Muusikoiden.net
24.04.2024
 

Bassot »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Kontrabasso ja kuljetus
1 2 3
JuhaHo
26.07.2011 20:38:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Teijo K.: Mun oma täyskokonen mahtuu ihan kivasti Ford Focus farkkuun, mutta ei ole ihan uusinta mallia se auto.
 
OT. Ette sattuneet tänään olemaan Pyhtäällä päin keikalla. Kuuntelimme juniorin kanssa pihalla lahden yli kun joku pisteli hyvällä meiningillä kontralla menemään. Focuksella taisivat musikantit poistua paikalta.
 
Teijo K.
26.07.2011 21:15:57
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JuhaHo: OT. Ette sattuneet tänään olemaan Pyhtäällä päin keikalla. Kuuntelimme juniorin kanssa pihalla lahden yli kun joku pisteli hyvällä meiningillä kontralla menemään. Focuksella taisivat musikantit poistua paikalta.
 
Eipä ole tullut oltua kontrakeikalla varmaan kuukauteen. Liikaa palkkatyötä niin harrastukset kärsii.
 
Talent is cheaper than table salt. What Separates the talented individual from the successful one is a lot of hard work :Stephen King. Talent is 1% inspiration, and 99% perspiration :Edison.
JuhaHo
09.10.2011 13:45:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vähän päivitystä tähänkin topikkiin. Käytiin taas juniorin ja basson kanssa autokaupassa.
 
Opel Insignia farmari - ei mahdu
Skoda Superb farmari - yllättäen ei mahdu
Citroen C5 farmari - mahtuu juuri ja juuri
Huyndai i40 farmari - mahtuu hyvin
 
hollstro
09.10.2011 15:41:35
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JuhaHo: Vähän päivitystä tähänkin topikkiin. Käytiin taas juniorin ja basson kanssa autokaupassa.
 
Opel Insignia farmari - ei mahdu
Skoda Superb farmari - yllättäen ei mahdu
Citroen C5 farmari - mahtuu juuri ja juuri
Huyndai i40 farmari - mahtuu hyvin

 
Mulla mahtui Audin nykyiseen A4:een ihan hyvin. Samoin nykyiseen viitosbemarin farmarimalliin. Ihmettelen jos ei tosiaan mahdu Suberbiin se on sentään paljon A4:sta suurempi.
 
vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen
JukkaPena
10.10.2011 17:34:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nyt helsinkiläistyttyäni on tullut liikuttua kontran kanssa enemmän ratikalla, metrolla, bussilla ja pidemmillä matkoilla InterCity-junilla.
 
Kontran kanssa liikkuminen julkisilla on melko mukavaa, jos pussi on hyvin suunniteltu eli se on tarpeeksi hyvin topattu, vedenpitävä ja kantokahvoja on oikeissa paikoissa ja ne istuu käteen hyvin. Reppuhihnat on hyvä olla, että soittimen saa selkään jos pitää liikkua pitempiä matkoja. Reppuhihnoissa on hyvä myös olla nauhat, joka kallistaa soittimen kaulaa kulkusuuntaan päin, jolloin soittimen alaosa ei hakkaa takareisiin ja kantaja-basso-yhdistelmä ei ole niin korkea jolloin ovista kulkeminen helpottuu. Reppuhihnojen lisäksi on hyvä olla olkahihna, jolla basson voi laittaa roikkumaan toisesta hartiasta, jolloin basso on kantajan etupuolella ja toisen käden vakauttaessa soitinta toinen käsi mahdollistaa ovien aukomisen. Tällaiseen käyttöön hankin Soundwear Peformer-pussin, joka maksaa ainakin kaksi kertaa halvan topatun pussin verran, mutta on järeydessään ja käyttömukavuudessaan aivan toista luokkaa.
 
InterCity-junissa varaan yleensä paikan kaksikerroksisen vaunun alakerrasta, jossa on enemmän lattiatilaa lastenvaunuille ja pyörätuoleille. Näin matkustelu on sujunut yleensä vaivatta ja lastenvaunujakin on sinne kontrabasson viereen yleensä mahtunut. Kiskobusseissa kontra menee hyvin WC:n oven eteen , jossa yleensä on pieni syvennys, johon se menee erittäin mukavasti ja se ei vie lastenvaunuille tai pyörätuoleille kuuluvaa tilaa.
 
doktorkoo
11.10.2011 16:32:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JuhaHo:
Skoda Superb farmari - yllättäen ei mahdu

 
miten sä sen sinne laitoit? penkki puolitettuna vai miten?
 
Olen itse kuskannut kaverin 2007 Octavia -farkun kyydissä ja Superb pitäis olla aika paljon isompi?
 
Minä en bussilla aja. Minä olen minä! -Frank http://www.myspace.com/themisbeats
Murgo
11.10.2011 19:28:11
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

doktorkoo: miten sä sen sinne laitoit? penkki puolitettuna vai miten?
 
Olen itse kuskannut kaverin 2007 Octavia -farkun kyydissä ja Superb pitäis olla aika paljon isompi?

 
Minulla mahtuu sopivasti aseteltuna 4/4 basso jopa ihan normimalliseen octaviaan (siis ei edes farmari), vaatii tosin matkustajan selkänojan kaatamisen. Tietysti pussissa, jos on kova laukku niin se varmaan vie enemmän tilaa.
 
Niin vähän aikaa,niin paljon puuhasteltavaa!
JuhaHo
11.10.2011 20:06:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

doktorkoo: miten sä sen sinne laitoit? penkki puolitettuna vai miten?
 
Olen itse kuskannut kaverin 2007 Octavia -farkun kyydissä ja Superb pitäis olla aika paljon isompi?

 
Soittimen tulee mahtua stakkeli edeltä kapeamman selkänojan kaadetusta aukosta sisään: siten basson koppa on takapenkillä ja auton tavaratila bassosta huolimatta lähes tyhjä. Näin kyytiin mahtuu vielä 4 henkilöä ja tarvittaessa toinenkin basso ja jokunen matkalaukku. Suberbin, Passatin ja Insignian tapauksessa talla otti kiinni pystyyn jääneeseen selkänojaan eikä mahtunut aukosta. Soitin oli pakattu pehmeään ja melko kevyesti topattuun pussiin. Yleensä minulla on vielä tapana kiinnittää instumentti mustekaloilla tavaratilan kiinnitykoukkuihin ainakin pidemmillä matkoilla.
 
Normaalisti jos ei tarvitse välittää lastaamisesta avaan leveämmän aukon ja työnnän soittimen stakkeli edeltä makuulleen, niin ei tarvitse irrottaa suojaverhoa. Uskoisin että leveäämästä aukosta- tai kaula edeltä lastaaminen laajentaa vaihtoehtoja huomattavasti, mutta en haluaisi vaihtaa omaa hyväksi havaittua menetelmää ainakaan huonompaan suuntaan.
 
Brik
11.10.2011 20:52:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyljellään kulkee nätisti maasturin perässä. Takapenkit saa kivasti kipattua.
 
-----------------------------------------------
hollstro
11.10.2011 22:08:12
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JuhaHo: Soittimen tulee mahtua stakkeli edeltä kapeamman selkänojan kaadetusta aukosta sisään: siten basson koppa on takapenkillä ja auton tavaratila bassosta huolimatta lähes tyhjä. Näin kyytiin mahtuu vielä 4 henkilöä ja tarvittaessa toinenkin basso ja jokunen matkalaukku. Suberbin, Passatin ja Insignian tapauksessa talla otti kiinni pystyyn jääneeseen selkänojaan eikä mahtunut aukosta. Soitin oli pakattu pehmeään ja melko kevyesti topattuun pussiin. Yleensä minulla on vielä tapana kiinnittää instumentti mustekaloilla tavaratilan kiinnitykoukkuihin ainakin pidemmillä matkoilla.
 
Normaalisti jos ei tarvitse välittää lastaamisesta avaan leveämmän aukon ja työnnän soittimen stakkeli edeltä makuulleen, niin ei tarvitse irrottaa suojaverhoa. Uskoisin että leveäämästä aukosta- tai kaula edeltä lastaaminen laajentaa vaihtoehtoja huomattavasti, mutta en haluaisi vaihtaa omaa hyväksi havaittua menetelmää ainakaan huonompaan suuntaan.

 
No käännä nyt ihmeessä toisinpäin. Rupeaa mahtumaan.
 
vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen
doktorkoo
11.10.2011 23:20:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JuhaHo: Soittimen tulee mahtua stakkeli edeltä kapeamman selkänojan kaadetusta aukosta sisään: siten basson koppa on takapenkillä ja auton tavaratila bassosta huolimatta lähes tyhjä. Näin kyytiin mahtuu vielä 4 henkilöä ja tarvittaessa toinenkin basso ja jokunen matkalaukku. Suberbin, Passatin ja Insignian tapauksessa talla otti kiinni pystyyn jääneeseen selkänojaan eikä mahtunut aukosta. Soitin oli pakattu pehmeään ja melko kevyesti topattuun pussiin. Yleensä minulla on vielä tapana kiinnittää instumentti mustekaloilla tavaratilan kiinnitykoukkuihin ainakin pidemmillä matkoilla.
 
Normaalisti jos ei tarvitse välittää lastaamisesta avaan leveämmän aukon ja työnnän soittimen stakkeli edeltä makuulleen, niin ei tarvitse irrottaa suojaverhoa. Uskoisin että leveäämästä aukosta- tai kaula edeltä lastaaminen laajentaa vaihtoehtoja huomattavasti, mutta en haluaisi vaihtaa omaa hyväksi havaittua menetelmää ainakaan huonompaan suuntaan.

 
on sulla kovat vaatimukset, ei ihme ettei sovi (c:
 
Kuinka usein sun pitää soitinta kuskata? Mä olen miettinyt jopa sellaista vaihtoehtoa että otan pienemmän auton ja ajan Bertan kanssa pirssillä kun tarve tulee :-D
 
Minä en bussilla aja. Minä olen minä! -Frank http://www.myspace.com/themisbeats
JuhaHo
12.10.2011 10:44:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vastausta edellisiin; kyllä näitä kuskauksia tulee vähintään kerta viikossa tahtiin, vaikka juniorin soittotunnit ja pääasiallinen orkesteritoiminta onkin ihan kävelymatkan sisällä. Auto kaivetaan tallista kun poistutaan kotisaarelta. Toki harvemmin on näitä keikkoja, jolloin bassoja pitää laittaa paksiin kaksin kappalein ja tämä onnistuu parhaiten jos kaulat osoittavat eri suuntaan niinkuin siinä numeroasennossa.
 
Shuffle and Boogie
12.10.2011 12:50:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No nyt on sitten auto mihkä mahtuu volvo v70 hyvin jää viel tilaakin
 
Old Time Rock'n'Roll
zkelez
13.10.2011 21:05:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Shuffle and Boogie: No nyt on sitten auto mihkä mahtuu volvo v70 hyvin jää viel tilaakin
 
Ilmeisesti joku rekka siis?
 
JuhaHo
13.01.2012 11:35:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vanhaa topikkia ylöspäin. Törmäsin kesällä ottamaani bassonkuljetuskuvaan. Kaksi bassoa, kahdet matkatavarat ja neljä henkeä sullottuna Mazda kutoseen. Kaikille riitti jopa turvavöitä.
 
http://muusikoiden.net/dyn/users/95255.jpg
 
chief
13.01.2012 12:41:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vanhempaan Meganeen oon joskus pakannu kontran, sähköpiano telineineen, pikku pa, foni ja kolme henkeä. Kivasti ne sinne meni kun asettelee.
 
"It's the ear, not the gear. "
chief
13.01.2012 12:48:21 (muokattu 13.01.2012 12:49:52)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joskus saatiin mahtumaan Hondan pikkumaasturiin kontra, stilika, vahvistin, akkari, viulu, neljä aikuista ja viikonloput kamat + eväät. Ruokakassit piti ottaa syliin..
 
http://dl.dropbox.com/u/22188190/22 … 9083137_722958137_188856_7305_n.jpg
 
E: Taino, ei toi CRV kaikista pienin kiesi ole.
 
"It's the ear, not the gear. "
JudeJude
13.01.2012 14:40:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oon tässä justiinsa lähdössä laivalle (Folklandia-risteilylle) soittelemaan. Laivan käytävillä basson kanssa meneminen on sen verta epämukavaa, että olen nyt alkuviikon harjoitellut basson roudaamista pyörillä:
 
http://dl.dropbox.com/u/280035/Kuvat/IMG_1292.jpg
 
Basso parilla mustekalalla kiinni kaljakärryyn ja vot, ei hikoa enää roudatessa. Elämänlaatu parani niin ettei uskoisikaan. Myöhemmin saatan harkita jopa oikean bass buggyn ostamista, niin olisi vielä ammattimaisempaa. Selässä kantamiseen ei taida olla paluuta.
 
"Kaikki jotka soittavat bassoviulua tai pasuunaa, ovat useimmiten neuvottomia." -Anton Tsehov, Romaani bassoviulusta http://soundcloud.com/hohka
JuhaHo
13.01.2012 14:42:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Meidän pitäisi lähettää poika keväällä orkesterinsa kanssa Saksaan. Basson rahtaaminen lentokoneessa vähän arveluttaa. Onko palstan lukijoilla tästä kokemuksia ja mitä pitäisi ottaa huomioon. Rufus Reid kertoilee, että kontralle pitää varata oma paikka matkustamosta ja kuljettaa se kaula alaspäin.
 
absqua
13.01.2012 14:51:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JuhaHo: Meidän pitäisi lähettää poika keväällä orkesterinsa kanssa Saksaan. Basson rahtaaminen lentokoneessa vähän arveluttaa. Onko palstan lukijoilla tästä kokemuksia ja mitä pitäisi ottaa huomioon. Rufus Reid kertoilee, että kontralle pitää varata oma paikka matkustamosta ja kuljettaa se kaula alaspäin.
 
Mä olen lennättänyt ihan ruumassa sitä. Toki kovassa laukussa.
 
Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy-
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «