Muusikoiden.net
08.12.2016
Into-Luthman | Yli 300 sivua parasta musakamaa 

Bassot »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Vahvistinta hankkimassa
1
stuugi
20.05.2010 20:03:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen käyttänyt hakua jo jonkun verran, ja pistän silti oman ketjun pystyyn.

On tullut tarve hankkia bändikäyttöön ja pienille areenoille sopiva bassokalusto. Itse soitin on, joten nuppi ja kaappi olisi hakusessa. Kombo ei käy, koska laajennettavuus yms. irtonaisuus on parempi nupissa ja kaapissa. Budjetti on noin 500-600 euroa, ehkä vähän enemmän jos myy vanhoja kalsareita.

Itse olen katsellut:

Nuppi: http://www.gak.co.uk/en/gallien-krueger-backline-600-head/2657, hinta noin 280 euroa
Kaappi: http://www.gak.co.uk/en/gallien-krueger-410-blx/2647, hinta noin 332 euroa. Yhteensä siis 612 euroa + parikymppiä rahti.

Onko parempia ehdotuksia? Onko 4x10 järkevämpi valinta kuin 1x15?

Kiitos

----
Etvi
21.05.2010 08:28:33
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ainakin tuota GK-nippua on kehuttu kovin hyväksi hintaansa nähden. Mielestäni parempaa laatua saa tuolla ainoastaan mnet:in torilta. Yleinen konsensus kaapeista taitaa olla, että 4x10 toimii yksinään paremmin kuin 1x15. Voihan sellaisen viisitoistatuumaisen laittaa myöhemmin alakaapiksi, jos tuntuu ettei 4x10:llä pärjää.

"We put the sex in dyslexia."
tarzan
21.05.2010 16:14:08

Tuo Backline on jytissy itellä oikein hyvin, oon Hartken 2.5xl-kaappia sillä ajanut ja tarpeeksi hönkää saanu ihan vain 2x10-komerollakin. Hyvä ja varma perusnuppi. Oon muistaakseni myös tuota gallienin komeroa kokeillut, se ei niin erityinen ollut, mutta ihan menevä.

Vaikka kovasti olenkin tykänny tuosta olen kaasutellut Orangen Bass Terroria aika voimakkaasti viime päivät, osta minulta nuo pois. Heitä pikaviestiä jos kiinnostaa.

Ja sieltä se taas tuli.
UncleFester
21.05.2010 16:49:52

Tuo on kyllä hyvä nuppi tuo backline, tiukka, selkeä ja erottuva saundi. Tuostahan irtoaa tuo 300W 4ohmiin eli kannattaa hakea 4ohm kaappia. Normaalisti monet kaapit on 8ohmisia ja 4ohmiset 4x10 eivät välttämättä hirveän yleisiä. Kannattaa kuitenkin harkita, ellei sitten esim. laita 2kpl 8ohm kaappeja, esim 2x10.

www.mikseri.net/superbullets - Demo 2010 kuunneltavissa!
Olli.M
21.05.2010 17:09:30

UncleFester: Tuo on kyllä hyvä nuppi tuo backline, tiukka, selkeä ja erottuva saundi. Tuostahan irtoaa tuo 300W 4ohmiin eli kannattaa hakea 4ohm kaappia. Normaalisti monet kaapit on 8ohmisia ja 4ohmiset 4x10 eivät välttämättä hirveän yleisiä. Kannattaa kuitenkin harkita, ellei sitten esim. laita 2kpl 8ohm kaappeja, esim 2x10.

Jep. Täältä löytyy Backline 600 jota on tullut ajettua 4x10 + 2x10 Fender kaappeihin. Tehot riittää mihin vaan ja soundikin on, varsinkin hintaan nähden pelkkää asiaa. Jäänyt putkivahvistimen saavuttua hieman vähemmälle käytölle, mutta oivana varanubeksena aivan loistava. Keveytensä takia mukava roudaillakin.

Risto Myhkyrä on edelleen kunnanjohtajana täällä Möhnävän kauppalassa.
stuugi
21.05.2010 17:29:58

UncleFester: Tuo on kyllä hyvä nuppi tuo backline, tiukka, selkeä ja erottuva saundi. Tuostahan irtoaa tuo 300W 4ohmiin eli kannattaa hakea 4ohm kaappia. Normaalisti monet kaapit on 8ohmisia ja 4ohmiset 4x10 eivät välttämättä hirveän yleisiä. Kannattaa kuitenkin harkita, ellei sitten esim. laita 2kpl 8ohm kaappeja, esim 2x10.

Jeps. Tarkoitus olisikin hankkia se 15" kaveriksi sitten jossain vaiheessa niin saisi sen 4 ohmia.

----
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti