Muusikoiden.net
09.12.2016

Bassot »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Onko vikaa Fafnerissa
1
helperi
04.11.2010 13:12:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kirjoittelin jo tuonne dadaan, mutta ei veijoja kiinnostanut eli laitanpa tänne saman:

Nyt on nimittäin kova huoli fafnerista. Tuossa viime viikolla bassokaappeja pinoillessa kävi niin että laitoin räkkilaatikossa olevan fafnerin kyljelleen lattialle. No toista kaappia nostaessa kulma osui nupin caseen sillä seurauksella että fafneri kaatui katolleen betonilattialle. Kaiken lisäksi oli juuri soiteltu jonkin aikaa joten etusen putket varmaan olivat vielä lämpimänä.

No kovasti itseäni solvaten, kakkaa housussa kytkin systeemin taas päälle.. ja se jumalainen ääni sieltä tuli niinkuin ennenkin. Torstaina tuli heitettyä myös keikka ja pientä lisähikeähän siitä sai kun pelkäsi että milloin tulee se viimeinen pihaus.

Nuppi tuntuu toimivan edelleen normaalisti, mutta ainoa huolta herättävä seikka on että kun nupin laittaa pois päältä niin gainin clippivalo syttyy palamaan ja himmenee siitä sitten pikkuhiljaa pois. Ennen tuota kolausta ei tuota ole tehnyt. Ja kyse siis nimenomaan clippivalosta eikä siitä kompuran valosta joka aina hetken palaa sammutuksen jälkeen (itse en nupin kompuraa käyttele kun on multicomppi edelleen laudassa).

Eli onko fafnerin tuntijoiden mielestä syytä huoleen, pitäisikö viedä huoltoon vai vedellä normaalisti kohti auringonlaskua kunnes savu nousee?
j4kk1
04.11.2010 13:23:03

helperi: Nuppi tuntuu toimivan edelleen normaalisti, mutta ainoa huolta herättävä seikka on että kun nupin laittaa pois päältä niin gainin clippivalo syttyy palamaan ja himmenee siitä sitten pikkuhiljaa pois.

Muistaakseni mullakin palaa se clippivalo sammutuksen jälkeen vähän aikaa. Voin yrittää muistaa kattoa reeniksellä ajatuksen kans seuraavalla kerralla.

Underpowering is one of those myths that will not die. You cannot damage a speaker through putting too little power into it.
helperi
04.11.2010 13:26:08

j4kk1: Muistaakseni mullakin palaa se clippivalo sammutuksen jälkeen vähän aikaa. Voin yrittää muistaa kattoa reeniksellä ajatuksen kans seuraavalla kerralla.

Juu kiitti jos viitsisit tarkistaa. Mielestäni vaan oma vahvari ei ole tuota ennen kolausta tehnyt. Testasin myös että clippivalo syttyy sammuttaessa palamaan, oli volanupikat päällä tai ei.
arilö
04.11.2010 14:49:14
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En ole ikinä Fafneria edes nähnyt, mutta itse vetäisin kohti fauringonnousua kuulain purjein koskapa kuvittelisin että jos putki/putket olisivat vikaantuneet se olisi jo selvinnyt ensi käynnistyksellä.

helperi
04.11.2010 20:04:32

arilö: En ole ikinä Fafneria edes nähnyt, mutta itse vetäisin kohti fauringonnousua kuulain purjein koskapa kuvittelisin että jos putki/putket olisivat vikaantuneet se olisi jo selvinnyt ensi käynnistyksellä.

No näin olen itsekin ajatellut. Ja luulisi että ne etusputket tuollaisessa tärskyssä herkimmin ottaisi siipeensä. Tuo outo valoilmiö vaan vähän huolestuttaa.
Johannes_t
04.11.2010 20:19:29
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Outo valoilmiö on ihan normaali. Konkka siellä purkaa jännitettä.

absqua
04.11.2010 20:19:42

helperi: No näin olen itsekin ajatellut. Ja luulisi että ne etusputket tuollaisessa tärskyssä herkimmin ottaisi siipeensä. Tuo outo valoilmiö vaan vähän huolestuttaa.

voisko olla niin ettet vaan tähän asti ole noteerannut tuota ilmiötä ennenkuin nyt kun olet tutkinu vahvistimen käyttäytymistä sillä silmällä "josko jotain vikaa olisi"?

Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy-
helperi
04.11.2010 20:57:10

absqua: voisko olla niin ettet vaan tähän asti ole noteerannut tuota ilmiötä ennenkuin nyt kun olet tutkinu vahvistimen käyttäytymistä sillä silmällä "josko jotain vikaa olisi"?

Voihan se olla näinkin... Eiköhän tämä kauhu tästä laannu.
j4kk1
05.11.2010 09:16:53

helperi: Juu kiitti jos viitsisit tarkistaa. Mielestäni vaan oma vahvari ei ole tuota ennen kolausta tehnyt. Testasin myös että clippivalo syttyy sammuttaessa palamaan, oli volanupikat päällä tai ei.

Tsekkasin asian, "peak" valo palaa useita kymmeniä sekunteja muutaman tunnin päälläolon ja sammutuksen jälkeen. Tosin mulla se kompressorin valo ei pala sammutuksen jälkeen, saattaa ehkä vilahtaa nopeasti.

Underpowering is one of those myths that will not die. You cannot damage a speaker through putting too little power into it.
helperi
05.11.2010 09:48:29

j4kk1: Tsekkasin asian, "peak" valo palaa useita kymmeniä sekunteja muutaman tunnin päälläolon ja sammutuksen jälkeen. Tosin mulla se kompressorin valo ei pala sammutuksen jälkeen, saattaa ehkä vilahtaa nopeasti.

Juu kiitoksia tarkistuksesta ja muillekin vastailuista. Selvittiin siis säikähdyksellä.

eemeli
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti