Muusikoiden.net
08.12.2016

Bassot »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: 5-kielinen basso matalalla b-kielellä?
1
Rockbasist
06.06.2010 12:41:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eli minun olisi tarkoitus ostaa jonkin ajan kuluttua viisikielinen, mutta korkean b-kielen sijasta haluaisin matalan b-kielen. Eli onko 5-kielisissä bassoissa eroa tämän asian suhteen? Vai viritetäänkö basso vain oman maun mukaan? MIten kielien paksuudet menee?

absqua
06.06.2010 12:48:51

Rockbasist: Eli minun olisi tarkoitus ostaa jonkin ajan kuluttua viisikielinen, mutta korkean b-kielen sijasta haluaisin matalan b-kielen. Eli onko 5-kielisissä bassoissa eroa tämän asian suhteen? Vai viritetäänkö basso vain oman maun mukaan? MIten kielien paksuudet menee?

veikkaan että 99,9% viisikielisen soittajista käyttää nimenomaan tota matalaa b/h:ta. (btw: jos se viides kieli on yläpäässä, niin se viritettäis c-ääneen, ei b/h. )

kielien paksuudet on makukysymys.
mulla on 045-065-085-105-135 tuuman sadasosilla mitattuna.

Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy-
Rockbasist
06.06.2010 12:54:18

Hyvä tietää. Oon KoRnia soitellessa joutunut virittää E-kielen A:ksi, jolloin soittaminen on ollut mahdotonta. Osaisitteko suositella jotain hyvää 5-kielistä? Budjettia joustavasti 1500e.

absqua
06.06.2010 12:59:18

Rockbasist: Hyvä tietää. Oon KoRnia soitellessa joutunut virittää E-kielen A:ksi, jolloin soittaminen on ollut mahdotonta. Osaisitteko suositella jotain hyvää 5-kielistä? Budjettia joustavasti 1500e.

Tolla budjetilla saat valita monesta hyvästä mieleisesi.

Parhaan vastineen rahalle saat kun ostat käytetyn.

Mä suosittelen mm. seuraavia:
-musicman stingray 5
-Lakland
-fenderin american standard esim
-Ibanezilla on hyvää kamaa kaikissa hintaluokissa
-Sandberg
jne.

JussiKoo
06.06.2010 13:01:13

Torilta: http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=420972

Hyvin soiva laite.

"Mikä muualla tulkitaan homoeroottiseksi, on bassodadassa vain ryhmähenkeä." (kraaps 03/2010)
T.Nick
06.06.2010 19:28:14

Rock-Ola: Torilta: http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=420972

Hyvin soiva laite.

Eix näis Sandbergeissä ollu vieläpä 35 tuumaisia noi 5-kieliset? Ainakin mun nelari Sandberg California on ollu mahtava peli. Sillä perusteella voi suositella tota torikappalettakin.

JussiKoo
06.06.2010 21:45:36

Thominisk: Eix näis Sandbergeissä ollu vieläpä 35 tuumaisia noi 5-kieliset? Ainakin mun nelari Sandberg California on ollu mahtava peli. Sillä perusteella voi suositella tota torikappalettakin.

Jep, 35 tuumaisia nuo vitoset. Uusia modernimpia malleja taitaa saada 34" skaalalla.

"Mikä muualla tulkitaan homoeroottiseksi, on bassodadassa vain ryhmähenkeä." (kraaps 03/2010)
JukkaPena
07.06.2010 00:58:04
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos Kornia tykkäät soitella niin eiks Ibanezil oo ihan se K5, jonka pitäs olla tota hommaa varten? Mitä oon semmosta kokeillu niin ihan asiallinen peli eikä vissiin pahan kalliskaan.

Jenkkibassoista voin sanoo et 5-kielistä Stingrayta kannattaa ainakin kokeilla. Hankin itelleni sellasen viime syksynä. Ikinä aikasemmin ei oo sähköbasson soitto tuntunu niin mukavalta.

Jos budjettia kärsii venyttää niin kannattaa hankkia Stingrayn kahdella humbuckerilla varustettu malli (HH), niin löytyy enemmän soundeja ja palvelee siten eri tyylejä soittavan tarpeita pääbassonakin aivan loistavasti.

"Se tekee siitä sen..."
Rockbasist
12.06.2010 18:35:40

Päädyin montaa 5-kielistä kokeilleena (Sterling, Stingray, Fender Jazz, Fernder Precision, Ibanez K5 jne.) siihen tulokseen, ettei se kyllä olekkaan minua varten.

absqua
12.06.2010 19:43:24

Rockbasist: Päädyin montaa 5-kielistä kokeilleena (Sterling, Stingray, Fender Jazz, Fernder Precision, Ibanez K5 jne.) siihen tulokseen, ettei se kyllä olekkaan minua varten.

Hienoa.
Jos silti tarvitset ala-H:ta niin aina voi kielittää ihan normi 4-kielisen pohjalta h-e-a-d.

arska1
13.06.2010 20:53:22

Mulla 5 kielinen Sandberg California satin blueburst. Sitä olen käyttänyt 3 vuotta humpasta heviin ja toimii kuin vr,n junan vessa. Music-man myös kelpo peli saundillisesti raskaampaan mättöön.

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti