Muusikoiden.net
05.12.2016

Bassot »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Uuden basson säätö / säädättäminen?
1
Bass-72
07.04.2010 20:43:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moi kaikki,

Löysin kyllä haulla aiheesta asiaa, mutta olen aloittelijana siis peukalo keskellä otsaa tämän kanssa. Uusi basso on hankittu ja tuli T-kaupasta ns tehtaan paketissa. Lapio on siis Yamaha rbx270. Tuossa googlen viidakoissa rämmittyäni olen löytänyt sellaista asiaa että tehtaan säädöissä olevat kepit eivät ole kovinkaan kummoisissa säädöissä.

Aloittelijana en osaa säädellä mitään, enkä kyllä huomaisi vaikka keihäs olisi aivan ***siillään. Eli tulisiko keppi viedä ammattilaiselle säädettäväksi? Jos täytyy, niin mihin pääkaupukiseudulla kannattaa viedä? Paljonko tulee rahallisesti turpiin ja niin edelleen?

Heikki L.
07.04.2010 20:48:23 (muokattu 07.04.2010 20:49:03)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuossa on jotain osviittaa huoltohinnoista Helsingissä:

http://www.lottonen.com/huoltotyot.html

Tosin tuo n.50€ kannattaa vaikka sijoittaa "säätämistuntiin" jollain, joka osaa opettaa miten hyvät säädöt tehdään. Ehkä joku tuttusi voisi vaikka pullakaffien lomassa neuvoa perusniksit?

Basso sanoo pum pum ja pitää suunsa kiinni.
Oan
08.04.2010 21:48:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos ei kokeneempaa kaveria löydy avuksi, niin lähde ihan vaan rohkeasti itse kokeilemaan. Tämä artikkeli pohjalle niin hyvää tulee:

http://muusikoiden.net/artikkelit/610

Nimittäin omista mieltymyksistähän tässä on kyse. Siinä ruuvailujen vaikutuksia testaillessa ne itselle hyvät säädöt löytyvät.

"I asked for a peppermint, I asked for her to get one."
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti