Muusikoiden.net
04.12.2016
The Bassbreaker™ Guitar Amplifier Series | Fender® 

Bassot »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Hartke Kickback 15" kuumenemisongelma
1
Valkyrian
15.04.2010 14:56:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen soittanut nyt puolisen vuotta 15" Hartke Kickbackillä bändin kanssa ja olen huomannut että noin tunnin soiton jälkeen soundi hiljenee jonkin verran ja muuttuu todella tunkkaiseksi. Soittaessa volyymi on piirun verran kello kahdentoista yli, enkä käytä sisäänrakennettua Shape-toimintoa. Tarkoittaakohan tämä että vahvistin ylikuumenee? Vai mistähän kiikastaa? Kajari tuntuu kyllä lämpiävän hieman päällä olevan ritilän kohdalta.

pekezu
15.04.2010 15:05:36
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Valkyrian: Olen soittanut nyt puolisen vuotta 15" Hartke Kickbackillä bändin kanssa ja olen huomannut että noin tunnin soiton jälkeen soundi hiljenee jonkin verran ja muuttuu todella tunkkaiseksi. Soittaessa volyymi on piirun verran kello kahdentoista yli, enkä käytä sisäänrakennettua Shape-toimintoa. Tarkoittaakohan tämä että vahvistin ylikuumenee? Vai mistähän kiikastaa? Kajari tuntuu kyllä lämpiävän hieman päällä olevan ritilän kohdalta.

Lämpeneminen on yleensä normaalia, mutta tuollainen käytös viittaisi kylmäjuotokseen. Kannattaa antaa jonkun asiaan vihkiytyneen vilkaista sitä vaffaria.

"Kiireessä ei tule kuin kusipäisiä lapsia. Ja paskaa housuun."
hollstro
15.04.2010 15:49:40
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tämä voi olla psykoaskustinen ilmiö. Korvat väsyy meteliin aj aivot tekee tepposiaan. Monella tutulla tulee sama tuntemus, itsellekkin aina silloin tällöin.

vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen
J.Hollström
15.04.2010 17:45:03

Oon törmännyt joskus trankkuvahvistimien väsymiseenkin pitemmällä soittorupeamalla, jolloin voluumi on tippunut. En tiedä millä tämän ilmiön selittää, mutta näin on päässyt käymään.

potatomoto
15.04.2010 23:17:24

Miulla tapahtui samaa joskus Behrinerin trankkunupin kanssa. Oletin ongelman johtuvan siitä että se on behringer. Tuli tota ihmeteltyä kerran jos toisenkin vaan enpä jaksanut loppujen lopuksi selvittää että mistä johtui vaan myin mokoman pois.

Joo.
L.Ruoska
16.04.2010 16:16:24

Lainaa jostain desibelimittari ja kokeile treenien alussa ja lopussa että paljonko siitä bassosta lähtee mölyä ihan tieteellisesti mitattuna. Suurin haastehan tässä on vissiin olla koskematta mihinkään säätöihin treenien aikana :)

Korvatulpatkin laajenevat kun ne pistää korviin ja muotoutuvat korvakäytävien mukaan joten ehkä sulla on treenien lopussa vain parempi äänenvaimennus korvissa? =)

Rantsula
17.04.2010 17:36:04

Elementtien puhekelan resistanssi kasvaa kun soitetaan pitkään ja se lämpenee paljon. Tulee nk. Power Kompressiota kun elementin resistanssi kasvaa esim. 4-->8 ohmiin.. Tällöin elementille ei mene enää samaa tehoa vaan esim. tässä vahvistin kykenee antamaan enää puolet siitä tehosta mitä oli saatavilla. Tämä tehonalenema voi olla 3-6 Dbtä ja sen kuulee selvästi. Elementti on combon tärkein osa, omassa laneyn Bc120 ei tuota ikinä tapahtunut, mutta esmes. Peaveyn, Hartken ja HB:n kaapeissa ja komboissa olen törmännyt tuohon ilmiöön.

Dropped C
17.04.2010 18:34:39

Rantsula: Elementtien puhekelan resistanssi kasvaa kun soitetaan pitkään ja se lämpenee paljon. Tulee nk. Power Kompressiota kun elementin resistanssi kasvaa esim. 4-->8 ohmiin.. Tällöin elementille ei mene enää samaa tehoa vaan esim. tässä vahvistin kykenee antamaan enää puolet siitä tehosta mitä oli saatavilla. Tämä tehonalenema voi olla 3-6 Dbtä ja sen kuulee selvästi. Elementti on combon tärkein osa, omassa laneyn Bc120 ei tuota ikinä tapahtunut, mutta esmes. Peaveyn, Hartken ja HB:n kaapeissa ja komboissa olen törmännyt tuohon ilmiöön.

Mulla kyllä aikanaan kuumeni tuollainen Lanikkakin aivan tajuttomasti. Mutta se olikin kyllä tasan niin kovalla kun vaan voi olla.

Rantsula
18.04.2010 11:18:45 (muokattu 18.04.2010 11:20:18)

Joo, kyllähän kaikissa elementeissä on tuota samaa ongelmaa. Helposti kuumenevaa elementtiä voi vähän huijata kun leikkelee alimpia bassoja pois. Lanikka kyllä kuumeni mullakin, muttei ero ollut järin suuri verrattuna moneen muuhun. Laneyssä oli myös hyvä Eq ja kompura jonka ansiosta sillä pystyi soittamaan täydellä teholla tunteja putkeen.

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti