Muusikoiden.net
28.03.2024
 

Bassot »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Ostamassa ensimmäistä bassoa
1 2 3 4 5 615 16 17 18 19
MPU
23.08.2010 17:11:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

samumaster: Niinhän se on, mutta kuitenkin voi ostaa ensin jonkun 100-200€ basson ja kun jo uusi basso/uuden basson tarpeessa niin myy sen vanhan.
 
Käytettynä sillä 200 eurolla saa jo ihan käyttökelpoisia soittimia. Kaupasta lähinnä soittimen näköisiä esineitä.
Marko
 
Ite kun tekee saa sellasta kun tulee
Chaanim
23.08.2010 17:58:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minullakin on ensimmäinen basso hakusessa, joten lainaan röyhkeästi tätä ketjua. Tällä hetkellä vaihtoehdot ovat kutakuinkin nämä:
- Carvin LB75, hinta 600e
- Warwick FNA Jazzman 5, hinta 900e
 
Minulla ei ole minkäänlaista kokemusta bassoista, joten mielelläni kuulisin teidän aatoksia kyseisistä otuksista. Onko tuon hintaluokan laitteissa enää laadullisia eroja vai kannattaako valinta tehdä puhtaasti sen mukaan, kumpi sopii paremmin käteen? Bassolla olisi tarkoitus soittaa kaikkea funkin ja metallin väliltä, joten kiinnostaisi myös tietää, miten "all-around" -vehkeitä nämä ovat.
 
leksi-B
23.08.2010 18:04:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Chaanim: Minullakin on ensimmäinen basso hakusessa, joten lainaan röyhkeästi tätä ketjua. Tällä hetkellä vaihtoehdot ovat kutakuinkin nämä:
- Carvin LB75, hinta 600e
- Warwick FNA Jazzman 5, hinta 900e
 
Minulla ei ole minkäänlaista kokemusta bassoista, joten mielelläni kuulisin teidän aatoksia kyseisistä otuksista. Onko tuon hintaluokan laitteissa enää laadullisia eroja vai kannattaako valinta tehdä puhtaasti sen mukaan, kumpi sopii paremmin käteen? Bassolla olisi tarkoitus soittaa kaikkea funkin ja metallin väliltä, joten kiinnostaisi myös tietää, miten "all-around" -vehkeitä nämä ovat.

 
Jazzamannista on kokemuksia. Hyviä sellaisia.
 
Taipuu erinomaisesti funkkiin, mutta myös metalli lähtee murealla soundilla warwickki -maiseen tapaansa. Warwickista saat kyllä aika pitkälti omasi pois, jos meinaat joskus myydä.
 
Osta se basso, joka tuntuu ja kuulostaa itselleen parhaimmalta.
 
"Kaikki mitä teet elämässäsi on merkityksetöntä, mutta on tärkeää, että teet sen, koska kukaan muu sitä ei tee."
samumaster
23.08.2010 20:02:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kävin nyt tuolla F-musiikissa kokeilemassa bassoja, ja nyt ei todellakaan tulisi mieleen ostaa Bentonia, gearnelosia tai muita halpiksia. Tästä pidin eniten: http://www.squierguitars.com/products/search.php?partno=0326608500
Eli tuo Squier vint. mod. nauhaton jazzari. Tolla pelillä lähtee. Hinta ei ollut paha, uutena n.360€. Teenpäs niin, että yritän säästää käytettyyn tollaseen (200€-270€) niin kauan kuin kärsivällisyys kestää, ja jos se murtuu niin ostan käytetyn Squierin presarin. näin. Rupeen nys sitten käymään tuolla äffässä joka päivä jammailemassa.
 
Siderocks
23.08.2010 20:17:21
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

samumaster: Kävin nyt tuolla F-musiikissa kokeilemassa bassoja, ja nyt ei todellakaan tulisi mieleen ostaa Bentonia, gearnelosia tai muita halpiksia. Tästä pidin eniten: http://www.squierguitars.com/products/search.php?partno=0326608500
Eli tuo Squier vint. mod. nauhaton jazzari. Tolla pelillä lähtee. Hinta ei ollut paha, uutena n.360€. Teenpäs niin, että yritän säästää käytettyyn tollaseen (200€-270€) niin kauan kuin kärsivällisyys kestää, ja jos se murtuu niin ostan käytetyn Squierin presarin. näin. Rupeen nys sitten käymään tuolla äffässä joka päivä jammailemassa.

 
Aika kova veto laittaa nauhaton ekabassoksi. Kannattaa olla kuitenkin varovainen, aika moni kokenutki jamppa laittaa nauhattoman vaihtoon kokeiluperiodin jälkeen. Nauhattomassa on kyllä oma hienoutensa, itte arvostan. En oo tollasta Squjun nauhatonta kokeillutkaan mut vintage modified normijazzaria kylläki ja se oli kova vehje se. Tosta nauhattomastaki näyttäs kuitenki porukka tykkäävän ja tuubipätkien perusteella saundiki on hyvä.
 
"Pullo viinaa päivässä vähentää merkittävästi riskiä kuolla vanhuuteen" -minä itse
Funkånaut
23.08.2010 21:02:56
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

o_s: Aika kova veto laittaa nauhaton ekabassoksi. Kannattaa olla kuitenkin varovainen, aika moni kokenutki jamppa laittaa nauhattoman vaihtoon kokeiluperiodin jälkeen. Nauhattomassa on kyllä oma hienoutensa, itte arvostan.
 
Toi kommentti nauhattomasta on kyl täysin totta. On se loppujen lopuksi aikas erilainen peli kuin nauhallinen. Itteltäni löytyy yks nauhattomaksi modattu ja on kyl yks viha-rakkaussuhde sen pelin kanssa. Välillä pölyttyy kuukauden telineessä ja sit taas jammaillaan pari viikkoa pari tuntia päivässä. Ekaksi beissiksi suosittelisin itse varauksella. Mutta, se mikä sopii omaan kouraan parhaiten...
 
"You can't spell Funk without FUN."
anapena
23.08.2010 22:36:13 (muokattu 23.08.2010 23:36:20)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jahas, tulee mieleen kun itse hain bassoihin ensi kertaa jotain tuntumaa Tampereen liikkeissä. Ihastuin kovasti Vintagen Icon fretlessiin, melkein ostinkin sen. Kyllä mä sen ehkä vielä hankinkin...joskus. On se vähän halvempi kuin tuo Squju, mut aika samoissa. Oikeestaan haluaisin nauhattoman presarin!
 
JTS
24.08.2010 09:38:34 (muokattu 24.08.2010 09:40:45)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=440313
 
Siitä. Tinkaat kahteensataan.
 
Vastaava ritsa palveli kunniakkaasti kotisoitot, treenit ja keikat 2003-2010. Nyt tekee samaa pikkubroidille.
 
Kuulostaa Jazzarilta, helpposoittoinen, painaa kuin synti eikä arvo tuosta ainakaan laske kovinkaan radikaalisti = hyvä ostos, vai hä?
 
www.myspace.com/youcantkeepmedownhc
Funkånaut
24.08.2010 09:45:08
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

anapena: Jahas, tulee mieleen kun itse hain bassoihin ensi kertaa jotain tuntumaa Tampereen liikkeissä. Ihastuin kovasti Vintagen Icon fretlessiin, melkein ostinkin sen. Kyllä mä sen ehkä vielä hankinkin...joskus. On se vähän halvempi kuin tuo Squju, mut aika samoissa. Oikeestaan haluaisin nauhattoman presarin!
 
Osta multa Squierin nauhaton presari. Lähtis kyl halvalla.
 
"You can't spell Funk without FUN."
Chaanim
24.08.2010 14:15:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

leksi-B: Jazzamannista on kokemuksia. Hyviä sellaisia.
 
Osta se basso, joka tuntuu ja kuulostaa itselleen parhaimmalta.

 
Nytpä kävi niin, että Carvin tarttui mukaan, enkä edes jaksanut käydä testaamassa tuota Warwickia. 600 euroa uudesta Carvinista ei vaikuttanut ollenkaan pahalta hinnalta. Kaulakaan ei tunnu liian paksulta, vaikka nakkisormeni eivät meinaa aina tavallisenkaan kitaran kanssa riittää. Sen sijaan tuo 34 tuuman mensuuri on aivan tolkuton, mutta eiköhän tämä tästä pikkuhiljaa.
 
samumaster
24.08.2010 15:50:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JTS: http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=440313
 
Siitä. Tinkaat kahteensataan.
 
Vastaava ritsa palveli kunniakkaasti kotisoitot, treenit ja keikat 2003-2010. Nyt tekee samaa pikkubroidille.
 
Kuulostaa Jazzarilta, helpposoittoinen, painaa kuin synti eikä arvo tuosta ainakaan laske kovinkaan radikaalisti = hyvä ostos, vai hä?

 
Olen nyt kahden vaiheilla.. nauhaton vai nauhallinen. Rakastuin siihen Squierin nauhattomaan ensisilmäyksellä ja tykkäsin juuri siitä, kun voi tehdä slaideja, ja että on vähän enemmän haastetta soittaa nauhatonta. Eikä tule pörinää.
Voisin löytää ehkä Squierin VM J FL:n halvemmallakin, joku oli myynyt samamallisen kitaran jollekin hintaan 180dollaria ja ostaja oli vielä parin viikon päästä kehunut bassoa, eli ei ollut huonossa kunnossa. Moni ei myy tohon hintaan mutta yritän silti etsiä.
En ole mitään tokain bassoa koskaan kokeillut. Jos ostaisin sen nauhattoman basson ja jos kaipaan nauhoja niin saan siitä kyllä omani takaisin (ehkä vähän enemmänkin) ja voisin ostaa erilaisen basson.
 
Siderocks
25.08.2010 01:52:27
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

samumaster: Olen nyt kahden vaiheilla.. nauhaton vai nauhallinen. Rakastuin siihen Squierin nauhattomaan ensisilmäyksellä ja tykkäsin juuri siitä, kun voi tehdä slaideja, ja että on vähän enemmän haastetta soittaa nauhatonta. Eikä tule pörinää.
Voisin löytää ehkä Squierin VM J FL:n halvemmallakin, joku oli myynyt samamallisen kitaran jollekin hintaan 180dollaria ja ostaja oli vielä parin viikon päästä kehunut bassoa, eli ei ollut huonossa kunnossa. Moni ei myy tohon hintaan mutta yritän silti etsiä.
En ole mitään tokain bassoa koskaan kokeillut. Jos ostaisin sen nauhattoman basson ja jos kaipaan nauhoja niin saan siitä kyllä omani takaisin (ehkä vähän enemmänkin) ja voisin ostaa erilaisen basson.

 
Jos rakastuit siihen niin hommaa ihmeessä se. Intohimon asiat ei yleensä järkeilemällä parane.
 
"Pullo viinaa päivässä vähentää merkittävästi riskiä kuolla vanhuuteen" -minä itse
BassoSisko
25.08.2010 07:27:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuli vaan mieleen että jos haluat myöhemmin nauhallisen basson, niin löytyisköhän tai voisikohan bassolle tehdä tällaista "nauhaotelautaa".
http://www.frettedfiddle.com/
 
Sitten ei tarttis edes myydä sitä.
 
hollstro
25.08.2010 09:41:23
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

BassoSisko: Tuli vaan mieleen että jos haluat myöhemmin nauhallisen basson, niin löytyisköhän tai voisikohan bassolle tehdä tällaista "nauhaotelautaa".
http://www.frettedfiddle.com/
 
Sitten ei tarttis edes myydä sitä.

 
Mielenkiintoinen idea. Satulan joutuisi vaihtamaan, koska nauhattomalle optimisetti jää auttamatta liian alas. 0-nauhallinen versio voisi toimiakin jos satulan urat ovat riittävän syvät.
 
vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen
Antti1
25.08.2010 10:41:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Samaa asiaa edelleen, ensimmäistä bassoa olen mietiskelemässä (mahdollisesti jopa kahta erilaista, bändikuvioista vähän riippuen). Soittokokemusta kyllä löytyy aika pitkältäkin aikaväliltä ja kaikenlaista on kokeiltu halvasta hintavaan, mutta lainakamoilla on tähän mennessä menty.
 
Basso saisi olla nelikielinen ja mieluusti passiivi. En ole koskaan löytänyt eq:lle bassossa mitään käyttöä ja kokemuksieni mukaan halvemmat aktiivirupelot lähinnä tärvelevät perussoundin. Soundimaailmaltaan saisi toimia rokki-/hevimeiningissä. Löytyykö jonkinlaisia ehdotuksia? Käytetytkin kelpaavat, joskaan nyt ei oo aikaa ihan kamalasti metsästää keikkakiireiden vuoksi ja hintaluokka on max 400-500€.
 
Mä olen itse ajatellut Squerin Classic Vibe jatsaria, vaikka kaulan paksu kiiltolakkaus vähän ärsyttääkin. Se on onneksi helppo hoitaa pois päiviltä. Onko jotain muita mielenkiintoisia "uutuuksia", joita kannattaa harkita?
 
Samalla kaipaisin myös kielisuosituksia bassolle. Etsiskelen perusedullista kieltä ja ämpyilen vähän paksuuksien suhteen. Kaipaisin kahta erilaista settiä, joista toinen olisi e ja d# vireissä. Toinen taas drop c. Soittotatsini on kohtuullisen rankka ja käytän sekä sormia että plekua, mutten kaipaa mitään ihan tolkuttomia vaijereita. Ehdotuksia?
 
Age quod ages.
anapena
25.08.2010 13:25:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mainosmiesten perusteella voisi tsekata Peavey Zodiac DE Scorpion. Tiedän, olen vähän jumahtanut Peaveyhin...
 
samumaster
25.08.2010 15:45:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mitä mä nyt oon menny höpisemään, en minä mitään nauhatonta halua. joka päivä eri mielipide. Mulle on tarjottu taas uusia bassoja
http://www.thomann.de/fi/bc_rich_warlock_bronce_bass.htm
en tykkää niin paljon. Mielummin ostaisin Tokain jatsarin kun se vaikutta niin hyvältä.
Kumpi, tokain jatsari, vai squier presari? en ole kumpaakaan kokeillu, pelkästään Squierin jatsaria.
 
anapena
25.08.2010 17:21:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Näin mullekin kävi, kun nauhattomaan ihastuin. Muutama päivä, ja nauhalliset oli taas mielessä. Makuasioita, että jatsari tai presari. Kokeile molempia, jos mahdolllista. Itse olin enempi presarimiehiä.
 
Nazareth
25.08.2010 18:13:27
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jack & Dannya kannattaa myös harkita, itellä löytyy jazzari ja on aivan hiton hyvä.
 
http://tinyurl.com/3647xms
 
Sitkeä rotta. Räkäjarrujen läpi karannut räkä päätyy musiikkiin. Nää soi.
samumaster
25.08.2010 19:32:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nazareth: Jack & Dannya kannattaa myös harkita, itellä löytyy jazzari ja on aivan hiton hyvä.
 
http://tinyurl.com/3647xms

 
Millainen on laatu? Onko hintaansa parempi? Miten eroaa esim. Squierin jazzarista?
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5 615 16 17 18 19

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «