvii kyllä kaapinkin joka kestää väh. ~600W 8 ohmisena. Tai ei välttis, kun tolla lähtee varmasti pienemmilläkin volyymeilla laastit seinistä... Tota "putkihommaa" ton laitteen päätteessä mä en kyllä tajuu. Kun hybridipelihän toi on...

Edit: Saako Tompalta vielä niitä Warren 6x10 kaappeja puoli-ilmaiseksi? Siinähän sitä olisi läjää todella halvalla ja ääntä lähtee varmasti aivan liikaakin.

735€ näyttäisi maksavan tuo warren 610, tehonkesto 900W 4 Ohm.
Ei välttämättä paskempi ratkaisu... Karvan alle 1400 ekua koko läjästä räkkeineen kaikkineen.

Dropped C
17.11.2010 20:35:20

Niit 6x10:jä oli alle 300:n tuolla...

Dropped C
17.11.2010 20:39:40

Tommonen vois olla kans aika yliverto hintaansa, kokoonsa ja painoonsa nähden. Tosin en oo kokeillu...

http://www.thomann.de/fi/gallien_krueger_212mbe_8ohm.htm

Kahella varmasti räjähtäis jo galaksit, kun herkkyyskin tossa kaapissa on hyvä.

kojones
17.11.2010 21:18:19

kettu77: 735€ näyttäisi maksavan tuo warren 610, tehonkesto 900W 4 Ohm.

Juu, ei oo montaa päivää kun tuo kaappi maksoi 289€. Viimeisiä vissiin viedään..

kojones
17.11.2010 21:20:09

Dropped C: Tota "putkihommaa" ton laitteen päätteessä mä en kyllä tajuu. Kun hybridipelihän toi on...

Siinä on yhden EL84-putken ja 3W putkipääte, sen perässä päätemuuntaja ja keinokuorma, josta sitten otetaan vaimennettu signaali tolle trankkupäätteelle. Pääteruttua saapi.

Meegs86
17.11.2010 22:24:16

kojones: Juu, ei oo montaa päivää kun tuo kaappi maksoi 289€. Viimeisiä vissiin viedään..

Sori, ei liity mitenkään otsikon aiheeseen, mutta eikös ne ollu niitä 6ohm versioita, mitä sai tohon alle kolmeen hunttiin...? Ei kai noi 4ohm versiot missään vaiheessa ollu alennuksessa?

Nahkastaan ulosajettu huorimuspässi
Antti1
17.11.2010 22:47:23

Meegs86: Sori, ei liity mitenkään otsikon aiheeseen, mutta eikös ne ollu niitä 6ohm versioita, mitä sai tohon alle kolmeen hunttiin...? Ei kai noi 4ohm versiot missään vaiheessa ollu alennuksessa?

Ihan samaan hintaan lähti molemmat ämyrit.

PYÖRII! TÄÄ ON KUTSU SULLE!
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti