Muusikoiden.net
03.12.2016

Bassot »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Halvat kontrabassot?
1
imyynona
29.03.2010 19:39:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mm. Thomannilla on myynnissä halpoja kontra/"laski"bassoja.
Esim.
http://www.thomann.de/fi/thomann_kontrabass_111e_fr.htm

Onko kokemuksia? Meneekö rahat ihan hukkaan tuollaisissa jos haluaa saada edes kohtuullisella hinnalla kyseisen soittimen satunnaiseen soitteluun?

marchangel Miquel
29.03.2010 21:05:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

imyynona: Mm. Thomannilla on myynnissä halpoja kontra/"laski"bassoja.
Esim.
http://www.thomann.de/fi/thomann_kontrabass_111e_fr.htm

Onko kokemuksia? Meneekö rahat ihan hukkaan tuollaisissa jos haluaa saada edes kohtuullisella hinnalla kyseisen soittimen satunnaiseen soitteluun?

Koululle ostettiin samantapainen, itse olin alkuun että mitävittua sitä rahaa semmoseen tuhlaamaan (esim bassosäröä ei ole..) mutta kaipa tuo ihan hyvin on pelittänyt. Mukava kävelevää bassoa laulattaa ; )

Distant future. Year two thousand. Humans are dead.
jali
29.03.2010 21:41:19
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jees.

Kun itse värkkään näiden kontrabasojen kanssa päivittäin, niin näiden aivan halvimpien bassojen ongelmatkin ovat tullet aikalailla tutuiksi. Minulle tarjotan viikottain korjattavaksi pääasiassa Thomannilta hankittuja kiinalaisia härveleitä ja ongelmat ovat aina aikalailla samat: otelauta on kiertynyt korkkiruuville, kansi on irti, takakansi on irti, kansi on vääntynyt, sielu on irti, virittimet joko helisee koska lehdet ovat irti, tai hyppivät rattaisa tyhjää, talla on vääntynyt jne. Suosittelisin laittamaan muutaman satasen lisää rahaa ja hankkimaan esim. eurooppalaisen soittimen. Tuollaiseen ihan halpaan bassoon ei oikein minkäänlaista remonttia voi tehdä etteikö oltaisi loppujen lopuksi ihan oikean basson hinnassa. Oman kokemukseni mukaan esim. tsekkiläinen Strunal valmistaa erinomaisen hinta-laatusuhteen omaavia soittimia monenlaiseen käyttöön. Ja olkoon mainostamista tai ei, mutta minultahan niitä saa: www.huttulacustoms.fi

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti